تولید آزمایشی سایپا اطلس در خط تولید سایپا + تصاویر

تولید آزمایشی سایپا اطلس
تولید آزمایشی سایپا اطلس

به تازگی، تصاویری از مخاطبان اسب بخار به دست ما رسیده است که فرآیند تولید آزمایشی سایپا اطلس را نشان می دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

روز گذشته بود که تصاویر رسمی از سایپا اطلس توسط شرکت سایپا در رسانه های خودرویی منتشر شد. خودرویی که بر مبنای پلتفرم X200 سایپا توسعه داده شده و قرار است در سال ۱۴۰۲ به بازار ایران بیاید.

مدیران 777 مدیران 777

تولید آزمایشی این محصول در حال انجام است و نمونه های تولیدی که در تصاویر می بینید، در رنگ های مختلف و با تریم های مختلف قرار است تست های تصادف و عابر پیاده را پشت سر بگذارد. فرآیند دریافت مجوزهای رسمی این خودرو هم در حال انجام است و براساس آن چه سایپا می گوید، تأخیری در عرضه این خودرو نخواهد داشت.

مشخصات فنی سایپا اطلس

سایپا اطلس خودرویی در رده هاچ‌بک کراس رده B محسوب می شود که قرار است در نسخه های دنده ای و دستی به بازار بیاید و همانند دیگر محصولات سایپا، تیپ های مختلفی هم خواهد داشت. این خودروی جدید به پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر ۸ سوپاپ مجهز است که M15-GSI نام دارد و در مگاموتور تولید می شود.

این پیشرانه همان موتور M15 است که ارتقا پیدا کرده و به زمان بندی متغیر سوپاپ ها و هدرز به آن اضافه شده است. این تغییرات باعث شده است گشتاور این پیشرانه در دورهای پایین تر بیش تر شده باشد. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۹۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده CVT (با ۶ دنده مصنوعی) و یا جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. گیربکس CVT مذکور همان جعبه دنده پانچ است که در ساینا S اتوماتیک و کوییک پلاس اتوماتیک هم دیده می شود.

تولید آزمایشی سایپا اطلس
تولید آزمایشی سایپا اطلس

سایپا زبان طراحی جدیدش را در بدنه اطلس و سهند به کار برده و طراحی این خودرو در جزییات بسیار با کوییک و ساینا متفاوت است، اما انتقادی که به این خودرو وارد می شود این است که با وجود این که یک طراحی متفاوت را داریم، مشخصات فنی تغییرات چندانی نداشته است و تنها همان موتور قبل را تقویت کرده اند. اگر پیشرانه دیگری برای سایپا اطلس در نظر گرفته می شد قطعاً این خودرو انتخابی جذاب تر می شد. تصاویر تولید آزمایشی سایپا اطلس نشان می دهد سایپا رنگ های مختلفی را برای عرضه این خودرو در نظر گرفته است و سقف در تمام نمونه ها رنگی متفاوت با بدنه را دارد.

امکانات سایپا اطلس

نمای داخلی تولید آزمایشی سایپا اطلس
کابین تولید آزمایشی سایپا اطلس

نمونه فول آپشن سایپا اطلس به امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، تهویه الکترونیکی دستی، آینه های برقی، محدود کننده سرعت، سیستم پایش فشار باد تایر (TPMSکنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، سانروف، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، سنسور نور و باران مجهز است. این امکانات یعنی سطح نسبتاً قابل قبولی از امکانات را در نمونه فول آپشن این خودرو داریم. البته این را هم در نظر داشته باشید که مثل همیشه کیفیت قطعات پایین تر از آن چیزی است که باید باشد و اگر سایپا بتواند کیفیت قطعات را نسبت به نمونه های قبلی ارتقا دهد قطعاً استقبال بیش تری از محصول جدیدش خواهد شد.

نمونه ای که در تصاویر تولید آزمایشی سایپا اطلس می بینید تریم دورنگ کرم-مشکی دارد و نسخه فول آپشن سایپا اطلس است. باید دید در نهایت، چه تریم های رنگی‌ای برای کابین این خودرو در نظر گرفته می شود.

سایپا اطلس چه زمان به بازار می آید؟

این خودرو بر مبنای پلتفرم X200 سایپا توسعه داده شده و قرار است در سال ۱۴۰۲ به بازار ایران بیاید.

سایپا اطلس چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

سایپا اطلس به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ مجهز است که با نام M15-GSI در مگاموتور تولید می شود. این پیشرانه حدود ۹۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر تولید می کند و به ویژگی هایی مانند VVT-i یا همان زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی، هدرز و… مجهز است.

سایپا اطلس چه آپشن هایی دارد؟

نمونه فول آپشن سایپا اطلس به امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، تهویه الکترونیکی دستی، آینه های برقی، محدود کننده سرعت، سیستم پایش فشار باد تایر (TPMS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، سانروف، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، سنسور نور و باران مجهز است. این امکانات یعنی سطح نسبتاً قابل قبولی از امکانات را در نمونه فول آپشن این خودرو داریم.

گالری تصاویر خط تولید سایپا اطلس

با عضویت در کانال تلگرام اسب بخار از جدیدترین اخبار روز خودرو مطلع شوید

۳.۵ امتیاز از ۱۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.