معرفی مزدا EZ6 در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴؛ جذابیت یک ژاپنی

مزدا EZ6
مزدا EZ6

کمپانی مزدا در نمایشگاه خودرو پکن حضوری متفاوت را تجربه می کند و صرفاً سعی کرده است با معرفی محصولی بسیار جذاب همچون سدان EZ6، مسیر آینده خود را برای مشتاقان برند مزدا معین سازد.

مدیران 777 مدیران 777

نمایشگاه خودرو پکن به صورت رسمی از روز گذشته مورخ ۲۵ آوریل آغاز به کار کرد؛ تیم خبری اسب بخار با حضور در این رویداد خودرویی سعی دارد شما را در جریان کم و کیف و نحوه برگزاری و همچنین محصولات حاضر در این نمایشگاه قرار دهد، به همین سبب در این محتوا به سراغ معرفی مزدا EZ6 آمده ایم؛ سدانی جذاب با طراحی بسیار گیرا و البته پایبند به اصول و قوانین کمپانی ژاپنی و نام‌دار مزدا.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

پیشرانه برقی روی محور عقب

مزدا EZ6، که به نوعی جانشین مزدا ۶ نیز به شمار می آید، حاصل همکاری مشترک میان مزدا و چانگان است. مزدا EZ6 به یک پیشرانه برقی با ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور روی محور عقب مجهز است. محور عقب این خودرو از تعلیق مولتی لینک بهره مند است و باتری این خودرو با هر بار شارژ کامل امکان پیمایش مسافتی معادل با ۶۰۰ کیلومتر را برایش فراهم می آورد. در نسخه پلاگین این خودرو با روی کار آمدن پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری، مسافت قابل پیمایش آن به عددی در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می یابد.

طراحی ظاهری مزدا EZ6

در بخش ظاهری مزدا EZ6 و به‌خصوص نمای جلوی خودرو، تمام و کمال با همان مزدای دوست داشتنی و جذاب همیشگی مواجه هستیم. چراغ ها مانند همیشه حالتی تیز و تهاجمی دارند و جلوپنجره در نسخه برقی حالتی شیشه ای با طرح کهکشانی و در نسخه پلاگین هیبریدی، طرح کرومی کهکشانی دارد. چراغ ها با نورپردازی عبوری از زیر جلوپنجره به شکلی استادانه و نه صرفاً با خطی ساده و زشت، به یکدیگر متصل هستند. در نمای کناری خودرو درهای فریم لس به همراه دستگیره های مخفی شونده و شیب جذاب سقف را شاهد هستیم و بالاخره با رسیدن به بخش عقب شاهد چراغ هایی به هم پیوسته با تلفیق سنت و مدرنیته هستیم. بخش کناری چراغ های عقب با گرافیک دایره ای به سنت مزدا وفادار مانده و بخش میانی آن ها با گرافیک خطی و به نوعی سه بعدی، به مدرنیته روی آورده است.

کابین خودرو

کابین مزدا EZ6
کابین مزدا EZ6

در کابین نیز یک طراحی مینیمال و متکی به تکنولوژی و حذف حداکثری کلیدهای فیزیکی را شاهد هستیم. فرمان دوشاخه، مانیتور مرکزی بزرگ و شناور و کلاستر دیجیتالی به همراه تریم رنگ های زیبا برای EZ6، از بارزترین مشخصات کابین این خودرو به شمار می آیند. در زمینه امکانات نیز این خودرو به انواع رادارها و دوربین ها، سیستم های کمک رانندگی و خودران، شارژر وایرلس، سقف پانورامیک، سیستم های کنترل حرکتی و ایستایی نظیر سیستم کنترل پایداری و کشش، صندلی های zero-gravity، سیستم فرمان پذیری صوتی و… مجهز است.

مزدا EZ6 چه مشخصاتی دارد؟

مزدا EZ6 به یک پیشرانه برقی با ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور روی محور عقب مجهز است. محور عقب این خودرو از تعلیق مولتی لینک بهره مند است و باتری این خودرو با هر بار شارژ کامل امکان پیمایش مسافتی معادل با ۶۰۰ کیلومتر را برایش فراهم می آورد. در نسخه پلاگین این خودرو با روی کار آمدن پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری، مسافت قابل پیمایش آن به عددی در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می یابد.

مزدا EZ6 چه امکاناتی دارد؟

در زمینه امکانات نیز این خودرو به انواع رادارها و دوربین ها، سیستم های کمک رانندگی و خودران، شارژر وایرلس، سقف پانورامیک، سیستم های کنترل حرکتی و ایستایی، صندلی های zero-gravity، سیستم فرمان پذیری صوتی و… مجهز است.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.