جی ام سی سیرا برقی؛ رقیبی جدی برای F-150 لایتنینگ

جی ام سی سیرا برقی 2024
سیرا برقی ۲۰۲۴

جی ام سی سیرا برقی جدیدترین محصول نشان GMC است که به عنوان دومین تمام برقی این نشان در کنار هامر برقی قرار می گیرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

با معرفی خودروهایی مثل هامر برقی، ریوین R1T، سیلورادو برقی و فورد F-150 لایتنینگ بازاری مهیج برای پیکاپ های لوکس، قدرتمند و تمام برقی به وجود آمد. بازاری که در آینده سایبر تراک تسلا هم به آن اضافه خواهد شد. حالا جی ام سی با معرفی جی ام سی سیرا برقی نسخه دنالی ادیشن ۱ می خواهد سهم بیش تری از این بازار نوظهور داشته باشد. خودروی جدید GMC ترکیبی جذاب از عملکرد فنی، طراحی خاص و کارآمد بودن است.

مدیران 777 مدیران 777

طراحی جی ام سی سیرا برقی

جی ام سی سیرا برقی 2024
سیرا برقی ۲۰۲۴

چهره این تراک برقی کاملاً هویت پرمیوم این خودرو را تأیید می کند. جلوپنجره بسته و بزرگ را در قسمت جلو می بینیم و نشان GMC در میان آن با ال ای دی روشن شده است. در کناره ها دو چراغ روشنایی روز را با الگوی ۷ انگلیسی می بینیم که پایین آن ها چراغ های اصلی در گوشه های قرار گرفته اند. بعد از چراغ به کاپوت عضلانی و گلگیرهای بزرگ می رسیم و خطوط بدنه در نمای کناری بسیار خاص است تا از هر زاویه جی ام سی سیرا برقی طراحی منحصربه‌فردی نسبت به دیگر تراک های برقی بازار داشته باشد.

جی ام سی سیرا برقی 2024
سیرا برقی ۲۰۲۴

رینگ های ۲۴ اینچی با طراحی جدید را برای این تراک می بینیم و در عقب، چراغ های تمام ال ای دی با گرافیک خاص به همراه سپرهای جذاب سیرا را می بینیم. سپرهایی که در کنار فرورفتگی هایی برای بالا رفتن و رسیدن به فضای بار دارد. تا این جا همه چیز منحصربه‌فرد است، اما یک آپشن استاندارد در این خودرو با سیلورادو برقی مشترک است و آن هم قابلیت Midgate است که اجازه می دهد قسمت پشتی ردیف دوم خوابیده و فضای بیش تری برای بار مهیا شود. قسمت بار کاور قفل شونده و مقاوم در برابر آب دارد، در جلو و در زیر کاپوت باز هم فضای بار موسوم به Frunk را داریم که در آن دو خروجی برق ۱۲۰ ولت هم در دسترس است.

کابین جی ام سی سیرا برقی

کابین جی ام سی سیرا برقی 2024
کابین سیرا برقی ۲۰۲۴

از آن جا که در این جا با نسخه دنالی طرف هستیم، پس در داخل باید لوکس ترین حالت ممکن را داشته باشیم. درون کابین با طراحی کاملاً متمایزی طرف هستیم که با آن چه در سیلورادو EV دیده بودیم متفاوت است. طراحی داشبورد جی ام سی سیرا برقی کاملاً مینیمال است و دریچه های باریک سیستم تهویه را در کابین این خودرو می بینیم که زیر آن قطعاتی از چوب طبیعی دیده می شود. در وسط یک صفحه نمایش لمسی ۱۶.۸ اینچی عمودی سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد که مجهز به قابلیت تقسیم بندی صفحه، اتصال به نرم افزارهای گوگل و قابلیت های شخصی سازی وسیع است.

کابین جی ام سی سیرا برقی 2024
کابین سیرا برقی ۲۰۲۴

در قسمت پایین این صفحه نمایش تنظیمات مربوط به سیستم تهویه را می بینیم و در قسمت زیر آن فضای قابل استفاده به همراه شارژر بی‌سیم گوشی دیده می شود که جنس این قسمت هم از چوب است. صندلی ها روکش تمام چرم مرغوب را دارند که به تودوزی هایی با رنگ مخالف مزین شده اند و روی پشت سری ها نشان دنالی دیده می شود. اگرچه فهرست آپشن این خودرو هنوز به طور کامل مشخص نیست، اما می دانیم جی ام سی سیرا برقی مجهز به تنظیم برقی صندلی ها، گرم‌کن و سردکن صندلی، سیستم نیمه خودران، جلوآمپر ۱۱ اینچی دیجیتال، سقف پانارومیک، هدآپ ۱۴ اینچی و سیستم صوتی حرفه ای Bose است.

مشخصات فنی جی ام سی سیرا برقی

جی ام سی سیرا برقی 2024
سیرا برقی ۲۰۲۴

همانند هامر برقی، در این خودرو هم پلتفرم مخصوص برقی GMC را می بینیم که ترکیب دو پیشرانه برقی را دارد. این دو پیشرانه در جی ام سی سیرا برقی توان تولید نهایت قدرت ۷۵۴ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۱,۰۶۳ نیوتن متر گشتاور را به صورت ترکیبی دارند. با هر بار شارژ پک باتری این خودرو می توان مسافت تقریبی ۶۴۴ کیلومتر را پیمود و شتاب‌گیری در حالت مکس پاور در کم تر از ۴.۵ ثانیه رقم می خورد. همچنین توان باری و کششی این خودرو به ترتیب ۵۹۰ و ۴,۳۰۹ کیلوگرم است.

سیستم شارژ سریع ۳۵۰ کیلوواتی را، که در کادیلاک سلستیک دیده می شد، در جی ام سی سیرا برقی هم می بینیم. با این قابلیت تنها ۱۰ دقیقه شارژ سریع باتری ها، انرژی لازم برای پیمایش ۱۶۱ کیلومتر را مهیا می کند. همان طور که اشاره شد، در این خودرو خروجی های برق را هم داریم که با خروجی ۱۰.۲ کیلوواتی می توان دستگاه های برقی دیگر را با آن فعال کرد. این قابلیتی است که پیش‌تر در خودرویی نظیر آیونیک ۵ هم دیده بودیم، اما میزان برق دهی این تراک به‌قدری زیاد است که می توان انرژی لازم برای وسایل برقی اساسی یک خانه را تا ۲۱ روز تأمین کرد.

کمپانی GMC جذاب ترین قابلیت های فنی هامر برقی را در  جی ام سی سیرا برقی به کار برده است و این یعنی در این تراک هم قابلیت فرمان‌پذیری مستقل هر چرخ را در هر جهت داریم. این همان قابلیتی است که حرکت خرچنگی جذاب هامر برقی را رقم می زد. این قابلیت به خودرو این امکان را می دهد تا به آسانی از مسیرهای سخت و تنگ عبور کند. علاوه بر این، سیستم تعلیق بادی فعال را هم در این خودرو داریم تا سواری با آن بسیار دلپذیر باشد و همچنین بتوان ارتفاع خودرو را بسته با شرایط تغییر دهیم. پنج حالت مختلف رانندگی استاندارد، کشش، آفرود، مکس پاور و کاستوم را در این خودرو داریم که در حالت کاستوم می توان تنظیمات شخصی خود را بسته به شرایط روی خودرو اعمال کرد.

جی ام سی سیرا برقی 2024
سیرا برقی ۲۰۲۴

یکی از قابلیت های جذاب جی ام سی سیرا برقی حالت رانندگی تک پداله یا One Pedal است که با نتخاب آن دیگر لازم نیست ترمزگیری را انجام دهید و هنگامی که گاز ندهید خودرو به صورت خودکار ترمزگیری را انجام می دهد که این می تواند آپشن خوبی برای شرایط ترافیکی باشد.

قیمت و زمان عرضه جی ام سی سیرا برقی

جی ام سی سیرا برقی 2024
سیرا برقی ۲۰۲۴

قیمت پایه برای این تراک لوکس برقی (نسخه دنالی ادیشن ۱) ۱۰۷ هزار دلار در نظر گرفته شده و از حالا ثبت نام برای پیش خرید این خودرو آغاز شده است. اولین خودروهای تولیدی اوایل ۲۰۲۴ به مشتریان تحویل داده می شوند. اولین نسخه از این خودرو دنالی ادیشن ۱ خواهد بود و در سال ۲۰۲۵ نسخه های بعدی اضافه خواهند شد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

جی ام سی سیرا برقی چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

همانند هامر برقی، در این خودرو هم پلتفرم مخصوص برقی GMC را می بینیم که ترکیب دو پیشرانه برقی را دارد. این دو پیشرانه در جی ام سی سیرا برقی توان تولید نهایت قدرت ۷۵۴ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۱,۰۶۳ نیوتن متر گشتاور را به صورت ترکیبی دارند.

عملکرد فنی جی ام سی سیرا برقی چگونه است؟

با هر بار شارژ پک باتری این خودرو می توان مسافت تقریبی ۶۴۴ کیلومتر را پیمود و شتاب‌گیری در حالت مکس پاور در کم تر از ۴.۵ ثانیه رقم می خورد. همچنین توان باری و کششی این خودرو به ترتیب ۵۹۰ و ۴,۳۰۹ کیلوگرم است.

جی ام سی سیرا برقی چه زمان و با چه قیمتی به بازار می آید؟

قیمت پایه برای این تراک لوکس برقی (نسخه دنالی ادیشن ۱) ۱۰۷ هزار دلار در نظر گرفته شده و از حالا ثبت نام برای پیش خرید این خودرو آغاز شده است. اولین خودروهای تولیدی اوایل ۲۰۲۴ به مشتریان تحویل داده می شوند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.