ابَرخودروی چینی با قیمت ۱٫۵ میلیون دلاری!

ابَرخودروی چینی با قیمت 1.5 میلیون دلاری!

سال گذشته، نشان «هونگچی»، که به عنوان تولیدکننده خودروهای لوکس در چین شناخته می شود، کانسپت یک ابَرخودرو را رونمایی کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

هونگچی یا «هونگژی» نشان ۶۱ ساله خودروسازی چین است و در این مدت محصولات لوکس و خاصی را به بازار چین و برخی کشورها عرضه نموده است. از چند سال گذشته با تقویت تیم مهندسی و طراحی هونگچی توسط «فاو»، شاهد هستیم که محصولات متنوعی از این خودروساز چینی به بازارهای مختلف معرفی شده است. در نمایشگاه فرانکفورت، آن ها کانسپت یک ابرخودرو با نام “S9” را رونمایی کردند و حالا خبرها حاکی از آن است که نسخه تولیدی این ابرخودرو، به عنوان گران قیمت ترین چینی تاریخ، سال آینده عرضه خواهد شد.

مدیران 777 مدیران 777

قیمتی که از سوی هونگژی برای این ابرخودرو اعلام شده ۱۰ میلیون یوان است، یعنی معادل ۱٫۴۵ میلیون دلار. البته این عدد بسیار کم تر از آن قیمتی است که قبلاً در رسانه های چینی تخمین زده شده بود. پیش تر رسانه های چینی قیمت هونگژی S9 را ۲٫۲ میلیون دلار تخمین زده بودند.

بنا بر اطلاعات موجود در مورد این خودرو، پیشرانه هیبرید آن خروجی ۱۴۰۰ اسب بخار را دارد و قدرت این پیشرانه باعث می شود این خودرو تنها در ۱٫۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد. با این اعداد ارقام، ابرخودروی چینی S9 به کلوپ سریع ترین خودروهای تاریخ می پیوندد. براساس اطلاعاتی که تاکنون از این خودرو منتشر شده، می دانیم که پیشرانه هیبرید این خودرو بر مبنای موتور V8 بنزینی «پورشه» کار می کند و احتمالاً یک یا چند موتور برقی قدرتمند در کنار این پیشرانه بنزینی قدرت بالای ۱۴۰۰ اسب بخاری را رقم می زنند.

ابَرخودروی چینی با قیمت 1.5 میلیون دلاری!

حتماً بخوانید: «مانیان خودرو» در چند قدمی تولید محصولات لوکس

براساس کانسپتی که از این خودرو دیده بودیم، بسیاری از قطعات این خودرو از فیبرکربن ساخته شده اند، پس در نتیجه، وزن کلی این خودرو بسیار سبک است. نشان هونگچی به بلوغ بالایی در تولید خودروهای لوکس رسیده و حالا می خواهد در تولید ابرخودروها هم دستی بر آتش داشته باشد. باید دید نهایتاً این خودرو با چه مشخصاتی و چه زمان رونمایی می شود، اما آن طور که مشخص است عرضه این خودرو در سال آینده قطعی است.

سال گذشته در خبرها اعلام شد که «پرشیا خودرو» در پیِ تولید محصولات لوکس گروه فاو است و نمایندگی هونگچی، یا همان هونگژی، را به دست آورده است. اما اکنون مشخص است که مانیان خودرو فرایند تولید محصولات این نشان لوکس چینی را در ایران دنبال می کند و پرشیا خودرو در جایگاه شبکه فروش و خدمات پس از فروش نقش آفرینی می کند. احتمالاً به زودی شاهد حضور مدل یا مدل هایی از این نشان در ایران خواهیم بود. در خبرهای قبلی مدل های H9  و E-HS9، که به تازگی رونمایی شده بودند، معرفی کردیم. اکنون باید ببینیم چه مدل هایی از این نشان لوکس چینی به ایران می آیند و آیا روزی مدل های برقی هونگچی هم در ایران حاضر خواهند شد یا نه.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۴ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.