کیا سول مدل 2023، حذف پیشرانه توربو از مدل جدید

سول 2023
سول ۲۰۲۳

کیا سول مدل ۲۰۲۳ جدیدترین محصول کمپانی کیا است که به تازگی با مدل جدیدش معرفی شده، اما در مدل جدید دیگر خبری از پیشرانه توربو نیست.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

زمانی که کیا سول با مدل ۲۰۲۱ معرفی شد، برخی از ویژگی های خوب از این خودرو حذف شده بود و سپس با معرفی مدل ۲۰۲۲ از این خودرو شاهد حذف جعبه دنده دستی از آن بودیم. اکنون نوبت به مدل ۲۰۲۳ و تغییرات جدید رسیده است و تغییراتی اساسی و حذف برخی ویژگی ها را در این مدل می بینیم که مهم ترین آن حذف پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژی است که نهایت قدرت ۲۰۱ اسب بخار را داشت.

مشخصات فنی کیا سول مدل ۲۰۲۳

با حذف پیشرانه هیبرید تنها انتخاب برای کیا سول مدل ۲۰۲۳ پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۴۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۷۹ نیوتن متر را دارد. قدرت ذکرشده در این مدل تنها از طریق گیربکس قابل سفارش یعنی گیربکس اتوماتیک به چرخ های جلو می رسد. البته این تنها تغییر در سول نیست و براساس اطلاعات منتشرشده در این خودرو دیگر خبری از تریم خشن X-Line هم نیست. این تریم در سال ۲۰۲۰ و با معرفی نسل سون سول معرفی شد، اما کمپانی اعلام کرده است دیگر به تولید این تریم ادامه نمی دهد.

تغییرات ظاهری در کیا سول مدل ۲۰۲۳

سول 2023
سول ۲۰۲۳

با این که این خبر را با حذف پیشرانه و تریم جذاب شروع کردیم، اما اصلاً قرار نیست کیا سول مدل ۲۰۲۳ جذاب نباشد. چراکه کمپانی کیا تغییراتی ظاهری را در این خودرو رقم زده است تا چهره ای مدرن تر و البته زیباتر پیدا کند. برای مثال، در نمای جلو شاهد بازطراحی در جلوپنجره و چراغ های مه شکن هستیم و فرم چراغ های روز و راهنماها هم تغییر داشته است. البته تغییرات به همین موارد جزئی محدود می شود، اما چهره این خودرو با همین تغییرات محدود جذاب تر شده است. در نمای عقب نیز تغییرات خفیف هستند و مشتریان می توانند کیا سول مدل ۲۰۲۳ را با رینگ های ۱۷ و ۱۸ اینچی آلیاژی تازه طراحی شده سفارش دهند.

البته در کنار حذف ویژگی ها، کمپانی کیا سعی کرده است با اضافه کردن رنگ های جدید دل مشتریان را به دست بیاورد و رنگ های سفید و آبی مخصوصی را به خط تولید سول اضافه کرده است. کیا سول مدل ۲۰۲۳ در داخل تغییرات چندانی نداشته و تغییرات محدود به تریم LX می شود که در داخل صفحه نمایش ۱.۲۵ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی اضافه شده و آپشن هایی نظیر سنسور نقطه کور و سیستم هشدار تصادف به این خودرو اضافه شده است. علاوه بر این، می تواند بسته GT لاین را هم برای این خودرو سفارش داد که با آن آپشن هایی مثل سیستم صوتی هارمن کاردن و ترمز پارک برقی اضافه می شوند.

کابین سول 2023
کابین سول ۲۰۲۳

به طور خلاصه، کمپانی کیا در تولید کیا سول مدل ۲۰۲۳ پیشرانه توربو را حذف کرده، اما آپشن های استاندارد را ارتقا داده است و در تمام تریم ها آپشن هایی ایمنی نظیر هشدار تصادف، رادار خطی، تشخیص هشیاری راننده، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار و هشدار سرنشین عقب را داریم. با وجود این که کیا سول خودرویی چندان جذاب در سبد محصولات کیا نیست، اما نباید فراموش کرد که کیا در سال ۲۰۲۱ تعداد ۷۵ هزار دستگاه از این خودرو فروخته و رشد ۵ درصدی را در فروش این مدل داشته است. پس تغییرات ذکرشده در راستای رشد فروش و سلیقه بازار در سال های اخیر انجام گرفته است.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

کیا سول مدل ۲۰۲۳ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

با حذف پیشرانه هیبرید تنها انتخاب برای کیا سول مدل ۲۰۲۳ پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۴۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۷۹ نیوتن متر را دارد. قدرت ذکرشده در این مدل از طریق تنها گیربکس قابل سفارش یعنی گیربکس اتوماتیک به چرخ های جلو می رسد.

چه امکاناتی به صورت استاندارد در کیا سول مدل ۲۰۲۳ دیده می شود؟

به طور خلاصه، کمپانی کیا در تولید سول مدل ۲۰۲۳ پیشرانه توربو را حذف کرده، اما آپشن های استاندارد را ارتقا داده است و در تمام تریم ها آپشن هایی ایمنی نظیر هشدار تصادف، رادار خطی، تشخیص هشیاری راننده، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار و هشدار سرنشین عقب را داریم.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.