امکانات ایران خودرو تارا دنده ای کم شد

ایران خودرو تارا دنده ای
امکانات ایران خودرو تارا دنده ای کم شد

ایران خودرو تارا دنده ای که به تازگی پیش فروشش آغاز شده است، با تغییر برخی ویژگی ها در وبسایت ایران خودرو دیده می شود.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، در حال حاضر گروه صنعتی ایران خودرو ثبت نام اولیه در پیش فروش تارا دنده ای و اتوماتیک را آغاز کرده و از شنبه (۲۰ دی ۱۳۹۹) متقاضیان با حضور در وبسایت فروش این خودروساز، اقدام به ثبت نام این سدان جدید نموده اند. در همین شرایط و با آغاز فروش تارا، شاهد هستیم ایران خودرو بخش مربوط به این خودرو را در وبسایت خود به روز کرده و اطلاعات جدیدی را در آن قرار داده است. با توجه به این به روز رسانی شاهد هستیم که ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای با تغییرات آپشن مواجه شده و به نوعی از نگاه عمومی، برخی امکانات آن نسبت گذشته کاهش پیدا کرده است. البته که این مسئله طبیعی است و تا به امروز، نمونه های قطعی ایران خودرو تارا دنده ای و اتوماتیک معرفی نشده بودند. برای همین بدیهی است که نسخه نهایی در بحث ویژگی ها متفاوت از نمونه های تولید آزمایشی است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

حال می بینیم که در بحث فنی تارا دنده ای تفاوتی با نمونه های اولیه ندارد و پیشرانه TU5 پلاس یا همان EC5 با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر بر روی خودرو نصب است. همچنین جعبه دنده ۵ سرعته دستی BE4 در تارا دنده ای دیده می شود و از سویی فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب بر روی این خودرو وجود دارند.

اما بر خلاف نسخه های اولیه رینگ آلومینیومی از ایران خودرو تارا دنده ای حذف شده است و زیر آرنجی سرنشینان جلو هم صرفا در نسخه اتوماتیک وجود دارد. همچنین در رونمایی اولیه تارا اعلام شد که این خودرو در کنار کروز کنترل به محدود کننده سرعت هم مجهز است. اما در حال حاضر وبسایت ایران خودرو اعلام کرده که تارا با جعبه دنده دستی و اتوماتیک فقط با کروز کنترل عرضه می شوند.

این خودروساز در بخش ویژگی های ایران خودرو تارا در تیپ با جعبه دنده دستی اعلام کرده است که امکاناتی نظیر کاور پلاستیکی موتور، دو کیسه هوا، نمایشگر لمسی، میرور لینک، بلوتوث، سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، سنسور باد لاستیک، صندلی های دستی جلو، تریم داخلی پارچه و… بر روی این خودرو نصب شده است.

با وجود آغاز ثبت نام ایران خودرو تارا، شاهد هستیم که همچنان رفتار سابق خودروسازانی مانند ایران خودرو ادامه دارد و در زمان پیش فروش، حتی تصاویر رسمی خودرو منتشر نشده است.

مشخصات ایران خودرو تارا
مشخصات ایران خودرو تارا

ایران خودرو تارا چقدر قیمت گذاری شده است؟

ایران خودرو در پیش فروش اخیر خود اعلام کرده است که سود مشارکت و انصراف به مشتریان تعلق نمی گیرد و همچنین قیمت خودرو بر اساس شرایط روز تحویل تعیین می شود. با این وجود به خاطر پیش پرداخت های تعیین شده برای تارا دنده ای و اتوماتیک، در صورتی که افزایش قیمت مبنایی رخ ندهد و ساختار قیمت گذاری ها تغییر نکند، نسخه دنده ای این سدان ملی با قیمتی در محدوده ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان و نسخه اتوماتیک با ارزش گذاری ۳۸۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به بازار خواهد آمد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.