استیضاح فاطمی امین ؛ فیدلیتی ها و دیگنیتی ها در پارکینگ مجلس هستند؟

استیضاح فاطمی امین ؛ فیدلیتی ها و دیگنیتی ها در پارکینگ مجلس هستند؟
استیضاح فاطمی امین ؛ فیدلیتی ها و دیگنیتی ها در پارکینگ مجلس هستند؟

یکی از نمایندگان مجلس ادعایی را در رسانه ها اعلام کرده است که ۷۰ تا ۷۵ دستگاه دیگنیتی و فیدلیتی به پارکینگ مجلس آورده شده اند و فاطمی امین برای باقی ماندن در وزارت صمت، این خودروها را به نمایندگان هدیه داده است. پس از آن مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی این ادعا را کذب اعلام کرد. حال خبرنگار اسب بخار این موضوع را از طریق چند منبع آگاه و برخی نمایندگان مجلس پیگیری کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

یک نماینده مجلس که خود طرح استیضاح وزیر صمت را کلید زده بود، به خبرنگار اسب بخار گفت: «ادعای حضور این تعداد فیدلیتی و دیگنیتی در پارکینگ مجلس صحیح نیست و نمی دانم که چرا در شرایط استیضاح، چنین نکاتی مطرح می شود. در این چند روز که در پارکینگ مجلس رفت و آمد داشتم، خبری از این خودروها نبود و در این محوطه اکثراً خودروهای نمایندگان مجلس (که بیشترشان دنا پلاس است) دیده می شود. در بین این خودروها دو دستگاه هم از دیگنیتی و فیدلیتی هم حضور دارند که نمی دانم برای چه کسانی است و احتمال دارد این خودروها برای نمایندگان مجلس و یا کارکنان باشد. ولی در هر صورت این خودروها دو دستگاه مدت هاست که در پارکینگ مجلس رفت و آمد می کنند و ارتباطی به استیضاح وزیر صمت ندارند».

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

خبرنگار اسب بخار در گفت و گوی تلفنی با این نماینده مجلس پرسشی را مبنی بر اینکه “چرا ۲۲ نماینده مجلس از استیضاح وزیر صمت عقب نشینی کردند؟” مطرح نمود و این نماینده پاسخ داد: « از نظر قانونی و بر اساس قواعد استیضاح، چنین اتفاقی غیر قابل رخ دادن است. زیرا پس از اینکه استیضاح اعلام وصول می شود، عملاً هیچ نماینده ای نمی تواند به جمع امضا کنندگان اضافه شود و یا امضای خود را پس بگیرد. این مسائل شیطنت هایی است که در حواشی استیضاح وزرا اتفاق می افتد و در حال حاضر استیضاح وزیر صمت با ۴۰ امضا اعلام وصول شده و روز یکشنبه، جلسه استیضاح برگزار می شود. در این بین نه کسی توانسته است تا امضای خود را پس بگیرد و نه کسی توانسته تا به این جمع اضافه شود».

آیا وزیر صمت اسامی نمایندگان خاطی مجلس را اعلام می کند؟

با وجود اینکه وزیر صمت هرگونه از این دست ادعاها را رد کرده است، اما به تازگی یکی دیگر از نمایندگان مجلس از وی خواسته است تا نام نمایندگان خاطی و درخواستشان را به صورت رسمی اعلام کند.

پیگیری خبرنگار اسب بخار از چند منبع آگاه نشان می دهد که در چند روز گذشته، تعدادی از نمایندگان مجلس به ساختمان وزارت صمت رفته اند و با وزیر جلسه داشته اند. اما نمی توان به طور قطع گفت که این جلسات به فرایند استیضاح ارتباط داشته و آیا برخی از نمایندگان مجلس خواسته ای را از وزیر صمت داشته اند یا خیر؟

یک منبع آگاه به خبرنگار اسب بخار گفت که گروه بهمن یکی از مخالفان عملکرد وزارت صمت است و از رفتارهای این خودروساز هم می توان به این نتیجه رسید. حال اینکه وزیر صمت برای جذب حمایت نمایندگان مجلس از کمک گروه بهمن استفاده کند، دور از واقعیت های پشت پرده است. همچنین این منبع آگاه گفت که معمولاً خواسته برخی از نمایندگان در چنین شرایطی فراتر از یک خودرو است و در مواردی دیده شده که برخی نمایندگان مجلس به دنبال به دست آوردن حق انتصاب برخی افراد در سمت های بالای صنایع هستند.

این منبع آگاه در پایان گفت که با وجود رفت و آمد برخی نمایندگان مجلس به دفتر وزیر صمت در روزهای گذشته، برخی از نمایندگان هم حاضر به برگزاری جلسه با سید رضا فاطمی امین نشده اند و هرگونه گفت و گو درباره استیضاح را به صحن مجلس و روز مقرر ارجا داده اند.

۳.۹ امتیاز از ۱۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.