جزئیات جدید از ثبت نام خودروهای جانبازی

تویوتا راو4
تویوتا راو۴

خبرهای رسیده به دست اسب بخار حاکی از آن است که از روز آتی سامانه ای برای عرضه خودروهای مخصوص جانبازان و ایثارگران ایجاد خواهد شد و این قشر می توانند با مراجعه به این سامانه خودروهای مورد نیاز خود را ثبت سفارش کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، این سامانه که با همکاری وزارت صمت و بنیاد شهید و امور ایثارگران راه اندازی خواهد شد، خودروهای مخصوص جانبازان و ایثارگران را در برخواهد گرفت.

بر اساس اخبار رسیده به دست خبرنگار ما، این خودروها به گروه های ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار، ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار و بالای ۳۰ هزار دلار دسته بندی خواهند شد.

مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت درباره این موضوع گفت: با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و آئین نامه اجرایی آن جانبازان ۷۰ درصد ویژه و بالاتر تا سقف ۳۵ هزار یورو، جانبازان ۷۰ درصد غیر ویژه تا سقف ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵۰۰۰ یورو می‌توانند خودروی وارداتی انتخاب کنند.

به دلیل کثرت جانبازان مشمول و محدودیت زیرساختی سامانه، مراجعه به سایت برای انتخاب خودرو در سه نوبت انجام می‌پذیرد. بر همین اساس ابتدا جانبازان ویژه، سپس جانبازان ۷۰ درصدی عادی و در نهایت جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد امکان انتخاب خودرو را دارند. کلیه مراحل انتخاب خودروی جانبازان در سه سطح فوق در بهمن ماه انجام می‌گیرد.

موضوع مهم در خصوص این سامانه این است که سفارش های ثبت شده توسط خریداران پس از ثبت سفارش، توسط واردکنندگان به کشور وارد خواهد شد و واردات بر اساس تقاضای ایجاد شده، انجام می شود. در نتیجه می توان انتظار داشت که تعداد خودروهای وارداتی پس از تکمیل ثبت سفارش ها در این سامانه مشخص شود. در نتیجه می توان دریافت که هم اکنون خودرویی به صورت فیزیکی برای جانبازان و ایثارگران وارد کشور نشده است و پس از تجمیع سفارش ها، فرایند واردات انجام می شود.

۳.۷ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.