کپی چینی رولزرویس کالینان رونمایی شد

هونگچی E-HS9

به تازگی تصاویر رسمی از آخرین محصول «هونگچی» در رسانه های چینی منتشر شده است که جزییات بیش تری را از طراحی و مشخصات این خودرو در اختیار ما قرار می دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هونگچی یا «هونگژی» نشان ۶۱ ساله خودروسازی چین است و در این مدت محصولات لوکس و خاصی را به بازار چین و برخی کشورها عرضه نموده است. از چند سال گذشته با تقویت تیم مهندسی و طراحی هونگچی توسط «فاو»، شاهد هستیم که محصولات متنوعی از این خودروساز چینی به بازارهای مختلف معرفی شده است. خودروی معرفی شده، «هونگچی E-HS9» نام دارد که یک کراس اوور تمام الکتریکی است و پرچم دار شاسی بلندهای این برند خواهد شد. این مدل براساس کانسپت رونمایی شده در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ طراحی شده و آرایه های طراحی این کانسپت را دارد. پیش تر هم تصاویری از این خودرو در فضای مجازی منتشر شده بود که اطلاعات کمی از طراحی آن به ما می داند اما حالا تصاویر رسمی، اطلاعات جامع تری را به ما می دهند.

حتماً بخوانید : هونگچی به صورت رسمی حضور خود در ایران را تأیید کرد

طراحی هونگچی E-HS9 تا حد زیادی شبیه به طراحی «رولزرویس کالینان» است. البته در جزییات می توان تفاوت های زیادی را دید اما الگوها و خطوط طراحی بسیار شبیه به کالینان است و همین باعث شده بود که با انتشار تصاویر اولیه از این مدل، بسیاری هونگچی را به کپی برداری متهم کنند، اتهامی که نادرست هم نبود. در جلوی این خودرو طرح یکپارچه بدنه با سپر را داریم که کشیده و بلند طراحی شده و جلوپنجره بسته با خطوطی کرومی و عمودی طرح آبشاری دارد. در وسط، پرچم سرخ هونگچی را می بینیم، که در تمام محصولات جدید این برند به همین سبک طراحی شده، و چراغ ها به صورت تمام ال ای دی و کشیده طراحی شده اند. خطوط ال ای دی چراغ ها از بالا تا کناره ها و پایین سپر کشیده شده است که حس مدرن بودن بیش تری را در این خودرو القا می کند.

هونگچی E-HS9

در نمای کناری سبک طراحی کلاسیک چینی با خطوط شکسته دیده می شود. دو خط در بالا و پایین درها از جلو تا انتهای بدنه و امتداد چراغ های عقب کشیده شده است. در ستون های C و D طراحی با رنگ کروم را می بینیم که هماهنگی طراحی کنار با جلو را حفظ کرده است. در نمای عقب سبک جدید هونگچی در طراحی را داریم که شامل چراغ های تمام ال ای دی و به هم پیوسته می شود. چراغ های عقب طرح Y دارند و خطوط کرومی در حاشیه دیفیوزر جلوه خاصی را به طراحی این کراس اوور لوکس داده است.

هونگچی E-HS9 از نظر ابعاد ۵۲۰۹ میلی متر طول، ۲۰۱۰ میلی متر عرض و ۱۷۳۱ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو ۳۱۱۰ میلی متر است. این فاصله محوریِ زیاد به همراه سیستم تعلیق جدید هونگچی باعث می شود سواری نرم و راحتی را در این خودرو داشته باشیم. پرچم دار جدید هونگچی به صورت ۴ و ۶ و ۷ صندلی عرضه می شود و رینگ های ۲۱ و یا ۲۲ اینچی نیز برای این خودرو قابل سفارش است.

هونگچی E-HS9

درون خودرو طراحی کاملاً مدرنی را می بینیم. یک صفحه نمایش بزرگ و یکپارچه سیستم اطلاعات و سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال این خودرو را در دسترس قرار می دهد و در قسمت پایین یک صفحه نمایش دیگر قرار دارد که سیستم تهویه و دیگر امکانات این خودرو از این طریق کنترل می شوند. در طراحی داشبور و کنسول تلفیق چرم و چوب را داریم که به میزانِ لوکس بودن پرچم دار هونگچی اضافه کرده است. همچنین در حاشیه خروجی های تهویه و دسته دنده خطوط کرومی دیده می شود. در مجموع و با توجه به طراحی داخلی این خودرو در ردیف اول، می توان گفت هونگچی این کراس اوور لوکس را به خوبی طراحی کرده است.

طبق اطلاعات منتشرشده، هونگچی E-HS9 در دو نسخه معمولی و قوی عرضه خواهد شد. در هر دو نسخه، دو پیشرانه برقی محورهای عقب و جلو را تغذیه می کنند. در نسخه معمولی دو پیشرانه برقی قدرت ۲۱۸ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر را عرضه می کنند اما در نسخه قوی تر پیشرانه برقی محور جلو، قدرت ۲۱۸ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر و پیشرانه برقی محور عقب ۳۳۳ اسب بخار قدرت دارد. پکیج باتری در این خودرو با توان ۹۲٫۴ کیلووات ساعتی تأمین انرژی را انجام می دهد و هونگچی E-HS9 با هر بار شارژ مسافت ۵۰۰ کیلومتر را می پیماید. همچنین انتظار می رود شتاب گیری صفر تا ۱۰۰ در نسخه قوی تر زیر ۴ ثانیه باشد. این کراس اوور لوکس چینی تمام چرخ محرک است و هفت حالت رانندگی مختلف دارد.

هونگچی E-HS9

سال گذشته در خبرها اعلام شد که «پرشیا خودرو» در پیِ تولید محصولات لوکس گروه فاو است و نمایندگی هونگچی، یا همان هونگژی، را به دست آورده است. اما اکنون مشخص است که مانیان خودرو فرایند تولید محصولات این نشان لوکس چینی را در ایران دنبال می کند و پرشیا خودرو در جایگاه شبکه فروش و خدمات پس از فروش نقش آفرینی می کند. احتمالاً به زودی شاهد حضور مدل یا مدل هایی از این نشان در ایران خواهیم بود. در خبرهای قبلی مدل H9  را، که به تازگی رونمایی شده بود، معرفی کردیم. اکنون باید ببینیم چه مدل هایی از این نشان لوکس چینی به ایران می آیند و آیا روزی مدل های برقی هونگچی هم در ایران حاضر خواهند شد یا نه.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.