خبرهای ضد و نقیض در مورد رفتن یک برند چینی!

خبرهای ضد و نقیض در مورد رفتن یک برند چینی!
به تازگی در محافل خودرویی عنوان شده که یکی از خودروسازان چینی خروج خود را به شریک تجاری خود اعلام کرده و تا به الان حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پول از کشور خارج کرده است. البته که این اعداد و ارقام از جانب مدیران آن شریک ایرانی مطرح شده است و گفته می شود که این عدد، سهم طرف چینی از فروش ۷ ماهه ی این خودرو بوده است.

مدیران 777 مدیران 777

این خودروساز چینی از سال ۹۵ تولید خودروهای خود را در ایران آغاز کرده و تا به امروز توانسته طیف گسترده ای از مشتریان را به سمت محصولات خود بکشاند. همچنین خط تولید این خودروساز چینی به نام، پیشرفته ترین خط مونتاژ و جوش را در میان چینی ها برخوردار است و کیفیت بالایی در تولید این خودرو دیده می شود.
پیش از آغاز تحریم ها، طرف چینی برنامه داشت تا در سال جاری محصولات کراس اوور جدید خود را به خط تولید ایران بیاورد. اما حال این برنامه متوقف شده و تنها با همکاری طرف ایرانی می تواند تعهدات خود را به مشتریان پاسخ دهد. پیش از آغاز رسمی تحریم ها، پیش بینی می شد که خودروساز چینی همکار با آمریکایی ها، دیر یا زود تحت تاثیر تحریم ها قرار می گیرند و بازار خودروی ایران را ترک می کنند.
البته با وجود خروج بیش از هزار میلیارد از سرمایه ی این شریک چینی از ایران، همچنان مذاکره میان او و طرف ایرانی ادامه دارد و شاید راهی وجود داشته باشد که حداقل محصولات این نشان چینی با تیراژ پایین در ایران تولید شوند.
خبرهای ضد و نقیض در مورد رفتن یک برند چینی!
اما برای قطعی شدن خروج برخی برندهای چینی باید تا آغاز نمایشگاه خودروی تهران در دی ماه صبر کنیم و ببینیم که کدام نشان های خودرویی به این نمایشگاه نمی آیند؟ بدیهی است که اگر نشان چینی از حضور در نمایشگاه خودروی تهران انصراف دهد، احتمال خروج آن از بازار ایران بسیار بیشتر از سایرین خواهد بود. در حال حاضر هم برخی نشان های چینی به خاطر مشکلات تحریم و عدم امکان جابجایی پول برای ارسال قطعه، حضور خود در نمایشگاه خودروی تهران را لغو کرده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.