معرفی سوبا M4 فردا موتورز در نمایشگاه خودروی اصفهان + ویدیو

معرفی سوبا M4 فردا موتورز در نمایشگاه خودروی اصفهان + ویدیو
معرفی سوبا M4 فردا موتورز در نمایشگاه خودروی اصفهان + ویدیو

سوبا M4 جذاب ترین محصولی بود که فردا موتورز با نشان FMC به نمایشگاه خودروی اصفهان آورده است. این مینی ون جذاب، جدید ترین و لوکس ترین خودرو در سبد محصولات این شرکت خواهد بود.

مدیران 777 مدیران 777

ویدیوی معرفی سوبا M4 فردا موتورز

نخستین بار در نمایشگاه خودروی تهران بود که فردا موتورز از فورتینگ M4 پرده برداشت و اعلام کرد که قصد مونتاژ این خودروی خانوادگی لوکس و تشریفاتی را دارد. در نمایشگاه هایی که در دیگر شهرهای کشور داشتیم،  این خودروساز M4 را به غرفه اش آورده بود، اما اینبار نسخه نهایی از M4 با نام سوبا M4 در اصفهان معرفی شد. خودرویی که حالا لیست امکانات و آپشن هایش نهایی شده و به زودی به عنوان لوکس ترین و طبیعتاً گران قیمت ترین محصول فردا موتورز به بازار خواهد آمد. فرداموتورز قرار است شاخه متمایزی تحت عنوان سوبا را برای محصولات لوکسش استفاده کند و M4 اولین محصول از این شاخه خواهد بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

امکانات ایمنی و رفاهی سوبا M4 فردا موتورز

معرفی سوبا M4 فردا موتورز در نمایشگاه خودروی اصفهان + ویدیو
معرفی سوبا M4 فردا موتورز در نمایشگاه خودروی اصفهان + ویدیو

سوبا M4 فردا موتورز یکی از پر آپشن ترین خودروهای بازار خواهد بود و نسخه ای که به نمایشگاه خودروی اصفهان آمد، لیست نهایی امکانات را دارد و خودرویی که به مشتریان تحویل می شود همین امکانات را خواهد داشت. سوبا M4 به تجهیزات ایمنی خوبی نظیر ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، ۸ کیسه هوای ۱۲ نقطه ای، اتوهلد، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سنسور پارک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، سنسور هشدار برخورد نقاط کور هنگام پارک و سنسور نقطه کور با اخطار باز شدن درها مجهز می شود. علاوه بر این امکانات کمکی راننده نظیر تنظیم حالت رانندگی، رادار خطی، سیستم هشدار برخورد از جلو، کروزکنترل، نوربالای خودکار و سامانه استارت و استاپ پیشرانه را در FMC سوبا M4 می بینیم.

از آنجا که با یک ون لوکس طرف هستیم و سوبا M4 فردا موتورز قرار است در رده ون های VIP قرار بگیرد، پس باید هم در این خودرو امکانات رفاهی کاملی داشته باشیم. در این ون لوکس سیستم تهویه اتوماتیک، پنل تنظیم الکترونیکی تهویه سرنشینان عقب، دریچه تهویه ردیف دوم و سوم، سیستم پاکسازی هوای PM2.5 و یونیزاسیون، سانروف پانوراما، استارت دکمه ای، سیستم ورود بدون کلید، آینه های جانبی تاشوبرقی مجهز به گرمکن، سنسور نور و باران، خروجی USB ردیف دوم و سوم، درِ صندوق برقی با سنسور حرکتی پا، چراغ خوشامدگویی و بدرقه، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ مالتی مدیا، صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی جلوآمپر دیجیتال، تریم داخلی چرم با قابلیت انتخاب رنگ (مشکی یا کرم)، صندلی ۱۰ حالته برقی راننده، ماساژور صندلی راننده، صندلی چهار حالته برقی شاگرد، تنظیم صندلی شاگرد از ردیف دوم، گرمکن و سردکن اتوماتیک صندلی های ردیف اول و دوم، میز و جا لیوانی برای سرنشینان ردیف دوم، پشت سری های فرست کلاس، نورپردازی داخلی و کولباکس را داریم که باعث می شود سوبا M4 خودرویی پر آپشن باشد و باید دید که بازار به این کلاس و رده لوکسش چه واکنشی خواهد داشت. البته در نمایشگاه هایی که فردا موتورز با M4 حاضر شده بود، پرآپشن بودن این ون همیشه نظر علاقه مندان را به خودش جذب کرده و پیش بینی می شود عرضه موفقی را برای این خودرو در بازار داشته باشیم.

مشخصات فنی سوبا M4

معرفی سوبا M4 فردا موتورز در نمایشگاه خودروی اصفهان + ویدیو
معرفی سوبا M4 فردا موتورز در نمایشگاه خودروی اصفهان + ویدیو

سوبا M4 مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری ساخت میتسوبیشی است. این پیشرانه قابلیت پاشش مستقیم سوخت (GDI) و DVVT را دارد و توان تولید نهایت قدرت ۱۹۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تَر (WDCT) به چرخ های جلو می رسد و اگر این مشخصات برای شما آشناست تعجب نکنید؛ چراکه این همان مشخصاتی است که در لاماری ایما، دیگر محصول سری فورتینگ دانگ فنگ دیده بودیم. پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد و مصرف بهینه ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای M4 ثبت می شود. سیستم تعلیق در جلو مک فرسون و در عقب توییست بیم است.

پیش بینی می شود در هفته های آینده شرایط فروش سوبا M4 توسط فردا موتورز اعلام شود و قیمت این خودرو هم احتمالا در بازه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

نمایشگاه اصفهان در محل جدید نمایشگاه‌های این شهر از سوم تا ششم آذرماه سال جاری میزبان جمعی از خودروسازان داخلی و خارجی است. این شانزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان است که پس از توقفی سه ساله برگزار می شود.

عکس ها: علیرضا پاداش

ویدیو: رضا چوکامی و حسین دلاور

۴.۲ امتیاز از ۱۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.