ویدیوی غرفه ویرا دیزل در نمایشگاه خودرو تبریز

غرفه ویرا دیزل در نمایشگاه خودروی تبریز
غرفه ویرا دیزل در نمایشگاه خودروی تبریز

ویرا دیزل یکی از خودروسازانی است که با سبد کاملی از محصولاتش به نمایشگاه خودروی تبریز آمده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

نمایشگاه خودرو تبریز امسال با حضور نسبتاً گسترده خودروسازان دولتی و خصوصی از ۱۳ دی آغاز شد و تا ۱۶ دی ماه هم میزبان علاقه مندان به خودروست. امسال حضور خودروسازان کار و تجاری بسیار پررنگ تر بود و شرکت های مختلف هر آن چه در سبد محصول خود داشتند به این نمایشگاه مهم آوردند. ویرا دیزل یکی از شرکت های خصوصی بود که با محصولات کار و تجاری خود پا به این نمایشگاه گذاشت. این زیرمجموعه ماموت، از نشان جدید خود هم در این نمایشگاه رونمایی کرد که هویت تازه را به برند و محصولات این خودروساز می دهد. در ادامه، نگاهی اجمالی به محصولات ویرا دیزل در نمایشگاه خودرو تبریز خواهیم داشت.

کامیونت ۶ تن شاکمن ویرا دیزل

غرفه ویرا دیزل در نمایشگاه خودروی تبریز
غرفه ویرا دیزل در نمایشگاه خودروی تبریز

کامیونت ۶ تن ویرا دیزل یکی از محصولات این شرکت در نمایشگاه خودرو تبریز است. این کامیونت ۶,۸۶۰ میلی متر طول، ۲,۱۲۰ میلی متر عرض، ۲,۳۸۰ میلی متر ارتفاع و فاصله محوری ۳,۸۰۰ میلی متری دارد. همان طور که از نام این محصول پیداست، با کامیونتی طرف هستیم که ظرفیت بار ۶ تنی دارد. کامیونت ۶ تن شاکمن ویرا دیزل به پیشرانه ۳.۸ لیتری ۴ سیلندر خطی و توربو دیزل کامینز مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۵۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶+۱ سرعته دستی فست FAST به محور عقب منتقل می شود. سیستم تعلیق در جلو و عقب این کامیونت فنر تخت پارابولیک به همراه کمک فنر است و سیستم ترمزهای جلو و عقب از نوع پنوماتیک دو مدار کاسه ای است که به ABS و EBD مجهز می شود. مخزن سوخت در کامیونت ۶ تن شاکمن ویرا دیزل ۱۳۰ لیتری است و مخزن ادبلو ۱۶ لیتر حجم دارد. در این کامیونت امکاناتی نظیر کروز کنترل، شیشه بالابر برقی به همراه پاور ویندوز، سیستم تهویه الکتریکی، بادگیر، چراغ روز، مانیتور ۱۰ اینچی و دوربین عقب هم به کار رفته است. در مجموع، این محصول ویرا دیزل، هم از نظر قوای فنی و هم از نظر امکانات می تواند رقابت خوبی با دیگر محصولات بازار داشته باشد.

نکته دیگر که در مورد کامیونت ۶ تن شاکمن ویرا دیزل وجود دارد این است که این نخستین کامیونت هوشمند کشور است که هوشمندسازی آن با همکاری شرکت شتاب سیستم انجام شده است که بعداً در گزارشی جامع به ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

کشنده Y3 ویرا دیزل

یکی دیگر از محصولات ویرا در نمایشگاه تبریز، کشنده Y3 ویرا دیزل است. این کشنده ظرفیت باری ۴۴ تن را دارد و از نوع تک محور است. پیشرانه ۱۲ لیتری ۶ سیلندر خطی و توربودیزل کامینز در این کشنده توان تولید نهایت قدرت ۴۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲,۳۰۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۱۲ دنده ایتون (EATON)، که از نوع نیمه اتوماتیک (AMT) است، به چرخ ها منتقل می شود. در جعبه دنده این کشنده تکنولوژی ZF آلمان به کار رفته است و ریتاردر VOITH آلمان هم در کشنده Y3 ویرا دیزل می بینیم. سیستم تعلیق این کشنده در جلو از نوع فنر تخت پارابولیک به همراه کمک فنر است و در عقب و همچنین اتاق، سیستم های تعلیق بادی چهاربالن را داریم. در این کشنده امکانات خوب دیگری نظیر کروز کنترل، دو تخت خواب، صندلی بادی راننده، سیستم تهویه الکترونیکی، آینه های برقی به همراه گرم‌کن، بخاری درجا، کولر درجا، کلید قطع کن برق کشنده، چراغ روز، بادگیر، رادار خطی، لیفت دستی و برقی کابین، تنظیم ارتفاع با کنترل از راه دور، مانیتور ۱۰ اینچی، دوربین عقب و… دیده می شود.

کشنده Z3 ویرا دیزل

غرفه ویرا دیزل در نمایشگاه خودروی تبریز
غرفه ویرا دیزل در نمایشگاه خودروی تبریز

کشنده دماغه‌دار ویرا دیزل نخستین بار در نمایشگاه خودروی تهران بسیار خبرساز شد. کشنده ای متفاوت با ظاهری خشن که تمام بازدیدکنندگان تهران را به خود جذب می کرد. حالا ویرا دیزل این کشنده از نشان شاکمن را با نام کشنده Y3 به نمایشگاه تبریز آورده است و باز هم ظاهر متفاوت این کشنده بسیاری از علاقه مندان را به غرفه ویرا کشاند. این کشنده هم ظرفیت باری ۴۴ تن را دارد و تک محور است. پیشرانه ۱۲ لیتری کامینز این کشنده از نوع توربودیزل ۶ سیلندر خطی است و توان تولید نهایت قدرت ۴۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲,۳۰۰ نیوتن متر را دارد. جعبه دنده EATON در این کشنده از نوع AMT و ۱۲ سرعته است و همانند Y3، در این محصول ویرا هم تکنولوژی ZF را در جعبه فرمان داریم.

غرفه ویرا دیزل در نمایشگاه خودروی تبریز
غرفه ویرا دیزل در نمایشگاه خودروی تبریز

سیستم تعلیق جلو از نوع تخت پارابولیک بهمراه کمک فنر است و در عقب و کابین هم از نوع سیستم های بادی ۴ بالنه استفاده شده است. در کشنده Y3 ویرا دیزل امکاناتی نظیر کروز کنترل، سیستم مالتی مدیا به همراه مانیتور لمسی ۱۰ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نقطه کور، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، دو تخت خواب، صندلی برقی راننده مجهز به سردکن و گرم‌کن و ماساژور، صندلی بادی شاگرد، تهویه الکترونیکی، بخاری و کولر درجا، یخچال، رادار خطی و… دیده می شود و سطح قابل قبولی از امکانات را در این کشنده دماغه‌دار می بینیم.

غرفه ویرا دیزل در نمایشگاه خودروی تبریز
ویرا دیزل در نمایشگاه تبریز

بیست و ششمین نمایشگاه خودروی تبریز از ۱۳ لغایت ۱۶ دی ماه در محل نمایشگاه های بین المللی این شهر برگزار می شود و علاقه مندان می توانند در این تاریخ از ساعت ۱۴ تا ۲۰ از محصولات خودروسازان بازدید کنند.

۴.۸ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.