«مانیان خودرو» در چند قدمی تولید محصولات لوکس

هونگچی مانیان خودرو

بر اساس اسناد ثبت شده در «روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران»، شرکت «مانیان خودرو» ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ افزایش سرمایه ای را اتخاذ کرده و گویا با این اقدام به تولید خودرو نزدیک شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ شرکت مانیان خودرو که در گذشته با نام «گسترش طراحی و تولید قطعات آهنگری خودرو» فعالیت می کرده است، از سال گذشته نامی جدید را برای خود انتخاب کرده و برنامه دارد تا به صورت مستقل در زمینه تولید خودرو فعالیت کند.

مدیران 777 مدیران 777

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت روزنامه رسمی نمایندگان شرکت هایی چون پرشیا خودرو، شتاب کار، یاتاقان بوش ایران، بازرگانی امید آرکا و صنایع فورج البرز در هیئت مدیره مانیان خودرو حضور دارند. با توجه به روابط موجود و یاد شده، می توان گفت که مانیان خودرو بازوی تولیدی شرکت پرشیا خودرو خواهد بود و فرایند تولید محصولات «هونگچی» (هونگژی) در این شرکت دنبال می شود.

سال گذشته در خبرها اعلام شد که پرشیا خودرو به دنبال تولید محصولات لوکس گروه FAW رفته و نمایندگی هونگچی یا همان هونگژی را به دست آورده است. اما حال مشخص است که مانیان خودرو فرایند تولید محصولات این نشان لوکس چینی را در ایران دنبال می کند و پرشیا خودرو در جایگاه شبکه فروش و خدمات پس از فروش نقش آفرینی می کند.

معرفی نشان Hongqi

«هونگچی» یا «هونگژی» که نشان ۶۱ سال خودروسازی چین است و در این مدت، محصولات لوکس و خاصی را به بازار چین و برخی کشورها عرضه نموده است. از چند سال گذشته با تقویت تیم مهندسی و طراحی هونگچی توسط فاو، شاهد هستیم که محصولات متنوعی از این خودروساز چینی به بازارهای مختلف معرفی شده است. بر خلاف اکثر خودروهای چینی، سدان ها و کراس اوورهای هونگچی به هیچ وجه در رده خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت قرار نمی گیرند و قیمت های به نسبت بالایی را دارند. محصولات تولید انبوه این نشان چینی قیمتی در بازه ۲۹ تا ۴۵ هزار دلار را دارند و هونگچی L5 نیز به عنوان لوکس ترین خودروی چینی بهایی فراتر از ۷۰۰ هزار دلار را دارد و به صورت سفارشی ساخته می شود.
در اکثر محصولات جدید هونگچی اصولی مشابه به محصولات مزدا دیده می شود و این اصل نیز در اکثر خودروهای گروه FAW قابل مشاهده است. وقتی به فهرست ایمن ترین خودروهای بازار چین نگاه می کنید، نام سدان H5 این خودروساز دیده می شود که در سال ۲۰۱۸، به عنوان ایمن ترین خودروی تولیدی و مونتاژی در چین شناخته شد.
در حال حاضر کمپانی هونگچی (هونگژی) سدان های H5 و H7 را با تیراژ بالا تولید می کند و شاسی بلندهایی چون HS5 و HS7 را در فهرست محصولات خود دارد.

پایگاه خبری اسب بخار

۲ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.