چری با برند T-GO وارد بازار آمریکا می شود!

چری با برند T-GO وارد بازار آمریکا می شود!

هولدینگ خودروسازی “HAAH”، که پیش از این برند «ونتاس» (Vantas) را بر پایه «چری» برای بازار آمریکا معرفی کرده بود، اکنون یک برند دیگر را نیز به زیرمجموعه های خود اضافه کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در اوایل امسال بود که هولدینگ HAAH از حضور در بازار آمریکا با محصولات چری خبر داد. این گروه خودروسازی بزرگ با تأسیس برندی با نام ونتاس، برنامه بلندمدت خود برای حضور و پیشرفت در بازار آمریکا را ارائه داد. اکنون پس از گذشت چند ماه از معرفی برند ونتاس، شرکت “T-GO” نیز به عنوان زیرمجموعه جدید هولدینگ HAAH معرفی شده است.

چری با برند T-GO وارد بازار آمریکا می شود!

این شرکت از اواخر سال ۲۰۲۲ کار خود را در بازار آمریکا آغاز و محصولات بر پایه پلتفرم T1X چری را تولید می کند. نام «تیگو» برای ما ایرانی ها با نوشتار “Tiggo” آشناست، اما اکنون چری با تغییر نوشتار به T-GO برند جدیدی را برای بازار ایالات متحد آمریکا تدارک دیده است. تاکنون اطلاعات چندانی در رابطه با نحوه فعالیت این شرکت در بازار آمریکا منتشر نشده است.

چری با برند T-GO وارد بازار آمریکا می شود!

 با این حال، تیگو در ابتدا یک کراس اوور کامپکت را در این کشور رونمایی خواهد کرد و سپس دو محصول دیگر را نیز تا سال ۲۰۲۴ به بازار معرفی می کند. این خودروها در خط تولید هولدینگ HAAH در آمریکا با استفاده از لوازم وارداتی و داخلی تولید می شوند.

چری با برند T-GO وارد بازار آمریکا می شود!

 با توجه به نام T-GO و پلتفرم انتخابی T1X، احتمالاً اولین محصول چری در بازار آمریکا کراس اوور تیگو ۷ جدید خواهد بود. جدیدترین مدل از این خودرو با بهره گیری از پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر، ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. خریداران می توانند پیشرانه قدرتمندتر ۱٫۶ لیتری توربوشارژ با ۱۹۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را نیز سفارش دهند.

چری با برند T-GO وارد بازار آمریکا می شود!

با این وجود، امکان معرفی پیشرانه های جدید برای تیگو ۷ در بازار آمریکا وجود دارد. پیش از این، برند ونتاس نیز سری محصولات اکسید چری را با تغییر برند برای بازار آمریکا معرفی کرده بود. این برند دو خودروی اکسید TX و TXL را در این کشور معرفی کرد. چری اکسید TX در بازار آمریکا با پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ مشابه تیگو ۷ عرضه می شود. سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها، کابین مدرن با دو نمایشگر دیجیتالی، پوشش چرمی کابین، کروزکنترل فعال، هشدار نقطه کور و… از جمله ویژگی های دیگر اکسید TX هستند. اطلاعات بیش تر در رابطه با برند جدید T-GO تا اواخر سال ۲۰۲۰ منتشر می شود.

چری با برند T-GO وارد بازار آمریکا می شود!

 به گفته «دوک هیل» مدیرعامل هولدینگ HAAH:

«برند T-GO همانند ونتاس یک خودروساز پرتیراژ است که قصد دارد در آینده، تجربه خرید برای مصرف کنندگان را تغییر دهد.»

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.