گزارش اسب بخار از بورس تهران/ سایپا و ایران خودرو قرمز شدند

بورس خودرو

در روزی که شاخص کل بازار سرمایه عقب گرد داشت، سایپا و ایران خودرو به عنوان دو نماد شاخص ساز گروه خودرو و قطعات، منفی شدند و افت کردند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، در حالی که روز گذشته نیمی از نمادهای صدرنشین این گروه (که خودروساز نیز هستند) با افت همراه شده بودند، امروز تمامی آن ها به زیر نقطه صفر سقوط کردند.

در این میان تنها “خبهمن” مثبت ماند که از نظر میزان عرضه و ارزش ریالی چندان توانی نداشت تا بتواند مانع از ریزش شاخص گروه شود.

در این گروه طی ۲۴۸ هزار نوبت ۱ میلیارد و ۵۸۳ میلیون سهم به ارزش هزار و ۴۹۴ میلیارد تومان دست به دست شد. این میزان داد و ستد نشان دهنده افت تقریبا ۵۰ درصدی داد و ستدهای این گروه نسبت به روز گذشته است.

بنابراین گزارش، طی داد و ستدهای دیروز مانند روزهای گذشته بیشترین میزان عرضه و خرید و فروش به دو نماد “خساپا” و “خودرو” اختصاص داشت. در این گروه فعالان بازار سرمایه ۱۹۳ میلیون سهم نماد خودرو را که با افت ۴٫۸۸ درصدی همراه شده بود، در ۲۷هزار نوبت و به ارزش ۱۲۸میلیارد تومان دست به دست کردند. این میزان افت برای خساپا ۴٫۰۱ درصد بود که پس از خرید و فروش ۹۴۵ میلیون سهم در ۸۰ هزار نوبت و به ارزش ۵۱۲ میلیارد تومان ثبت شد.

بنا بر این گزارش، در میان صدرنشینان منفی شده گروه کمترین میزان افت با ۰٫۹ درصد به نام “خپارس” ثبت شد. خمحرکه ۳٫۱۸-، خزامیا ۳٫۰۹-، ختوقا ۳٫۹۱-، ورنا ۳٫۷۲-، خمهر ۰٫۶۳- و خکرمان ۰٫۸۹- ، خفنر ۱٫۸۱- ، خدیزل ۰٫۸۸ ، ختراک ۳٫۳۹- ، خفناور ۵-، خنصیر ۲٫۲- ، خکاوه ۰٫۱۸- و خشرق ۲٫۹۳- درصد از دیگر نمادهی منفی شده گروه خودرو و قطعات حاضر در بورس اوراق بهادار تهران بودند.

در مقابل خبهمن ۴٫۹۸، خاهن ۴٫۹۸، خریخت ۲٫۱۷، ختور ۱، خوساز ۳٫۲، خاذین ۳٫۴۹، خکمک ۳٫۷۸، خکار ۵ ، خمحور ۱٫۶۸، خموتور ۵، خچرخش ۱٫۶۷، خزر ۰٫۵۱، خپویش ۰٫۱۱، خلنت ۱٫۰۱و تشتاد ۲٫۵۱ درصد از نمادهایی بودند که در روز افت بزرگان گروه با رشد ارزش روزانه سهام خود همراه شدند. ضمن اینکه نمادهای خگستر و خاور نیز طی داد و ستدهای امروز از سوی ناظر بازار متوقف شدند.

بنا بر این گزارش، شاخص کل بورس که روز گذشته وارد کانال دو میلیون واحد شده بود، امروز روند کاهشی به خود گرفت و مجددا به کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد بازگشت. شاخص کل بازار سرمایه امروز با ۲۳ هزار و ۹۳۱ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۹۸۷ هزار واحد را ثبت کرد. معامله گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۱۳۶ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال انجام دادند. ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل سرمایه گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار گذاشتند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.