توقف دسترسی عموم به آمار تولید خودروسازان

بی وای دی با بیشترین ارتقا میان خودروسازان جهان
به تازگی سایت رسمی انجمن خودروسازان ایران در اقدامی جدید تمام فایل های عمومی تولید خودروسازان را از ابتدای سال جاری حذف کرده و دیگر رسانه ها و عموم مردم نمی توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

مدیران 777 مدیران 777

در حالی که بسیاری منتظر بودند تا دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت از طریق سایت رسمی انجمن خودروسازان (ivma.ir) آمار تفکیی خودروسازان در مرداد سال جاری منتشر نماید، شاهد آن هستیم که تنها آمار کلی به صورت مختصر اعلام شد و این سایت آمارهای تولید قبلی شرکت های خودروسازی در سال ۱۳۹۷ را از روی سایت خود پاک کرده است.
پیش از این هم سایت رسمی انجمن خودروسازان با تاخیرهای بیش از حد آمار تولید شرکت های خودرویی را اعلام می کرد و در این اواخر گاهی اعلام آمار تفکیکی با تاخیر بیش از یک ماه بر روی سایت بارگزاری می شد. با توجه به آخرین آمارهای منتشر شده از جانب این سایت، مشخص بود که با آغاز تحریم ها و خروج آمریکا برخی از خودروسازان کشور از همان ابتدا با مشکل تولید رو به رو شده اند و از طرفی تولید کامل برخی خودروهای پر طرفدار نسبت به قبل کاهش چشم گیری داشته است. اما با وجود این آمار، همیشه مدیران خودروسازی های بزرگ چون سایپا اعلام می کردند که تحریم ها شوخی بیش نیست و با آغاز تحریم ها هم عرضه خودروهای ما به بازار بیشتر شده و نسبت به سال های گذشته پیشرفت داشته ایم.
سیر نزولی تولید خودرو از خرداد سال جاری و همچنین عدم تحقق وعده های مدیران شرکت های خودروسازی در کنار مشکل های شدید در تحویل به موقع خودروها از دلایلی است که به احتمال زیاد باعث حذف آمار تولید و عدم دستری عموم به آمار تولید خودروسازان شده است.
توقف دسترسی عموم به آمار تولید خودروسازان
اگر این احتمال واقعیت داشته باشد و با عدم انتشار آمار تولید قصد این شده باشد که بر روی کاهش تولید خودرو سرپوش بگذارند، جای بسی تاسف است که سیاست های اطلاع رسانی مسئولان به این سمت حرکت کرده است! آمار تفکیکی تولید خودرو آنچنان اطلاعات خاص و محرمانه ای نیست و از طرفی حذف آمار قبلی هم اقدامی عجیب به نظر می رسد. در شرایط فعلی این طور احساس می شود که انجمن خودروسازان ایران می خواهند تا با عدم دسترسی رسانه ها و مردم به اطلاعات ساده، نقدهای وارده به خود و خودروسازان را کاهش دهند. اما آیا زمان آن نرسیده تا از مخفی کردن آمار و دادن وعده های پوچ دست برداریم تا صنعت خودرو کشور با واقعیت های خود رو به رو شود؟!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.