آلپینا B3 سدان در نمایشگاه توکیو رونمایی شد

آلپینا B3
درحالی که طرف داران «ب ام و» انتظار معرفی سری ۳ جدید را می کشند، «آلپینا» از “B3” سدان جدید به عنوان جایگزینی برای M3، رونمایی کرده است. این خودرو در نمایشگاه خودروی توکیو و پس از مدل تورینگ B3، معرفی شده است. آلپینا B3 سدان از پیشرانه ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری تویین توربو مهندسی شده توسط آلپینا بهره می برد. بنابراین، قدرت پیشرانه اکنون به ۴۵۵ اسب بخار بین ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دور بر دقیقه رسیده و از ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد.
آلپینا B3
پیشرانه B3 با جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک ZF هماهنگ شده است. در مسیر مستقیم، آلپینا B3 سدان به سقف سرعت ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت می رسد و شتاب گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۳٫۸ ثانیه انجام می گیرد. این شتاب گیری یک ثانیه سریع تر از B3 تورینگ است. همانند مدل تورینگ، آلپینا B3 سدان نیز از سیستم انتقال قدرت xDrive به تمامی چرخ ها بهره می برد که قدرت را بین اکسل جلو و عقب تقسیم می کند.
آلپینا B3
در پیچ های پرسرعت، دیفرانسیل لغزش محدود هوشمند عقب، کنترل پایداری را برعهده خواهد گرفت. سیستم تعلیق خودرو نیز به روزرسانی شده است و از سه حالت رانندگی Comfort+، Comfort و اسپرت بهره می برد. افزون بر این، حالت رانندگی اسپرت پلاس نیز به منظور تنظیم سیستم فرمان متغیر، توزیع گشتاور و جعبه دنده درنظر گرفته شده است.
آلپینا B3
تغییرات آیرودینامیکی جدید به همراه سیستم اگزوز اسپرت با دو خروجی یکپارچه با دیفیوزر و رینگ های ۲۰ اینچی از ویژگی های قابل توجه خودرو هستند. این رینگ ها در لاستیک های مخصوص Pirelli قرار گرفته اند. دو رنگ مخصوص آبی و سبز متالیک آلپینا نیز برای B3 درنظر گرفته شده است.
آلپینا B3
درون کابین خودرو از فرمان با پوشش چرم مخصوص، پلاک تعداد ساخت خودرو و کف پایی ها مخصوص استفاده شده است. آلپینا برای مشتریان مدل سدان B3، انتخاب رنگ های متعددی را برای کابین درنظر گرفته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777


ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.