جوابیه سایپا به اسب بخار در مورد رونمایی شاهین و کادیلا

جوابیه سایپا به اسب بخار
جوابیه سایپا به اسب بخار

به تازگی، شرکت سایپا جوابیه ای در خصوص رونمایی از دو محصول جدید شاهین و کادیلا به پایگاه اسب بخار ارسال کرده که طبق قوانین، اسب بخار موظف به انتشار آن است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تاریخ ۲۸ فروردین ماه مطلبی تحت عنوان «شاهین و کادیلا؛ قربانیان جدید فاطمی امین» در اسب بخار منتشر گردید و حالا سایپا جوابیه ای برای این مطلب به پایگاه خبری اسب بخار ارسال کرده است که طبق قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها ما موظف به انتشار آن هستیم تا مخاطبان عزیز از جزییات رونمایی این دو محصول آگاهی کامل داشته باشند.

متن این جوابیه بشرح زیر است:

«محصولات جدید سایپا اسفندماه سال گذشته آماده رونمایی و بهره برداری بودند

در بخشی از مطلب منتشرشده به این موضوع پرداخته شده که “در نشست اخیر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا (۲۶ فروردین) هیچ خبری از رونمایی کادیلا و شاهین نبود و همچنین اشاره ای هم به زمان رونمایی نشده بود. از سوی دیگر، برنامه‌هایی که خودروسازان برای معرفی و رونمایی محصولات خود تدارک می بینند نیز دلیلی بر اثبات این ادعاست.”

جهت آگاهی مخاطبان آن رسانه باید عنوان کرد که در نشست خبری محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، عنوان شد که روز دوشنبه (۲۸ فروردین) با حضور وزیر صمت خط تولید موتور جدید سایپا راه اندازی و موتور جدید نیز رونمایی خواهد شد.

او همچنین گفت: «برای جبران گذشته پروژه های متعددی تعریف شده، که یکی از آن ها ایجاد خط موتور است، به زودی سایپا سبد موتور از ۱۵۰۰ سی سی تا ۲۵۰۰ سی سی خواهد داشت.»

از سویی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا دی ماه سال گذشته خبر تولید ۵۰ دستگاه P90 (ساندرو ایرانی) در آینده نزدیک را داده بود. او تأکید کرده بود: «اولین مدل از این خودرو در دهه فجر امسال (۱۴۰۱) و در شرکت پارس خودرو معرفی خواهد شد. همچنین قصد داریم تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه از این خودرو را به تولید برسانیم که البته تولید آن در سال آینده به روزانه ۱۰۰ دستگاه خواهد رسید. در حال حاضر نیز قراردادهای تریم داخلی، تریم بیرونی، موتورسازی، اکسل و گیربکس این پروژه با زنجیره تأمین داخلی به امضا رسیده است.»

با استناد به موضوعات عنوان شده که فایل صوتی آن ها نیز وجود دارد، از قبل برای افتتاح خط تولید پیشرانه ME16 و رونمایی از سه خودروی شاهین پلاس، شاهین اتوماتیک و P90 (ساندرو ایرانی) با موتور جدید برنامه ریزی شده بود. در این میان باید تأکید کرد که نامه دعوت از وزیر صمت و نمایندگان مجلس که هیچ زمان رسانه ای نمی شود، از قبل ارسال شده بود.

بر این اساس، خط  تولید پیشرانه ME16 از اسفند ماه سال گذشته آماده بهره برداری است و تاکنون ۲۰۰ موتور در این خط تولید و تست شده، همچنین ساندرو ایرانی از اسفندماه سال گذشته آماده رونمایی بوده است.»

۲.۹ امتیاز از ۱۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.