برخورد نزدیک با تسلا مدل ۳ پلاس ؛ آمریکایی چینی پسند

تسلا مدل ۳ پلاس
تسلا مدل ۳ پلاس

چندی پیش در شهر پکن فرصتی فراهم شد تا در یکی از شوروم های تسلا، خودروی مدل ۳ پلاس را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
تسلا مدل ۳ پلاس
تسلا مدل ۳ پلاس

تسلا را می توان از جمله خودروسازانی دانست که همواره با آن به طور اوور و در واقع بیش از ظرفیت واقعی‌اش برخورد و تعریف و تمجید شده است. خودروسازی که معمولاً باگ هایش نادیده گرفته می شود و حتا ضعف طراحی خودروهایش را با نسبت دادن کلمه مینیمال می پوشانند، اما در این بین، مدل ۳ را شاید بتوان به دلیل ابعاد جمع و جور و سبک عامه پسند، کمی مستثنا دانست. خودرویی که در چین طرف‌داران زیادی دارد و با قیمتی کم‌تر از یک کره ای دست دوم در ایران، در شهر پکن معامله می شود.

مدیران 777 مدیران 777

طراحی ظاهری

تسلا مدل ۳ در بخش ظاهری از DNA سایر خودروهای تسلا به خوبی بهره مند است، با این تفاوت که به علت ابعاد کوچک تر، طراحی منسجم تری را به نمایش می گذارد. اکثر خطوط بدنه روان و سیال هستند و در این بین، چراغ های جلو با گرافیک خاص داخلی خود، اندکی حالت خشمگین و تهاجمی به خودرو اعطا کرده اند. درهای جلو و عقب این خودرو از نوع فریم لس است و خوشبختانه در بخش انتهایی نیز خبری از چراغ های به هم پیوسته نیست. چراغ های عقب Cشکل در این خودرو زیبایی به نسبت خوبی دارند و در ترکیب با سایر عناصر بدنه، در هماهنگی به سر می برند. به طور کلی، طراحی مدل ۳ اگرچه چندان مدرن نیست و حتا در قیاس با رقبای چینی همچون نیو ET5 یا بی وای دی سیل، یک پله پایین تر قرار می گیرد، اما سبک به نسبت ساده و ماندگاری دارد و همان چیزی‌ست که از یک خودروی برقی انتظار می رود.

طراحی داخلی؛ مینیمال تا سر حد مرگ

طراحی داخلی مدل ۳ و سایر مدل های تسلا به حدی مینیمال هستند که گویی کابین خودرو را به مرگ و نابودی کشانده اند. البته شاید بسیاری از افراد این سبک طراحی یعنی حذف ۹۹ درصد کلیدها و اهرم های فیزیکی و کاربری سازی آن ها در مانیتور خودرو را بپسندند، اما بی تردید بسیاری نیز این سبک سوپر مینیمال را کسالت آور می دانند. جزییات طراحی در بخش کابین تسلا ۳، همگی از جنس فیبرکربن هستند و به جز نورپردازی نواری بالای داشبورد و امتداد آن روی درها، تقریباً هیچ مورد جذاب دیگری به چشم نمی آید.

سقف خودرو نیز از نوع شیشه ای بدون پرده است که از نظر خمیدگی فیزیکی و همچنین جلوگیری از ورود نور خورشید به داخل، تکنولوژی بالایی دارد.

نکته آخر آن که کمپانی تسلا برای مدل ۳ فناوری کمک راننده Full Self-Driving را با هزینه اضافی ۸,۰۰۰ دلار ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی

تسلا ۳ پلاس دارای دو موتور برقی با قدرت ترکیبی ۴۹۸ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر است. ظرفیت باتری های این خودرو ۸۳ کیلووات ساعت و حداکثر سرعت آن ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت است. مدل ۳ پلاس به علت بهره مندی از دو موتور الکتریکی (روی هر محور یک موتور) یک سدان چهار چرخ محرک به حساب می آید و با توجه به قدرت و گشتاور بالا، قطعاً پرفورمنس جذابی را به راننده ارائه می کند.

قیمت

اما قیمت مدل ۳ پلاس در شهر پکن چه‌قدر است؟ این خودرو در شهر پکن با قیمتی حدود ۲۷۰ هزار یوآن به صورت صفرکیلومتر توسط نمایندگی های تسلا در اختیار مشتریان قرار می گیرد و نحوه پرداخت آن نیز منعطف است. با احتساب هر یوآن معادل با ۱۰ هزار تومان، قیمت تقریبی تسلا مدل ۳ به پول ما چیزی حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد می شود. عددی که با آن در کشورمان حتا یک کره ای یا ژاپنی دست چندم تمیز هم به سختی پیدا می شود.

تسلا مدل ۳ پلاس چه مشخصاتی دارد؟

تسلا ۳ پلاس دارای دو موتور برقی با قدرت ترکیبی ۴۹۸ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر است. ظرفیت باتری های این خودرو ۸۳ کیلووات ساعت و حداکثر سرعت آن ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت است. مدل ۳ پلاس به علت بهره مندی از دو موتور الکتریکی (روی هر محور یک موتور) یک سدان چهار چرخ محرک به حساب می آید.

تسلا مدل ۳ پلاس در چین چه قیمتی دارد؟

این خودرو در شهر پکن با قیمتی حدود ۲۷۰ هزار یوآن به صورت صفرکیلومتر توسط نمایندگی های تسلا در اختیار مشتریان قرار می گیرد و نحوه پرداخت آن نیز منعطف است. با احتساب هر یوآن معادل با ۱۰ هزار تومان، قیمت تقریبی تسلا مدل ۳ به پول ما چیزی حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد می شود.

۴.۳ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.