با دانگ فنگ S30 آشنا شوید

دانگ فنگ S30 برای عرضه به نمایندگی ها معرفی شد + تصاویر
به تازگی ایران خودرو دانگ فنگ S30 را با قیمت ۱۴۱ میلیون تومان وارد بازار کرده و برخی دلالان بهای حدود ۱۴۷ میلیون تومان را برای خرید و فروش های آزاد این خودرو انتخاب نموده اند. البته که تا به امروز معامله ای برای S30 با قیمتی فراتر از بهای کارخانه ثبت نشده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

دانگ فنگ S30 برادر سدان H30 کراس به حساب می آید که قرار بود همزمان با تولید نسخه ی هاچبک کراس، این خودرو هم وارد بازار کشور شود. اما با گذشت زمان خبری از حضور S30 در خیابان ها نشد و بعد از مدتی تنها نمونه هایی از این سدان چینی با پلاک ملی به جاده ها آمدند. در آن زمان کارشناسان خودرو می گفتند که عرضه ی دانگ فنگ S30 می تواند به ضرر ایران خودرو باشد. زیرا در سال ۱۳۹۵ و ۹۶ این شرکت محصولاتی چون رنو تندر۹۰ اتوماتیک، دنا و… را روی خط تولید خود داشت و بدیهی بود که در آن زمان دانگ فنگ S30 می بایست در رده ی قیمتی ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان عرضه می شد. با توجه به سطح امکانات این سدان چینی نسبت به خودروهای دیگر ایران خودرو، با توجه به نیاز مشتریان احتمال آن وجود داشت که استقبال از S30 بر فروش سایر محصولات ایران خودرو تاثیر منفی بگذارد. لذا شاهد بودیم که ایران خودرو برنامه ی عرضه ی عمومی این خودرو را متوقف کرد و نمونه های آن را به عنوان تاکسی به نمایشگاه های خودرو آورد. اما گویا این پروژه ی ایران خودرو هم موفق نبود و سازمان تاکسیرانی حاضر نشد تا S30 در کنار زوتی آریو و برلیانس H230 به عنوان سدانی چینی دیگر وارد این ناوگان شود.
مدیرعامل تاکسیرانی تهران: خودروسازان خودروهایی را که نمی توانند بفروشند به ما می دهند
حال با آغاز مشکلات جدید در صنعت خودروسازی، چندی پیش شاهد بودیم که ایران خودرو بدون هیچ معرفی ای دانگ فنگ S30 را جهت عرضه به بازار برای فروش در سایت خود قرار داد. با اینکه بسیاری توقع داشتند تا دانگ فنگ S30 قیمتی مشابه به H30 کراس داشته باشد، شاهد بودیم که ایران خودرو قیمت ۱۴۱ میلیون تومان را برای این خودرو انتخاب کرد. البته که این قیمت بر مبنای حاشیه ی بازار تعیین شده و احتمال دارد تا در هفته های جاری، شرکت بهای آن را چند میلیون تومانی کاهش دهد.
دانگ فنگ S30 از نظر فضای کابین و بسیاری از قطعات فنی، تزییناتی و بدنه تفاوتی با H30 کراس ندارد و تنها فضای بار آن بهتر از نسخه ی هاچبک کراس است. این سدان چینی به پیشرانه ی ۱٫۶ لیتری TU5 مجهز است که ۱۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ی ۴ سرعته ی اتوماتیک استپ گیت S30 همانند H30 کراس بوده و نشان آیسین بر روی آن دیده می شود. بر روی این جعبه دنده حالت اسپرت، برفی و نگه داشتن دنده وجود دارد و البته که با تمام این مسائل، به خاطر نبود تیپ ترونیک و از طرفی وجود حالت استپ گیت، تا حدی عملکرد و فناوری آن قدیمی به نظر می رسد.

مدیران 777 مدیران 777

امکاناتی نظیر مانیتور، دوربین و سنسور عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کامپیوتر سفر، بلوتوث، پخش DVD، رهیاب ماهواره ای، سانروف، سیستم تهویه اتوماتیک و… میان S30 و H30 کراس مشترک است. اما اولین سدان دانگ فنگ در ایران با داشتن تریم داخلی چرم مصنوعی در بخش کابین نسبت به برادر هاچبک کراسش برتری دارد. در بحث ایمنی، ایران خودرو اعلام کرده بود که دانگ فنگ S30 با دو کیسه ی هوا عرضه می شود. اما با گذشت چند روز اطلاعات ایمنی این خودرو بر روی سایت این شرکت اصطلاح شد و مشخص گردید که S30 هم مانند H30 کراس با چهار کیسه ی هوا به بازار عرضه خواهد شد. نبود کروز کنترل بر روی نسخه های استاندارد محصولات سواری دانگ فنگ در ایران، انتقادی است که گاهی خریداران آن را به ایران خودرو اعلام می کنند. البته که در بازار آزاد نسخه های مختلف کروزکنترل و محدودکننده ی سرعت S30 و H30 کراس به صورت نصب فابریک به فروش می رسند.
در نهایت نباید فراموش کرد که دانگ فنگ S30 در شرایط فعلی بازار کار سختی را برای جذب مشتری دارد. فاو بسترن B30، برلیانس H330، پژو ۲۰۷i صندوقدار، جک J4، زوتی آریو، رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک و… سدان های اتوماتیکی هستند که در بازار آزاد امروز قیمتی کمتر از S30 را دارند و برای همین نمی توان توقع داشت که سدان جدید ایران خودرو بتواند فروش راحتی را با حضور این رقبا تجربه کند.


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.