سرس با کدام خودروساز به ایران می آید؟

سرس ۵
سرس ۵

به تازگی، اخباری به دست‌مان رسیده است که نشان می دهد پای برند سرس نیز توسط یکی از خودروسازان بخش خصوصی به ایران باز خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

سرس (Seres) یک شرکت دانش‌بنیان واقع در کالیفرنیای آمریکاست که تحت مالکیت و مدیریت گروه صنعتی چانگ‌ کینگ سوکون (Chongqing Sokon) چین فعالیت می‌کند. برند خودروسازی این مجموعه با نام SF Motors، سه محصول در کلاس کراس‌اورهای برقی و هیبریدی با خطوط تولید هند و چین دارد. آیتو نیز محصولی تحت نشان Seres چین است.

سرس با کدام خودروساز می آید؟

طبق اخباری که به دست‌مان رسیده است، گروه ماموت قصد دارد پای برند سرس و به طور خاص سرس ۵ را به ایران باز نماید. نکته مهم آن است که چنان‌چه گروه ماموت قصد تولید این خودرو را داشته باشد، سرس ۵ به مکث سپرده خواهد شد، اما چنان‌چه این خودرو به صورت وارداتی عرضه شود، مسئولیت این کار بر عهده ماموت خواهد بود.

سرس ۵ یا SF5

سرس ۵ را باید یک کراس اوور متوسط با طرح کلی برگرفته از محصولات کمپانی پورشه و به ویژه ماکان دانست. بدنه سیال، دستگیره های مخفی شونده و چراغ‌های جلوی باریک با دی‌لایت‌های متمایز را می توان از جمله نکات جالب توجه در پیکره کلی سرس دانست. این کراس‌اوور جدید چینی ۴,۷۰۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۲۵ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۸۷۵ میلی‌متر است.

در بخش داخلی نیز با طرحی مینیمال مواجه هستیم که اکثر کلیدهای فیزیکی حذف شده و عمده کاربری های خودرو به مانیتور بزرگ آن منتقل شده است. تریم داخلی دورنگ، سیستم های کمک رانندگی، امکان رانندگی خودکار، سیستم های ایمنی متنوع نظیر کنترل پایداری و رادار پیشگیری از تصادف و تشخیص عابران پیاده و… بخشی از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو محسوب می شوند.

مشخصات فنی سرس

خودروی سرس ۵ در بخش قوای محرکه از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور دارند. برای شارژ کردن باتری‌هایی که این موتورها را تغذیه می‌کنند نیز یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر به‌عنوان ژنراتور در نظر گرفته شده است. کراس‌اوور هوآوی به لطف این ترکیب ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

به گفته هوآوی، این شرکت در زمینه تولید پیشرانه خودرو با شرکت سرس (Seres) همکاری کرده است. هوآوی تضمین کرده است که این خودروی پلاگین هیبرید می‌تواند در حالت تمام برقی و طبق چرخه CLTC مسافتی معادل با ۱۸۰ کیلومتر را طی کند. در حالت ترکیبی با شارژ کامل باتری و پر بودن مخزن سوخت، سرس ۵ دارای برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر خواهد بود.

نسخه تمام برقی سرس نیز به یک موتور برقی در محور عقب با ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور به همراه باتری های ۸۰ کیلووات ساعتی مجهز است و طبق چرخه WLTP قادر به پیمایش ۵۰۰ کیلومتر است. نسخه دو موتور نیز قادر به تولید ۵۷۶ اسب بخار قدرت و ۹۴۰ نیوتن متر گشتاور است و ظرفیت باتری این مدل ۹۰ کیلووات ساعت است. این مدل طبق چرخه WLTP قادر به پیمایش ۵۳۰ کیلومتر است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب سرس ۵ عملکرد انتقال انرژی آن است که همانند یک پاوربانک بزرگ، امکان شارژ خودروهای دیگر یا وسایلی مانند اجاق‌های برقی، استریوها و دیگر تجهیزات کمپینگ را فراهم می‌کند.

۴.۳ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.