گزارش اسب بخار از بورس تهران/ رشد خودرو و خساپا در روز افت خگستر

بورس خودرو

گروه خودرو و قطعات اولین روز کاری هفته جدید را بهتر از روزهای پایانی هفته گذشته به پایان رساندند و در این میان نقش «سایپا» و «ایران خودرو» پررنگ تر از سایر نمادها بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش «پایگاه خبری اسب بخار»، در روزی که «خگسترِ» صدرنشین با افت ۲٫۷۳ درصدی ارزش روزانه همراه شده بود، ایران خودرو و سایپا مسیری خلاف جهت را پیمودند و با سود همراه شدند. طی داد و ستدهای روز گذشته «خودرو»، با ۰٫۱۴ درصد رشد، ۱ میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهامش به ارزش ۹۹۱ میلیارد تومان در ۱۳۵ هزار نوبه خرید و فروش شد. این میزان برای خساپا با رشد روزانه ۴٫۹۷ درصد ۲۷۵ میلیون سهم بود که در ۱۰ هزا نوبت و به ارزش ۱۵۱ میلیارد ثبت شد. «خپارس» نیز دیگر خودروساز گروه بود که اولین روز هفته را پرقدرت آغاز کرد و کار را با رشد ۵ درصدی به آخر رساند. هر چند میزان حجم عرضه و ارزش ریالی داد و ستد این نماد نسبت به نمادهای یادشده پایین تر بود، اما با توجه به روزهای هفته گذشته، این رشد توانست تا حدی برای سهام داران این نماد جبران مافات کند. در مقابل، نمادهایی مانند «خمحرکه» و خپارس روز خوبی را سپری نکردند و هر کدام به ترتیب با افت ارزش روزانه سهام خود به میزان ۳٫۸۳ و ۰٫۶۵ درصد به انتظار فردا نشسته اند.

مدیران 777 مدیران 777

براساس این گزارش، برخی از نمادهای دیگر گروه خودرو و قطعات بازار سرمایه، که روزهای خوبی را در هفته گذشته پشت سر نگذاشته بودند، امروز از نقطه صفر عبور کردند و با چراغ سبز به پایان معاملات رسیدند؛ «ختوقا» ۳٫۴۶، «ورنا» ۲٫۳۶، «خاهن» ۴٫۹۹، «خمهر» ۱٫۶۴، «خریخت» ۲٫۶۹، «خاذین» ۱٫۲۳، «خرینگ» ۵، «خوساز» ۲٫۸۱، «خکمک» ۲٫۳۷، «خمحور» ۵، «ختراک» ۳، «خپویش» ۰٫۴۴، «خدیزل» ۲٫۸۴، «خکرمان» ۰٫۳۱ و «خکاوه» ۲٫۹۹، از جمله نمادهایی بودند که با رشد روزانه ارزش سهام خود همراه شدند. در مقابل نمادهایی مانند «ختور» ۲٫۵۷-، «خشرق» ۲٫۵۲-، «خموتور» ۰٫۱۴-، «خفنر» ۴٫۱۷-، «خلنت» ۴٫۴۶-، «تشتاد» ۲٫۱۳-، «خفناور» ۲٫۵۴-، نتواستند با چراغ سبز به استقبال فردا بروند. همچنین نمادهای «خنصیر»، «خزر»، «خبهمن»، «خچرخش» و «خاور» از سوی ناظر بازار متوقف بودند.

بر پایه این گزارش، بازار سرمایه، که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته روندی نزولی داشت، نخستین روز معاملاتی هفته جاری را با چراغ سبز آغاز کرد و شاهد افزایش بیش از ۵۰ هزار واحدی شاخص بورس بودیم. شاخص کل بورس در معاملات امروز با ۵۰ هزار و ۴۸۷ واحد صعود به رقم ۱ میلیون و ۹۵۴ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۱۰ هزار و ۵۷۳ واحد رشد و رقم ۵۱۷ هزار و ۷۶۴ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران ۱ میلیون معامله به ارزش ۱۶۲ هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال انجام دادند. فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، س‌. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و معدنی و صنعتی گل‌گهر نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت را روی بازار گذاشتند و سرمایه‌ گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو، سرمایه‌ گذاری گروه توسعه ملی و پالایش نفت بندرعباس نمادهای پربیننده بورس بودند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.