پیکاپ جدید تویوتا؛ رقیبی برای سانتاکروز و ماوریک

پیکاپ جدید تویوتا
تویوتا

شنیده ها حاکی از آن است که تویوتا در حال آماده سازی یک پیکاپ بر مبنای پلت فرم TNGA، احتمالاً با نام استوت (Stout)، در کنار آماده سازی نسل جدید RAV4 است.

مدیران 777 مدیران 777

بازار پیکاپ های کوچک بخش فراموش شده ای در بازار آمریکای شمالی محسوب می شد که با روی کار آمدن فورد ماوریک و هیوندای سانتاکروز، حیات تازه ای یافت. با این مقدمه کوتاه به سراغ معرفی محصول جدیدی از تویوتا می رویم که به زودی برای رقابت در این سگمنت معرفی خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
پیکاپ جدید تویوتا
تویوتا

کمپانی تویوتا با دیدن تقاضای بسیار زیاد مردم آمریکا برای خرید پیکاپ های فورد ماوریک و هیوندای سانتاکروز، بر آن شده است تا پیکاپی کوچک را بر مبنای تویوتا راو۴ برای رقابت با این دو خودرو و راهی بازار نماید تا از کسب سهم خود در این سگمنت نیز غافل نمانده باشد. گفتنی است این قبیل پیکاپ ها عموماً بر مبنای کراس اوررهای کوچک و یا سایز متوسط ساخته می شوند؛ به طور مثال، سانتاکروز بر مبنای کراس اوور توسان بوده و فورد ماوریک نیز بر مبنای فورد کوگا پایه گذاری شده است.

پیکاپی با نام استوت

شنیده ها حاکی از آن است که تویوتا در حال آماده سازی یک پیکاپ بر مبنای پلت فرم TNGA در کنار آماده سازی نسل جدید RAV4 است. همچنین منابع خبری گفته اند که احتمالاً نام این پیکاپ استوت (Stout) باشد؛ این واژه در زبان انگلیسی به معنای محکم، تنومند و ستبر است و به پیکاپی سبک از تویوتا متعلق بوده که بین سال های ۱۹۵۴ تا ۲۰۰۰ تولید می شده است.

پیکاپ جدید تویوتا
تویوتا

هدف از تولید چنین پیکاپ هایی

اهداف تولید پیکاپ های نسبتاً سبکی در دسته ماوریک و سانتاکروز را می توان کاهش وزن خودرو، کاهش قیمت و به تبع آن افزایش قدرت خرید مشتریان، بهبود هندلینگ خودرو، افزایش استفاده خانوادگی توأمان با کاربری تجاری و… دانست.

زمان عرضه

تویوتا اعلام کرده است در اواسط سال ۲۰۲۳ اطلاعات بیش تری از این پیکاپ جدید منتشر خواهد کرد. انتظار می رود در سال ۲۰۲۴ شاهد عرضه این پیکاپ نخست برای بازار آمریکای شمالی و سپس کشورهای آمریکای جنوبی و حاشیه خلیج فارس باشیم.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

۴ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.