آلپینا XB7 2023 معرفی شد

آلپینا XB7 2023
آلپینا XB7 2023

بلافاصله پس از معرفی ایکس ۷ ۲۰۲۳ توسط شرکت ب ام و، کمپانی آلپینا نیز نسخه مخصوص به خود این محصول را با نام XB7 به نمایش گذاشت. آلپینا با ایجاد تغییراتی در بخش های مختلف خودرو موجب شد XB7 به یکی از خاص ترین SUVهای سال تبدیل شود.

مدیران 777 مدیران 777

تقریباً در کنار همه شرکت های بزرگ خودروساز، شرکت ها و کمپانی هایی قرار می گیرند که محصولات همان خودروساز را با تغییراتی خاص همراه می کنند و به نوعی آن ها را ارتقا می دهند و به صورت محدود (Limited) به بازار عرضه می کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در کنار برخی از خودروسازان یک کمپانی و در کنار برخی دیگر دو کمپانی قرار می گیرند و محصولات آن را ارتقا می دهند. کمپانی ب ام و (BMW) از آن دسته خودروسازهایی است که در کنار آن دو کمپانی ام پرفورمنس (M Performance) و آلپینا (Alpina) فعالیت می کنند و محصولات شرکت ب ام و را دست‌خوش تغییرات اساسی و محسوس می کنند.

حتماً بخوانید: ویژگی خودروهای سری آلپینا از کمپانی ب ام و

تاریخ شروع به کار شرکت آلپینا

شرکت آلپینا از سال ۱۹۶۲ شروع به کار کرد و توسط بورکارد بوونسیپن (Burkard Bovensiepen) گسترش داده شد. اولین محصول تولیدی توسط این شرکت کاربراتور دوگانه وبر (Weber Dual Carburetor) بود که بر روی ب ام و ۱۵۰۰ نصب شد.

ب ام و 1500
ب ام و ۱۵۰۰

پس از نصب کاربراتور دوگانه بر روی ب ام و ۱۵۰۰، این خبر توسط خبرگزاری های خودرویی پوشش داده شد و یکی از مدیران ب ام و از این خبر استقبال کرد. در سال ۱۹۶۴ کمپانی ب ام و تمامی محصولات تولیدشده توسط شرکت آلپینا را مورد تأیید خود دانست و خودروهای ب ام و که به قطعات آلپینا مجهز شده بودند را تحت گارانتی کامل خود قرار داد.

روند کاری کمپانی آلپینا همچنان ادامه دارد و این شرکت توانست جدیدترین نسخه از ب ام و X7 را نیز دست‌خوش تغییر کند و آن را با نام XB7 و فقط چند ساعت پس از رونمایی X7 توسط ب ام و به نمایش بگذارد. 

تغییرات ظاهری آلپینا XB7

برای قسمت جلو در XB7 بیش تر از همان طراحی ب ام و استفاده شده است و شاهد چراغ های جداگانه ای هستیم که امروز به یک مد در طراحی خودرو تبدیل شده است و بسیاری از خودروسازی ها از این الگو برای خودروهای خود استفاده می کنند. در بین چراغ های جلوی جدا از هم از، جلوپنجره های (Grille) بزرگ و معروف ب ام و استفاده شده و کمپانی آلپینا در این قسمت نیز تغییراتی اعمال نکرده است، زیرا همان رخ خشن طراحی شده توسط ب ام و به اندازه کافی جذابیت کافی را داشت.

در قسمت عقب خودرو شاهد سر اگزوزهایی هستیم که توسط آلپینا بازطراحی شدند و با ظرافت در سپر قرار گرفتند. سپر عقب نیز مجهز به دیفیوزر شد تا خودرو بتواند با علم آیرودینامیک سازگار تر شود.

حتماً بخوانید: تأثیر نصب دیفیوزر عقب (Rear Diffuser) بر روی آیرودینامیک خودرو

XB7 را می توان با دو رینگ (Rim) ۲۱ اینچ و یا ۲۳ اینچ خریداری کرد که رینگ ۲۳ اینچی از همان طراحی ۲۰ پر (۲۰ Spokes) کلاسیک کمپانی آلپینا بهره مند شده است. تایرهای این خودرو از برند پیرلی (Pirelli) هستند و برای چرخ های جلو از تایرهای ۲۸۵ و برای چرخ های عقب از ۳۲۵ استفاده شده است.

حتماً بخوانید: اعداد و حروف نوشته شده بر روی تایرها به چه معنا هستند؟

آلپینا XB7 2023
آلپینا XB7 2023

تغییرات کابین آلپینا XB7

درون کابین این خودرو از لوازم و قطعات لوکس آلپینا استفاده شده است تا راننده بتواند حس لوکس بودن را تجربه کند. برای مثال، سردنده، موس، تریم چرم و دیگر بخش های درون کابین تغییراتی کرده اند و همه آن ها به لوگوی آلپینا مجهز شده اند.

مشخصات فنی آلپینا XB7

در زیر کاپوت XB7 از یک موتور ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری استفاده شده است که با تکنولوژی هیبرید ملایم (Mild-hybrid) کار می کند. طرز کار سیستم هیبرید ملایم به این گونه است که توان قابل ملاحظه ای به خودرو اضافه می کند و به این دلیل به آن ملایم می گویند که نسبت به دیگر خودروهای هیبرید ضعیف تر عمل می کند، اما همین ضعیف بودن هم خود قابل چشم پوشی نیست. توان کلی این خودرو توسط مهندسان آلپینا از ۶۲۱ اسب بخار به ۶۳۰ اسب بخار رسیده است و گشتاور ماکسیمم ۸۰۰ نیوتن متری از دور ۱۸۰۰ تا دور ۵۶۰۰ در دسترس است.

توان و گشتاور تولیدی به هر چهار چرخ توسط یک گیربکس ۸ سرعته AT منتقل می شود و این مشخصات می تواند شتاب صفر تا صد ۳.۹ ثانیه ای را برای XB7 رقم بزند.

حتماً بخوانید: نحوه انتقال قدرت گیربکس های اتوماتیک AT

به طور کلی، از آن جایی که محصولات آلپینا خودروهایی هم اسپرت و هم لوکس هستند، نمی توان انتظار تغییرات محسوس در هر دو بخش را داشت و بیش تر مشتریان این برند به دنبال لوکس بودن محصولی هستند که خریداری می کنند.

محمد جبارزاده شیاده

پایگاه خبری اسب بخار

تغییرات ظاهری آلپینا XB7 چیست؟

XB7 در بخش جلو تغییرات زیادی نداشته است، اما در قسمت عقب و همچنین رینگ ها می بینیم که طراحی سراگزوزها و سپر عقب تغییر کرده است و همچنین این خودرو با دو نوع رینگ ۲۱ و ۲۳ اینچی قابل خریداری است.

تغییرات کابین آلپینا XB7 چیست؟

درون کابین این خودرو از لوازم و قطعات لوکس آلپینا استفاده شده است تا راننده بتواند حس لوکس بودن را تجربه کند. برای مثال، سردنده، موس، تریم چرم و دیگر بخش های درون کابین تغییراتی کرده اند و همه آن ها به لوگوی آلپینا مجهز شده اند.

مشخصات فنی آلپینا XB7 چیست؟

آلپینا XB7 دارای یک موتور ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر است که به سیستم هیبرید ملایم مجهز شده است تا بتواند از گشتاور آن در دورهای پایین بهره ببرد. در نهایت، این مشخصات فنی توسط یک گیربکس ۸ سرعته به هر چهار چرخ منتقل می شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.