سایپا سهند چه مشخصاتی دارد؟

سایپا سهند چه مشخصاتی دارد؟
سایپا سهند چه مشخصاتی دارد؟

سایپا سهند قرار است که در سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه شود. این خودرو نمونه فیس لیفت خانواده X200 سایپا است و نمونه ارتقا یافته ساینا (که خود نسخه ارتقا یافته تیبا است) به حساب می آید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سایپا سهند و اطلس به نمایشگاه تحول صنعت خودرو امسال آمدند. اما مراسم رونمایی رسمی برای آن ها انجام نشد و صرفاً برخی ویژگی های آن مشخص گردید. سهند از نظر ابعاد و اندازه تفاوت خاصی با ساینا و تیبا ندارد و فاصله محوری، عرض و بسیاری از اعداد آن کاملاً برابر با سایر محصولات خانواده X200 سایپا است. در بحث طراحی هم می بینیم که نمای جانبی درها و شیشه ها تغییری نکرده و ظاهر جلو و عقب خودرو به روز شده است.

مدیران 777 مدیران 777

مشخصات فنی سهند

سهند به پیشرانه M15GSI مجهز است. این پیشرانه نمونه ارتقا یافته M15 بوده و فناوری VVT بر روی آن نصب شده است. این اتفاق باعث شده تا گشتاور بیشتری در دورهای پایینی تولید شود و مصرف سوخت پیشرانه M15GSI نسبت به M15 کاهش پیدا کند. این پیشرانه همچنان از نوع ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است و می تواند ۹۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۵ تا ۱۳۷ نیوتن متر تولید کند. جعبه دنده سهند از نوع ۵ سرعته دستی است و احتمالاً در نسخه اتوماتیک آن از جعبه دنده CVT با تعویض دنده مصنوعی ۶ سرعته استفاده می شود. مصرف سوخت بهینه سهند ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و وزن خالص آن ۱۲۲۰ کیلوگرم است.

ترمزهای جلوی سهند از نوع دیسکی و عقب آن از نوع کاسه ای است و در این بخش ارتقایی نسبت به ساینا و تیبا ندارد. همچنین در بحث سیستم تعلیق بهبودی حاصل نشده و سیستم تعلیق یکپارچه عقب H و سیستم تعلیق مک فرسون در بخش جلوی سایپا سهند دیده می شود.

امکانات سایپا سهند

آن طور که گفته می شود، سایپا سهند در تیپ های مختلف به بازار خواهد آمد و عملاً نسخه پایه آن در بحث امکانات رفاهی و ایمنی تفاوت خاصی را با ساینا S ندارد. اما در نسخه فول آپشن سهند دنده ای که در تصاویر موجود است امکاناتی مانند سانروف، رینگ آلومینیومی، فرمان کمکی برقی، تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، دوربین ۳۶۰ درجه و… دیده می شود. همچنین احتمالاً مانند کوییک و ساینا اتوماتیک، نمونه CVT سهند به کروز کنترل، محدودکننده سرعت و استارت دکمه ای هم مجهز خواهد بود.

قیمت و زمان عرضه سهند

به احتمال زیاد سهند در نیمه اول ۱۴۰۲ توسط سایپا به بازار عرضه می شود. برخی شنیده ها حاکی از آن است که قیمت نمونه پایه سهند در محدوده ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. البته این عدد در صورت ثبات شرایط اقتصادی در زمان عرضه است و اگر معیارهای قیمت گذاری تغییر کند، بدیهی است که باید منتظر بهای متفاوتی برای سدان جدید خانواده X200 باشیم.

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: علیرضا پاداش

سایپا سهند چه پیشرانه ای دارد؟

سهند به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ M15GSI مجهز است که با فناوری VVT، می تواند ۹۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۵ تا ۱۳۷ نیوتن متر تولید کند.

چه امکاناتی در سدان سهند وجود دارد؟

در نسخه فول آپشن سهند دنده ای که در تصاویر موجود است امکاناتی مانند سانروف، رینگ آلومینیومی، فرمان کمکی برقی، تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، دوربین ۳۶۰ درجه و… دیده می شود.

قیمت سایپا سهند چقدر خواهد بود؟

برخی شنیده ها حاکی از آن است که قیمت نمونه پایه سهند در محدوده ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. البته این عدد در صورت ثبات شرایط اقتصادی در زمان عرضه است و اگر معیارهای قیمت گذاری تغییر کند، بدیهی است که باید منتظر بهای متفاوتی برای سدان جدید خانواده X200 باشیم.

۳.۹ امتیاز از ۱۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.