بازگشت قدرتمند هامر با نسخه تمام الکتریکی

بازگشت قدرتمند هامر با نسخه تمام الکتریکی

انتظار ها به پایان رسید و جنرال موتورز بالاخره از نسخه تمام الکتریکی هامر رونمایی کرده است که یک سوپر تراک محسوب می شود و مشخصات فنی بی نظیری دارد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

یکی از مدل های پرطرفدار جنرال موتورز بدون شک هامر بود که از لحاظ ظاهری با دیگر خودروهای بازار بسیار تفاوت داشت و یک غول نظامی و پرقدرت محسوب می شد.تراک های بزرگ جنرال موتورز بین سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ فروش خوبی داشت اما پس از آن بدلیل نگرانی های زیست محیطی مربوط به مصرف سوخت و سطح آلایندگی،در سال ۲۰۱۰ هامر با دنیای خودرو خداحافظی کرد.حالا پس از گذشت یک دهه جنرال موتورز نسخه تمام الکتریکی هامر را معرفی کرده است.

هامر الکتریکی

شایعات در مورد هامر الکتریکی سال گذشته آغاز شد و آن زمان گفته شد قرار است این خودرو به خط تولید جنرال موتورز بیاید.پس از آن در مه ژانویه اولین تیزر هامر برقی منتشر شد و مشخص شد این خودرو تحت برند GMC عرضه خواهد شد.این حرکت از لحاظ اقتصادی بسیار موثر است چراکه نیازی به اضافه شدن بخش جدید برای تولید این خودرو در جنرال موتورز نخواهد بود.

بررسی طراحی بدنه هامر الکتریکی

پیکاپ هامر

طراحی بدنه هامر الکتریکی بوضوح سبک طراحی های هامر را در مدل های H1 و H2 دنبال می کند.البته باید گفت نسبت به آنچه در این دو مدل قدیمی می دیدیم،طراحی بسیار زیباتر و مدرن تر شده است.چراغ های جلو با طرح H جایگزین چراغ های گرد دی مدل های قبلی شده که چراغ های جدید بصورت تمام ال ای دی و خطی طراحی شده اند و نام هامر بر روی چراغ های وسط نقش بسته است.

نسخه تمام الکتریکی هامر

طراحی شیشه جلو با حاشیه ای شبیه به مدل های قبلی طراحی شده با این تفاوت که طراحی مدرن تر شده و در جهت بهبود آیرودینامیک بدنه انجام گرفته است.ستون C در هامر الکتریکی بصورت زاویه دار و منحنی طراحی شده و برآمدگی ها در گلگیر های عقب و جلو باعث می شود هامر برقی عریض تر و عضلانی تر بنظر برسد و همچنین فضای بازی برای تایر های ۳۵ اینچی گودیِر رانگلر فراهم باشد.در قسمت بار طراحی در همانند GMC سیرا انجام شده که به آن در عقب مولتی پرو گفته می شود.در این نوع طراحی امکان باز شدن در به چند حالت مختلف میسر شده و بارگیری راحت تر انجام خواهد شد.در هامر برقی پوششی برای قسمت بار طراحی شده تا در زمان نیاز علاوه بر محافظت از بار،آیرودیتلمیک بدنه را هم بهبود دهد.

سوپر تراک هامر

سینی بزرگ و عضلانی در قسمت جلو نشان می دهد که طراحان هامر برقی توجه خاصی نسبت به قابلیت های آفرودی این خودرو داشته اند.این سینی وظیفه محافظت از پیشرانه و باتری های این خودرو را دارد و نقش آن در طراحی بسیار حیاتی است.از دیگر نکات جالب طراحی هامر برقی می توان بهخ سقف باز شونده آن اشاره کرد که شامل سه صفحه می شود.یک صفحه بزرگ سقف قسمت راننده و شاگرد را تشکیل می دهد و دو صفحه کوچکتر بالای سر سرنشینان عقب قرار می گیرد و تمام این صفحات قابلیت باز شدن را دارند و در قسمت بار قرار خواهند گرفت.

طراحی داخلی در هامر الکتریکی

هامر 2020

هامر برقی از لحاظ طراحی داخلی در رده تراک های پرمیوم و لوکس قرار می گیرد.طراحی داخلی بسیار مدرن است و متریال استفاده شده در بخش های مختلف درجه یک هستند.صفحه نمایش بزرگ و لمسی ۱۳.۴ اینچی در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو را در دسترس قرار می دهد و در کنار آن صفحه نمایش دیگری با اندازه ۱۲.۳ اینچ جلوآمپر دیجیتال هامر برقی را تشکیل می دهد.قابلیت های آفرودی مهم در هامر برقی از طریق صفحه نمایش بزرگ در وسط کنترل می شود و تصویر تمامی دوربین ها هم از طریق این صفحه نمایش قابل مشاهده خواهد بود.هامر برقی به دوربینی مجهز است که با آن شما قادر خواهد بید زیر خودرو هم ببینید که این قابلیت بسیار کاربردی و جالب است و در مجموع ۱۸ دید مختلف را از دوربین های هامر خواهید داشت.

در هامر الکتریکی یک حالت رانندگی بصورت آپشنال در نظر گرفته شده که Watts to Freedom نام دارد.با فعال کردن این گزینه،حداکثر توان پیشرانه برای شتاب گیری مورد استفاده قرار می گیرد و جنرال موتورز ادعا می کند که شتاب گیری ۰ تا ۱۰۰ در این حالت در ۳ ثانیه انجام خواهد شد که برای یک تراک بزرگ مثل هامر عددی فوق العاده است.

مشخصات فنی هامر الکتریکی

هامر جدید الکتریکی

هامر تمام الکتریکی به سه موتور الکتریکی تغذیه می شود که در مجموع توان تولید حداکثر ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۵۹۲ نیوتن متر گشتاور را دارد.نه!عدد مربوط به گشتاور را اشتباه نخوانده اید و اشتباه هم نوشته نشده است.کاملا مشخص است این عدد اصلا دقیق معتبر نیست و احتمالا مسئولان جنرال موتورز گشتاور محل اتصال لاستیک به زمین را لحاظ کرده اند و در واقع انتظار می رود گشتاور خروجی از پیشرانه حدودا ۱۰۸۵ نیوتن متر باشد.

سوپر تراک الکتریکی هامر

باتری ۸۰۰ ولتی ظرفیتی برابر با ۳۵۰ کیلووات ساعت دارد و امکان شارژ کردن آن با سیستم شارژر سریع ۲۰۰ کیلوواتی هم وجود دارد. این باتری ظرفیت پیمایش بیش از ۵۷۰ کیلومتر را برای خودرو فراهم می‌کند.در زمان شارژ سیستم باتری های این خودرو از حالت موازی به حالت سری تغییر می کنند و در ۱۰ دقیقه مانرژی برای پیمایش ۱۶۰ کیلومتر فراهم خواهد شد.

در تیزرهای قبلی قابلیت خاصی از هامر معرفی شد که CrabWalk  (به معنای راه رفتن خرچنگ) نام داشت.در این قابلیت تمام چرخ ها در جهت مورد نظر قرار می گیرند و خودرو به آن جهت خاص متمایل می شود.پیشتر این قابلیت را بصورت برعکس برای فرمانپذیری بیشتر دیده بودیم اما این قابلیت عملکرد کاملا متفاوتی دارد.با این قابلیت قدرت مانور خودرو افزایش پیدا می کند و در شرایط خاص به کمک راننده می آید.

خودرو هامر

سیستم تنظیم ارتفاع بادی در هامر برقی،ارتفاع را تا ۱۵ سانتی متر افزایش می دهد البته هنوز مشخصات آفرودی این خودرو مشخص نیست اما با این سیستم تعلیق تطبیق پذیر انتظار می رود زوایای ورود و خروج بسیار مناسب باشند.همچنین رانندگی تا ارتفاع ۶۰ سانتی متری در آب هم با هامر امکان پذیر خواهد بود.

بنا بر اطلاعات منتشر شده توسط جنرال متورز، هامر الکتریکی در ۳ ثانیه شتاب گیری می کند که از این لحاظ تنها خودرو که ویژگی های فنی مشابهی خواهد داشت سایبر تراک تسلا خواهد بود. هامر تمام برقی به آخرین نسل از سیستم سوپر کروز جنرال موتورز هم مجهز خواهد بود که رانندگی نیمه خودران را در سطح بالایی ارائه می دهد.

زمان عرضه و قیمت هامر الکتریکی

ماشین جدید الکتریکی هامر

در ابتدا هامر برقی با ادیشن ۱ و با قیمت ۱۱۲ هزار دلار در پاییز ۲۰۲۱ به بازار خواهد آمد.این نسخه تمام امکانات ذکر شده را بصورت استاندارد خواهد داشت.در پاییز سال ۲۰۲۲  نسخه EV3X از هامر عرضه می شود که قیمت ۱۰۰هزار دلاری دارد و پس از آن در بهار ۲۰۲۳ نسخه EV2X عرضه خواهد شد که با دو موتور قیمت ۸۰ هزار دلاری خواهد داشت.نکته عجیب در مورد هامر الکتریکی آن است که برای خرید نسخه پایه باید ۳ سال منتظر اند و دلیل آن هم مشخص نیست اما به هر ترتیب جنرال موتورز تصمیم گرفته تا ابتدا با قوی ترین نسخه با بازار بیاید.در این مدت مدل های مهم Rivian R1T و تسلا سایبر تراک هم به بازار می آیند و رقابت آن ها با هامر برقی مهیج خواهد بود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.