ملاقات با چری تیگو 8 پرو PHEV در چین + آلبوم تصاویر

چری تیگو 8 پرو PHEV

چری تیگو ۸ پرو PHEV یکی از جذاب ترین و قدرتمندترین کراس اوورهای چری است که المان های ظاهری مشابهی با تیگو ۸ پرو دارد، اما از نظر فنی کاملاً متفاوت است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در سفری که خبرنگار اسب بخار به چین داشت شرایطی فراهم شد تا علاوه بر خودروهای جدید کمپانی های چینی و همچنین کمپانی های مطرح دنیا، جدیدترین مدل های چری هم مورد بررسی اجمالی قرار بگیرند. کمپانی چری به عنوان شریک تجاری مدیران خودرو تمامی محصولات جدید این کمپانی که قرار است به بازار ایران بیایند را به خبرنگاران خودرویی معرفی کرد و بدون شک یکی از جذاب ترین مدل هایی که در این سفر معرفی شد، چری تیگو ۸ پرو PHEV یا پلاگین هیبرید بود که عملکرد فنی بسیار قوی ای دارد. قبل تر معرفی آریزو ۸ را در اسب بخار داشتیم و اشاره کردیم که این سدان بزودی با برند فونیکس به بازار ایران خواهد آمد اما جالب است بدانید که تیگو ۸ پرو PHEV قبل از آریزو ۸ و بزودی (احتمالا تا ۳ ماه آینده) با برند فونیکس به بازار ایران معرفی شود.

طراحی تیگو ۸ پرو PHEV

چری تیگو 8 پرو PHEV

با یک نگاه به این کراس اوور متوجه می شوید که خط طراحی و الگوها دقیقا همان چیزی است که در تیگو ۸ پرو، پرومکس و یا تیگو ۷ پرو دیده می شد. چراغ های کشیده، جلوپنجره کهکشانی و گلگیرهای برجسته از جمله المان های این خط طراحی هستند. در نگاه اول چری تیگو ۸ PHEV بنظر همان فونیکس تیگو ۸ پرومکس است اما تفاوت های جزئی را در طراحی داریم. برای مثال طرح کهکشانی جلوپنجره با آنچه در فونیکس تیگو ۸ پرومکس دیده می شد تفاوت دارد اما باقی خطوط در جلو مشابه همان نسخه پرومکس است.

چری تیگو 8 پرو PHEV

در پروفیل جانبی هم دقیقا همان طراحی را داریم اما طراحی در عقب متفاوت است. چراغ ها در تیگو ۸ پرو PHEV بر خلاف آنچه در تیگو ۸ پرو و پرومکس دیده می شد بصورت پیوسته طراحی شده است و گرافیک متفاوتی دارد. البته این الگوی طراحی مربوط به نسخه ای است که در چین برای خبرنگاران معرفی شد و احتمال دارد برای بازار ایران همان چراغ ها و گرافیک تیگو ۸ پرو در نظر گرفته شود. خروجی های اگزوز و طرح دیفیوزر هم درست همانند تیگو ۸ پرو دوگانه است و خبری از خروجی های چهارتایی نیست. همچنین قرار است خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید چری برای بازار ایران با پسوند e پلاس معرفی شوند و به همین دلیل است که بج e پلاس را پشت این کراس اوور می بینیم.

مشخصات فنی

چری تیگو 8 پرو PHEV

بعد از میتسوبیشی اوتلندر PHEV این دومین خودروی پلاگین هیبریدی خواهد بود که قرار است بصورت گسترده به بازار ایران بیاید. خودروهای پلاگیند هیبرید از جمله هیبرید هایی هستند که قابلیت شارژ دارند و معمولا ظرفیت باتری و توان موتور های برقی در این نوع هیبرید ها بیشتر است. در چری تیگو ۸ پرو PHEV یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربو را داریم که در کنار دو پیشرانه برقی (سوار بر دو محور) تولید قدرت انجام می دهند. نهایت قدرت ترکیبی در این کراس اوور به حدود ۳۲۶ اسب بخار می رسد و نهایت گشتاور هم حدود ۵۱۰ نیوتن متر است. قدرت از طریق جعبه دنده DHT (جعبه دنده مخصوص خودروهای هیبرید) به چرخ ها می رسد و با این مشخصات تیگو ۸ پرو PHEV به قوی ترین کراس اوور مونتاژی ایران بدل می شود. پک باتری این کراس اوور ظرفیت ۱۹.۲۷ کیلووات ساعتی دارد و شارژ آن حدود ۳ ساعت زمان می برد. مصرف سوخت تیگو ۸ پرو PHEV در حالت بنزینی حدود ۶.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است و در صورت فعالیت پیشرانه الکتریکی به صورت همزمان، مصرف سوخت این کراس اوور ۷ نفره چینی به ۱.۵۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

کابین تیگو ۸ پرو PHEV

کابین چری تیگو 8 پرو PHEV

در داخل هم کلیت طراحی بسیار به آنچه در تیگو ۸ پرو و پرومکس دیده می شد نزدیک است اما تفاوت هایی دیده می شود. مثلاً تنظیمات سیستم تهویه، که قبلاً از طریق پنل لمسی وسط انجام می شد حذف شده و به صورت دکمه های لمسی آن روی داشبورد قرار گرفته است. رودری ها و طراحی داشبورد متفاوت شده است و با آن چه در تیگو ۸ پرو و پرومکس دیده می شد متفاوت است. تریم داخلی در نمونه معرفی شده به خبرنگارها و نمونه های نمایشگاهی سفید رنگ است، اما مثل همیشه نمونه هایی که به ایران می آیند احتمالاً تریم مشکی یا تیره خواهند داشت.

این کراس اوور نیز مانند تیگو ۸ پرو و پرومکس امکانات کاملی نظیر چراغ های تمام ال ای دی با فناوری AFS، ورود بدون کلید، درِ صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور عقب، سقف پانورامیک، سیستم فرمان صوتی، شارژر وایرلس، تنظیم برقی صندلی شاگرد از عقب، تهویه دوکاناله اتوماتیک، دریچه تهویه ردیف عقب، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل کشش و پایداری، کروز کنترل تطبیق پذیر، رانندگی نیمه خودران، رادار خطی و نقطه کور، نوربالای خودکار، سردکن و گرم‌کن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب به همراه تنظیم برقی، گرمکن فرمان، سیستم صوتی سونی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور و باران، کنترل حرکت در سربالایی، تابلوخوان، تنظیم حالت رانندگی و … را دارد.

آلبوم تصاویر تیگو ۸ پرو PHEV

چری تیگو ۸ پرو PHEV چه مشخصات فنی ای دارد؟

در تیگو ۸ پرو PHEV یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربو را داریم که در کنار دو پیشرانه برقی (سوار بر دو محور) تولید قدرت انجام می دهند. نهایت قدرت ترکیبی در این کراس اوور به حدود ۳۶۰ اسب بخار می رسد و نهایت گشتاور هم حدود ۵۳۰ نیوتن متر است. قدرت از طریق جعبه دنده DHT (جعبه دنده مخصوص خودروهای هیبرید) به چرخ ها می رسد و با این مشخصات تیگو ۸ پرو PHEV به قوی ترین کراس اوور مونتاژی ایران بدل می شود.

چری تیگو ۸ پرو PHEV چه زمان به بازار ایران می آید؟

تیگو ۸ پرو PHEV قبل از آریزو ۸ و به زودی (احتمالاً تا ۳ ماه آینده) با برند فونیکس به بازار ایران معرفی شود.

۴.۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.