جی ام سی سیرا 2024 ؛ کاملاً آماده برای آفرودهای سنگین

جی ام سی سیرا 2024
جی ام سی سیرا ۲۰۲۴

جی ام سی سیرا ۲۰۲۴ قرار است یکی از جذاب ترین پیکاپ های سال بعد دنیا باشد که علاوه بر ظاهر جذاب و خشنی که دارد، برای مسیرهای خشن و آفرودی هم آماده شده است تا به عنوان یک پیکاپ تمام عیار شناخته شود و نیازهای خریدارانش را به خوبی رفع کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

جی ام سی سیرا یکی از خودروهایی است که همیشه طرف‌دار خود را دارد و در صورت عرضه در هر تریمی، باز هم مشتری برایش هست و بدون هیچ مشکلی به فروش می رسد.

مدیران 777 مدیران 777

این بار اما قرار است سیرا ۲۰۲۴ با تریمی آفرودی تر و عضلانی تر به بازار عرضه شود و بیش از قبل آمادگی لازم برای عبور از مسیرهای ناهموار را داشته باشد. جمس سیرا ۲۰۲۴ دارای دو ویژگی مهم است که یکی از آن ها به قابلیت های آفرودی خودرو مربوط می شود و دیگری ظاهرش را جذاب تر می کند. کیت AT4X در نظر گرفته شده برای این خودرو، کاملاً برای آفرودی تر شدن است و ویژگی AEV ادیشن برای ارتقای خصوصیات ظاهری است.

کیت AT4X چه امکاناتی را به جی ام سی سیرا ۲۰۲۴ اضافه کرده است؟

جی ام سی سیرا 2024
جی ام سی سیرا ۲۰۲۴

همان طور که پیش تر گفته شد، اضافه شدن پکیج AT4X به خودروهای جی ام سی (GMC) برای تغییر ظاهری آن ها نیست، بلکه خودرو را از نظر فنی ارتقا می دهد.

تغییر اولی که در صورت اضافه شدن کیت AT4X، برای خودرو اتفاق می افتد، نصب ۴ دمپر یا کمک فنر با تکنولوژی مولتی ماتیک DSSV است که می تواند عملکرد سیستم تعلیق خودرو را بهبود ببخشد. در کنار به کارگیری کمک های جدید، سیستم تعلیق این خودرو به اندازه ۱.۵ اینچ، برابر با ۳.۸ سانتی متر، بالاتر آمده و تایرهای آفرودی نیز برای سیرا ۲۰۲۴ به صورت فابریک نصب شده است.

بیشتر بخوانید:

بررسی عملکرد کمک فنرهای مونو تیوب

بررسی عملکرد کمک فنرهای تویین تیوب

جی ام سی سیرا 2024
جی ام سی سیرا ۲۰۲۴

درون دیفرانسیل عقب این خودرو از قفل دیفرانسیل برقی جدید استفاده شده است و در قسمت جلو نیز شاهد دو طبق یا Control Arm قوی تر برای سیستم تعلیق دو جناقی یا دابل ویشبون این خودرو هستیم. با توجه به تقویت های صورت گرفته در اجزای تشکیل دهنده سیستم تعلیق، نیاز بود از یک سگ دست (Steering Knuckle) ارتقایافته برای تعلیق جلو استفاده شود تا توانایی تحمل فشار زیادی که در اثر رانندگی های آفرودی به آن وارد می شود را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: عملکرد قفل دیفرانسیل برقی یوآز پاتریوت و پیکاپ

از آن جایی که احتمال برخورد اجسام سفت و سخت هنگام رانندگی آفرودی زیاد است، برای سیرا ۲۰۲۴ با کیت AT4X از یک سینی زیر آلومینیومی بزرگ نیز استفاده شده است که می تواند پوسته گیربکس را کاملاً پوشش دهد و از وارد شدن ضربه به آن جلوگیری کند.

جدا از بخش های سخت افزاری ارتقایافته، این خودرو از نظر نرم افزاری و برنامه ریزی هم برای آفرود مهیاتر شده است. اضافه شدن حالت آفرودی جدید برای سیرا ۲۰۲۴ به گونه‌ای‌ست که همه بخش های مهم از جمله سیستم ترمز، کنترل کشش و پایداری، تأخیر دریچه گاز و تعویض دنده ها هم طبق الگوی جدید عمل می کنند تا خودرو در مسیرهای ناهموار مختلف بهتر باشد.

مشخصات فنی جی ام سی سیرا ۲۰۲۴

جی ام سی سیرا 2024
جی ام سی سیرا ۲۰۲۴

برای این خودرو دو موتور با حجم یکسان در نظر گرفته شده که یکی از آن ها تنفس طبیعی و بنزینی است و دیگری پرخوران شده و دیزلی است. به این ترتیب، مشتری هایی که قصد خرید سیرا ۲۰۲۴ را دارند می توانند از میان دو موتور موجود یکی را انتخاب کنند و در کنار موتوری که انتخاب کردند از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک اَلیسون (Allison) بهره مند شوند. برای درک بهتر توانمندی این مشخصات فنی، بهتر است بدانید که سیرا ۲۰۲۴ می تواند تا ۸۴۰۰ کیلوگرم را به راحتی و بدون دردسر یدک بکشد.

AEV ادیشن چه تغییراتی برای جی ام سی سیرا به همراه دارد؟

جی ام سی سیرا 2024
جی ام سی سیرا ۲۰۲۴

خشن تر شدن ظاهر خودرو، اضافه شدن نشان ها و لوگوهای مختلف، به کارگیری رینگ های ۱۸ اینچی، اضافه شدن گاردهای استیل به دور تا دور خودرو و همچنین نصب وینچ مخصوص از تغییراتی است که با انتخاب کیت AEV، در خودرو ایجاد می شود.

منبع: Motor1.com

کیت AT4X چه امکاناتی را به سیرا ۲۰۲۴ اضافه کرده است؟

از تغییراتی که کیت AT4X برای این خودرو به وجود می آورد می توان به ارتقای کلی سیستم تعلیق، نصب قفل دیفرانسیل برقی جدید و همچنین تعریف شدن حالت آفرودی حرفه ای تر اشاره کرد.

مشخصات فنی سیرا ۲۰۲۴ چیست؟

برای این خودرو دو موتور با حجم یکسان در نظر گرفته شده که یکی از آن ها تنفس طبیعی و بنزینی است و دیگری پرخوران شده و دیزلی است. به این ترتیب، مشتری در کنار یکی از دو موتوری که انتخاب کرد می تواند از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک اَلیسون بهره مند شوند.

AEV ادیشن چه تغییراتی برای سیرا ۲۰۲۴ به همراه دارد؟

خشن تر شدن ظاهر خودرو، اضافه شدن نشان ها و لوگوهای مختلف، به کارگیری رینگ های ۱۸ اینچی، اضافه شدن گاردهای استیل به دور تا دور خودرو و همچنین نصب وینچ مخصوص از تغییراتی است که با انتخاب کیت AEV، در خودرو ایجاد می شود.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.