ساینا GX دنده ای + مشخصات فنی و تصاویر

ساینا GX
ساینا GX

سایپا در پیش فروش جدید خود در سامانه یکپارچه نام ساینا GX را به عنوان یکی از محصولات آورده است و حالا مشخصات این نسخه از ساینا مشخص شده و کاتالوگ آن از سوی سایپا منتشر شده است.

مدیران 777 مدیران 777

این روز ها سایپا از جمله خودروسازانی است که برای گسترش سبد محصولات خود دست به دامن انواع پسوند ها و پیشوند ها شده و برای یک خودرو چهار یا پنج پیشوند از قبیل S، آپشنال، R ، RS ، آپشنال ۸۵ گانه و اخیرا GX را ارائه میکند. در این محتوا قصد داریم به ساینا GX با گیربکس دنده ای بپردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

ساینا  S

ساینا S
ساینا S

ساینا S را به طور کلی می بایست یک سدان اقتصادی دانست که در طراحی آن فارغ از جنبه های زیبایی شناختی، از المان های روز استفاده شده است. جلوپنجره و چراغ های جلو، تزیینات کرومی بدنه و قاب دور جلوپنجره، چراغ های پشت با شباهت به محصولات ب ام و و…، همه و همه عناصری هستند که این سدان سایپا را با سایر محصولات هم‌رده خود متفاوت می کنند.

ساینا S را پس از شاهین می بایست دومین سدان سایپا با زبان طراحی جدید دانست که در آن سعی شده است فاصله ی به نسبت قابل توجهی با محصولات پیشین ایجاد شود. حال سایپا پسوند جدیدی از این خودرو به نام GX را قصد دارد روانه بازار کند که تفاوت هایی با نسخه قبلی دارد.

مشخصات فنی ساینا GX دنده ای

مشخصات فنی ساینا GX
مشخصات فنی ساینا GX

پیشرانه استفاده شده در این خودرو M15 و از نوع GSI است. این پیشرانه توان تولید ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت و گشتاور به اندازه اندکی در این پیشرانه افزایش داشته است، اما نکته فنی اصلی خروجی های عددی نیست.

مهندسان سایپا با تغییرات فنی پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر ۸ سوپاپ در کنار به کارگیری سیستم VVT-i توانسته اند نمودار گشتاور این پیشرانه را بهبود دهند. این یعنی در دورهای پایین تر گشتاور بالاتری را نسبت به نسخه های قبلی در این خودرو خواهیم داشت.

قدرت توسط جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود و در این بخش تغییری نداریم. دریچه گاز این تیپ از نوع برقی بوده و فرمان هم هیدرولیکی است. مصرف سوخت این تیپ ۶.۹۳ لیتر در کاتالوگ رسمی شرکت ذکر شده است.

امکانات ساینا GX دنده ای

امکانات ساینا GX
امکانات ساینا GX دنده ای

در ساینا جی ایکس امکاناتی نظیر دو کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم ضد سرقت، نمایش دمای هوای بیرون، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، نشانگر تعویض دنده، سنسور پارک عقب، صندلی راننده شش حالته دستی، ایزوفیکس، تریم داخلی چرمی، چراغ های جلوی همراهی کننده، دی لایت، اتولایت، سیستم پایش میزان فشار بار تایرها  (TPMS)، کنترل صدا از روی فرمان، دوربین عقب، مانیتور ۷ اینچی، شیشه های دودی عقب و… دیده می شود.

البته به این نکته هم باید اشاره کرد که سایپا قرار بود طراحی جدید داشبورد را برای این خودرو داشته باشد و ساینا GX با خط طراحی جدید داشبورد به بازار بیاید، اما در تصاویر ارائه شده در کاتالوگ همچنان همان چینش قدیمی را می بینیم و مشخص نیست تکلیف آن پروژه که قدم های نهایی را پست سر می گذاشت چه شد و بالاخره ساینا G چه زمانی عرضه می شود.

قیمت ساینا GX

هنوز به صورت رسمی سایپا قیمتی را برای نسخه های ارتقا یافته ساینا GX دنده ای اعلام نکرده است.

سوالات متداول

ساینا GX دنده ای چه مشخصات فنی دارد؟

پیشرانه استفاده شده در این خودرو M15 و از نوع GSI است. این پیشرانه توان تولید ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارد.

ساینا GX دنده ای چه امکاناتی دارد؟

در ساینا جی ایکس امکاناتی نظیر دو کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم ضد سرقت، نمایش دمای هوای بیرون، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، نشانگر تعویض دنده، سنسور پارک عقب، صندلی راننده شش حالته دستی، ایزوفیکس، تریم داخلی چرمی، چراغ های جلوی همراهی کننده، دی لایت، اتولایت و … دیده می شود.

۳.۴ امتیاز از ۲۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.