باارزش ترین خودروهایی که در سال 2020 می توان خرید – قسمت سوم

بهترین خودروی سال 2020

ممکن است شما از آن دسته افرادی نباشید که عادت دارند اتومبیل خود را تا زمانی که تبدیل به یک زباله چهار چرخ می شود نگه دارند! در این صورت، قطعاً ارزش فروش خودرو به اندازه قیمت خرید آن برای شما اهمیت خواهد داشت. در حالی که، ممکن است برخی خودروها قیمت اولیه بالایی داشته باشند، اما با گذر زمان ارزش خود را نتوانند حفظ کنند و کاملاً دچار افت قیمت شوند. اختلاف بین قیمت اولیه خودرو و ارزش فروش آن را اصطلاحاً «ارزش باقیمانده» می نامند.

مدیران 777 مدیران 777

وب سایت “CarEdge.com” به تازگی طی تحقیقی که انجام داده، موفق شده فهرستی از خودروهایی که بیش ترین ارزش باقیمانده را دارند گردآوری کند. آن ها اطلاعات میلیون ها خودرو را در مدت زمان یک سال آنالیز کرده و در یک فهرست رتبه بندی نام ۲۰۰ خودروی مطرح بازار را براساس بیش ترین و کم ترین ارزش باقیمانده آورده اند. آخرین رتبه بندی آن ها در ماه سپتامبر همین امسال به اشتراک گذاشته شد. در میان ۲۰ خودروی اول، نام برخی مدل ها به چشم می خورد که بسیار جالب توجه است. البته فهرست امسال، با در نظر گرفتن فاکتورهای اقتصادی فراوان همچون تأثیر بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا بر تعطیلی برخی کارخانه های خودروسازی تهیه شده است. سال ۲۰۲۰ قطعاً سالی منحصر به فرد برای هر کدام از ما بوده است. آثار آن را در صنعت خودرو هم به وضوح می توان مشاهده کرد. خودروهایی که در این فهرست مشاهده می کنید توانسته اند در سال ۲۰۲۰ ارزش باقیمانده خود را نسبت به سایر مدل ها بهتر حفظ کنند. البته ملاک بررسی، ارزش خودروها پس از ۵ سال مالکیت آن ها بوده است. لازم به ذکر است که تراک ها، SUVها و سایر سگمنت های خودرویی از این فهرست، فاکتور گرفته شده اند. همچنین تنها خودروهایی مورد بررسی قرار گرفته اند که حداقل ۵ سال از زمان ورودشان به بازار، می گذرد، چراکه هنوز اطلاعات چندانی از خودروهای جدیدتر و ارزش فروش آن ها در بازار دست دوم وجود ندارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

حتماً بخوانید: باارزش ترین خودروهایی که در سال ۲۰۲۰ می توان خرید – قسمت اول

 کیا سول

 کیا سول

اگر شما در انتخاب یک خودرو، کاربردی بودن و شخصیت را با هم می خواهید، می توانید به «کیا سول» به چشم گزینه ای جذاب نگاه کنید. تبلیغات خلاقانه، چهره خاص و قیمت رقابتی، از سول یک برنده در بازار خودرو ساختند. خودرویی که در طول سال های گذشته به خوبی خودش را به مالکان اثبات کرده است. برای آن ها که به دنبال خودرویی همه کاره می گردند، «کیا» تضمین می دهد که سول بهترین انتخاب ممکن است. به خصوص که در کنار کاربردی بودن، خرید سول، هیجان انگیز هم به نظر می رسد.

قیمت جدید: ۱۷.۱۱۶ دلار

قیمت بعد از گذشت ۵ سال: ۱۰.۳۱۷ دلار

استهلاک: ۶.۷۹۹ دلار

ارزش باقیمانده: ۵۶.۷ درصد

سوبارو ایمپرزا

سوبارو ایمپرزا

برخلاف خواهرخوانده این خودرو که به عنوان نسخه WRX شناخته می شود، «ایمپرزا» استاندارد آن قدرها جذاب و داینامیک نیست. اما در کل می تواند سواری راحت، کابین جادار و ارزش افزوده بالایی داشته باشد. کسانی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند هم می توانند از سیستم چهار چرخ محرک استاندارد تعبیه شده در این خودرو، نهایت بهره را ببرند. ایمپرزا ثابت کرده است که پس از گذشت چند سال، ارزش اولیه خود را در مقایسه با رقبا به مراتب بهتر حفظ می کند.

قیمت جدید: ۲۲.۲۳۶ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۱۳.۱۹۳ دلار

استهلاک: ۹.۰۴۳ دلار

ارزش باقیمانده: ۵۷.۰ درصد

حتماً بخوانید: باارزش ترین خودروهایی که در سال ۲۰۲۰ می توان خرید – قسمت دوم

نیسان ۳۷۰Z

نیسان 370Z

خودروهای سری Z «نیسان» از همان سال ۱۹۶۹ که معرفی شدند، همواره از محبوب ترین اتومبیل های علاقه مندان کوپه های اسپرت بوده اند. پنجاه سال بعد، نسل ششم “۳۷۰Z” همچنان ما را با استایل جسور و پرفورمنس فوق العاده اش، تحت تأثیر قرار می دهد. وفاداری نیسان به سری خودروهای Z سبب شده است که بازار دست دوم این خودروها وضعیت مناسبی پیدا کند. تقاضا برای ۳۷۰Z در طول سال های گذشته همواره رو به رشد بوده است و این مورد، یکی از اصلی ترین دلایل ما برای قرار دادن نام آن در این فهرست بود.

قیمت جدید: ۳۸.۶۵۹ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۲۲.۷۳۶ دلار

استهلاک: ۱۵.۹۲۳ دلار

ارزش باقیمانده: ۵۷.۳ درصد

هوندا سیویک

هوندا سیویک

قطع به یقین، فهرست ۲۰ خودروی باارزش جهان بدون وجود نام «سیویک» معنا پیدا نمی کند! سیویک برای دهه ها به طرزی شجاعانه، خود را به عنوان خودرویی قابل اعتماد جا انداخته است. سیویک را همگان به قابل اعتماد بودن، کاربردی بودن و ارزش افزوده بالا می شناسند. امسال هم استثنایی وجود ندارد و سیویک توانسته نام خود را به فهرست ارزشمندترین های ۲۰۲۰ برساند. پس از گذشت ۱۰ نسل، به نظر می رسد که «هوندا» بخش بزرگی از موفقیتش را مدیون سیویک است.

قیمت جدید: ۲۱.۱۳۹ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۱۲.۸۳۲ دلار

استهلاک: ۸.۳۰۷ دلار

ارزش باقیمانده: ۵۸.۵ درصد

فورد موستانگ

فورد موستانگ

پونی کار مشهور کمپانی «فورد» به خوبی نام خود را در دهه های متمادی جا انداخته است و این اسب آمریکایی هنوز هم چهارنعل می تازد. همکاری مهندسان فورد با «شلبی» اعتبار بیش تری به جایگاه «موستانگ» بخشید. جدیدترین نسخه های پرفورمنس بالای موستانگ، خط تولید کارخانه سازنده را با بیش از ۷۶۰ اسب بخار قدرت ترک می گویند! همچنین به تازگی فورد تصمیم به توسعه نام «موستانگ» از یک محصول به یک برند گرفته است. تصمیمی که ممکن است به تغییر سرنوشت ماسل کارهای آمریکایی منجر شود.

قیمت جدید: ۳۵.۷۴۹ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۲۱.۷۹۱دلار

استهلاک: ۱۳.۹۵۸ دلار

ارزش باقیمانده: ۵۹.۳ درصد

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.