سیستم نوربالای خودکار (AHB) چگونه کار می کند

سیستم نوربالای خودکار (AHB) چگونه کار می کند
AHB مخفف Automatic High Beam به معناى نوربالاى خودکار است، این سیستم پیشرفته که در خودروهایی از قبیل بنز، بی ام و، لکسوس و … نیز مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان یکی از جدیدترین تکنولوژی های مورد استفاده در خودروها است.
رانندگی در شب بخصوص مسیرهای کم نور بسیار خطرناک است. وجود چراغ نور بالا در خودروها باعث افزایش میزان دید راننده می شود. اما همین نوربالا برای خودروهای عبوری روبرو آزاردهنده و خطرناک است. با ورود سیستم AHB در خودروها دیگر این مشکل برطرف شده است. در زمان هایی که مسیر جاده تاریک باشد، با روشن کردن نوربالا و فعال کردن کلید AHB یا نوربالاى خودکار می توانید از این سیستم استفاده کنید و تمامى تمرکز را براى گذر کردن از مسیر داشته باشید.
این سیستم به وسیله رادارى که در جلوى خودرو نصب است کار می کند، به این صورت که توسط رادار تشخیص می دهد که خودرویى در جلوى شما با فاصله بسیار در حال تردد است یا خیر، در صورتی که خودرویى چه در لاین موافق یا مخالف با شما در مسیر فاصله کمی داشته باشد و نوربالاى شما باعث اذیت و کاهش دید خودروى دیگر گردد نوربالا را خاموش کرده و در حالیکه که فاصله ى بسیاری با خودروهاى در حال تردد باشد یا اصلا خودرویى توسط رادار تشخیص داده نشود نوربالاى خودرو به صورت خودکار روشن شده و میدان دید شمارا افزایش می دهد.
به این وسیله راننده می تواند بدون تمرکز برای روشن و خاموش کردن نوربالا در مسیری تاریک همراه با تردد دیگر خودروها به سادگی با میدان دید کافى عبور کند.
همچنین این سیستم باعث مى شود دیگر خودروها از نوربالاى شما خسته نشوند یا آسیبی نبینند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.