گزارش اسب بخار از بورس تهران/ روز ریزش سایپا و ایران خودرو

بورس خودرو

داد و ستدها در گروه خودرو و قطعات در حالی به پایان رسید که نمادهای شاخص ساز این گروه با افت همراه شدند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش «پایگاه خبری اسب بخار»، در حالی که به نظر می رسید نماد «خودرو» به روند صعودی خود در دومین روز بازگشایی پس از مجمع ادامه داده و همچنین با بازگشت «خساپا» به تابلو رشد شاخص این گروه ادامه داشته است، این اتفاق نه تنها رخ نداد بلکه هر دو نماد با افت ارزش سهام خود مواجه شدند.

پیش بینی ها حاکی از این بود که با توجه به نامه مدیرعامل «سایپا» به سازمان بورس، مبنی بر افزایش قیمت ها، سهام این نماد با رشد و اقبال همراه شود. امری که محقق نشد و در کنار آن سایر خودروسازهای این گروه همراه با نیمی از قطعه سازان به زیر نقطه صفر نزول کردند.

طی داد و ستدهای امروز در ۵۱۴ هزار نوبت، ۴ میلیارد و ۴۴۷ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۷۹۷ میلیارد تومان خرید و فروش شد. اکثر عرضه ها در این گروه بلوکی بود و داد و ستدها حمایتی بود. با این وجود، در پایان ساعات کاری امروز «ایران خودرو» و سایپا به ترتیب با ۳.۶۶ و ۲.۷۱ درصد افت همراه شدند.

تنها در این میان نمادهای «خبهمن»، «خدیزل» و «خکار» مثبت شدند. ضمن این که، «خگستر» را می توان تنها نمادی دانست که روند صعودی خود را ادامه داد و با رشد ۴.۹۶ درصدی به پایان کار رسید.

شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات روندی صعودی به خود گرفت و به مرز ۱ میلیون و ۹۷۴ هزار واحد رسید، اما در ساعات پایانی کمی کاهشی شد و درنهایت، رقم ۱ میلیون و ۹۴۵ هزار واحد را ثبت کرد. معامله های امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۱۱ هزار و ۳۳۴ واحد صعود رقم ۱ میلیون و ۹۴۵ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۳۹۹۴ واحد رشد کرد و به رقم ۵۰۷ هزار و ۱۱۶ واحد رسید. معامله گران ۲ میلیون معامله به ارزش ۱۹۲ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال انجام دادند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.