شاسی بلند XB7 توسط آلپینا رونمایی شد

آلپینا XB7

با وجود این که «ب ام و» تولید مدل “X7 M” را تکذیب کرد، اما از سویی دیگر، تیونر «آلپینا» از نمونه قدرتی “XB7” برپایه X7 رونمایی کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

تیونر آلپینا پس از معرفی سدان و واگن قدرتمند B7، اکنون به سراغ شاسی بلند X7 ب ام و رفته و مدل قدرتمندی را با نام XB7 برپایه این خودرو معرفی کرده است. XB7 به لطف آلپینا اکنون از شاسی بلند X7 M50i ب ام و نیز قدرت بیش تری تولید می کند. آلپینا تغییرات ظاهری چندانی را روی بدنه X7 ایجاد نکرده و بیش تر تمرکز خود را در تقویت پیشرانه و به روزرسانی مشخصات فنی گذاشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
آلپینا XB7

در قسمت جلو شاهد قرارگیری بادشکن زیر سپر و ورودی های هوای بزرگ تر هستیم تا پیشرانه به روزرسانی شده ب ام و هوای بیش تری دریافت کند. نشان آلپینا نیز روی سپر جلو دیده می شود. در سپر عقب تغییراتی جزئی ایجاد شده و دو خروجی اگزوز دوگانه با ابعاد بزرگ تر زیر سپر دیده می شوند. همچنین دیفیوزر جدیدی در قسمت زیرین سپر نصب شده است.

آلپینا XB7

یکی دیگر از تغییرات ظاهری قابل توجه آلپینا XB7، قرارگیری رینگ های ۲۱ اینچی استاندارد در لاستیک های ۲۸۵/۴۵ در جلو و عقب است. با پرداخت مبلغ بیش تر، خریداران می توانند رینگ های ۲۳ اینچی بیست پره را در رنگ زغالی سفارش دهند. رینگ های فورج یادشده در هر جفت ۱۲٫۷ کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش می دهند و در لاستیک های مخصوص پیرلی با ابعاد ۲۸۵/۳۵ در جلو و ۳۲۵/۳۰ در عقب قرار می گیرند.

آلپینا XB7

زیرِ رینگ های مخصوص آلپینا، دیسک های ترمز برمبو قرار گرفته اند. سیستم تعلیق بادی ب ام و نیز با توجه به شرایط جاده ای و سرعت خودرو، ارتفاع را تنظیم می کند تا سواری راحت تری در اختیار سرنشینان قرار گیرد.

ویژگی های فنی آلپینا XB7

ب ام و X7 در حالت استاندارد از پیشرانه ۴٫۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو بهره می برد. تیونر آلپینا با تغییرات فنی انجام گرفته، قدرت پیشرانه را به ۶۱۲ اسب بخار و گشتاور آن را به ۸۰۰ نیوتن متر رسانده است. در مقایسه با مدل بالارده X7 M50i، XB7 آلپینا ۸۹ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیش تر تولید می کند.

آلپینا XB7

در نتیجه تغییرات فنی و افزایش گشتاور خارق العاده پیشرانه، سرعت گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت تنها در ۴ ثانیه انجام می گیرد. بیشینه سرعت خودرو با بهره گیری از لاستیک های استاندارد به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت و با لاستیک های چهار فصل به ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت می رسد. آلپینا XB7 در پیست درگ ۴۰۰ متر نیز عملکرد خارق العاده ای از خود نشان داده و مسیر را در ۱۲٫۶ ثانیه طی کرده است.

آلپینا XB7

با توجه به وزن ۲۶۵۸ کیلوگرمی خودرو، چنین اعداد و ارقامی برای XB7 بسیار مناسب است. انتقال قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ZF به سیستم xDrive و تمامی چرخ ها انجام می گیرد. فرمان پذیری چرخ های عقب نیز به صورت استاندارد تعبیه شده تا هندلینگ و پایداری خودرو افزایش یابد. آلپینا XB7 در حالت استاندارد با سه ردیف صندلی عرضه می شود و امکان جانمایی ۶ یا ۷ سرنشین برای خودرو موجود است.

آلپینا XB7

در بخش های مختلف کابین از مواد باکیفیتی همچون آلکانترا و چرم استفاده شده و روی سقف، سانروف سه گانه تعبیه شده است. آپشن سقف LED، به سبک خودروهای رولزرویس، نیز با پرداخت مبلغ بیش تر موجود است. آلپینا XB7 در بازار آمریکا با قیمت ۱۴۱٫۳۰۰ دلار قابل سفارش خواهد بود. قیمت این خودرو از مدل B7 چیزی در حدود دو هزار دلار ارزان تر است. اولین نمونه های XB7 از شهریور ماه در اختیار خریداران قرار می گیرد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.