اکسید ۰۸؛ ام پی دی جدید و فوق لوکس چری

اکسید ۰۸
اکسید ۰۸

در این محتوا به سراغ معرفی نخستین ام پی وی چری تحت نام اکسید ۰۸ آمده ایم؛ خودرویی که هفته آینده در نمایشگاه پکن رونمایی خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مینی ون ها در چند سال اخیر طراحی های پیچیده تر و زیباتری به خود گرفته اند و دیگر شاهد طراحی جعبه ای و بی روح برای آن ها نیستیم. در بازاری که کراس اوورها روز به روز پرفروش تر و محبوب تر می شوند، طراحی یک مینی ون جذاب کار سخت و دشواری است، اما چینی ها در این مسیر نیز به نظر می رسد که راه و روش های درستی را برگزیده اند و مثال عینی آن بررسی سبک طراحی مینی ون دانگ فنگ M4 است، اما این بار کمپانی چری به سراغ ساخت یک مینی ون متفاوت و جذاب و صدالبته لوکس تحت عنوان اکسید ۰۸ آمده است.

طراحی ظاهری

اکسید ۰۸
اکسید ۰۸

اکسید ۰۸ حاصل نخستین همکاری استودیو طراحی اکسید در اروپا و شانگهای است و براساس زبان زیبایی شناسی باد شکل گرفته است. در نمای جلو شکل جلوپنجره نمادین خودرو به صورت بال های یک پروانه است و طراحان چری آن را پروانه سایبری می نامند. کاپوت بسیار کوتاه و ادغام آن با شیشه و سپس سقف خودرو از دیگر نکات جالب توجه در طراحی ظاهری ۰۸ است و ضریب آیرودینامیک بسیار مناسبی را هم برای این ام پی وی لوکس پدید آورده است. درهای عقب این ون به حدی بزرگ طراحی شده اند که با باز شدن آن ها علاوه بر ردیف دوم، به ردیف سوم نیز دسترسی خواهید داشت.

چراغ های عقب نیز برای هماهنگی با نمای جلو همان طرح F را به خود گرفته اند و شکل فیزیکی و گرافیک داخلی بسیار زیبایی دارند.

مشخصات و قیمت

چری هنوز در خصوص مشخصات فنی این خودرو صحبتی به میان نیاورده است، اما این مینی ون به زودی به دو خودروی دیگر شاخه اکسلانتیکس از زیربرند اکسید اضافه خواهد شد و پیش بینی می شود یک ون تمام برقی برد بلند باشد. قیمت حدودی این خودرو نیز در محدوده ۳۴ هزار دلار خواهد بود‌.

۴.۴ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.