کیا تلوراید خودروی سال جهان شد

کیا تلوراید

مثل هرسال، امسال نیز آرا برای انتخاب برترین خودروهای جهان جمع آوری شد و «تلوراید» از کمپانی «کیا» عنوان خودروی سال جهان را به دست آورد.

مدیران 777 مدیران 777

در نظرسنجی انجام شده در بخش خودروی سال، تلوراید با کسب ۷۵۸ امتیاز در جایگاه اول قرار گرفت و پس از آن مزدا۳ و مزدا CX-30 هرکدام با کسب امتیازهای ۷۴۵ و ۷۳۸ در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند. آرای ۸۶ خبرنگار خودرویی، تلوراید را در صدر قرار داده است و معیارها برای انتخاب خودروی سال ترکیب طراحی، عملکرد و راحتی است. البته باید در نظر گرفت کیا تلوراید در بخش های ایمنی و قیمتِ به صرفه از رقبایش پیشی گرفته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

پورشه تایکان برترین خودرو در بخش عملکرد و لوکس بودن

پورشه تایکان

درحالی که تلوراید عنوان خودروی سال را به دست آورد، در دو بخش دیگر این «پورشه تایکان» بود که مقام اول را کسب کرد. در بخش خودروهای لوکس، تایکان توانست با کسب مجموع امتیاز ۸۴۶ با کنار زدن «مرسدس بنز EQC» و «پورشه ۹۱۱» مقام نخست را به دست آورد. در نظرسنجی انتخاب خودروها در بحث عملکرد نیز تایکان با مجموع امتیاز ۸۶۷ توانست بالاتر از پورشه ۷۱۸ و پورشه ۹۱۱ مقام اول را به دست آورد.

آرا کسب شده تایکان مربوط به عملکرد و طراحی این خودرو می شود. همچنین در بحث طراحی داخلی و ایمنی، این خودرو نمرات بالایی کسب کرده است. البته نکته منفی در مورد قیمت بالای این خودرو هم لحاظ شده است، اما این باعث نشده تایکان در این دو بخش مقام اول را کسب نکند.

کیا سول برترین خودروی شهری

کیا سول

با کنار زدن «مینی کوپر SE الکتریکی» و «فولکس واگن T-Cros»، «کیا سول الکتریکی» خودروی شهری سال لقب گرفته است. در این بخش کیا سول با کسب نمرات بهتر در بخش های طراحی داخلی، عملکرد و قیمت مقام اول را کسب کرده است. همچنین در بخش نوآوری و مصرف سوخت هم توانسته بهتر از رقبایش عمل کند.

برترین طراحی سال به مزدا ۳ رسید

مزدا 3

آخرین عنوان این رأی گیری، که مربوط به بخش طراحی می شود، به مزدا۳ جدید رسیده است. خودرویی که با رونمایی اش همه را مجذوب کرد و عجیب نیست که این عنوان را به دست آورده است. البته با توجه به امتیازات کسب شده، مزدا ۳ با ۱۷۹ امتیاز و تنها با ۲ امتیاز بیش تر نسبت به پورشه تایکان این مقام را کسب کرده است.

تحلیل این رأی گیری و انتخاب برترین خودروهای سال ۲۰۲۰ به ما نشان می دهد پورشه و مزدا بهترین عملکرد را در معرفی خودروهای جدید خود داشته اند، چرا که بیش ترین کاندیداهای نهایی از این دو برند هستند. همچنین باید در نظر داشت پورشه تایکان یک موفقیت بزرگ برای پورشه به حساب می آید و خودرویی بی نظیر است، چراکه در دو بخش مقام اول را کسب کرده و در بخش طراحی هم با اندکی اختلاف دوم شده است. شما می توانید جزییات رأی گیری انجام شده و ریز امتیازات را در تصویر زیر مشاهده کنید.

خودروی سال

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.