خودروهای وارداتی سایپا و چانگان مشخص شدند

خودروهای وارداتی سایپا و چانگان مشخص شدند
خودروهای وارداتی سایپا و چانگان مشخص شدند

سایپا جز شرکت هایی است که در پروژه خودروهای وارداتی گام های بلندی را برداشته و نمونه اولیه محصولاتش را به ایران آورده است. اولین اقدام سایپا در زمینه واردات خودرو مربوط به محصولات چانگان بوده و فهرست محصولات وارداتی سایپا و چانگان قطعی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سایپا برنامه دارد که در گام اول واردات خودرو به سراغ چانگان یونی تی ( UNI-T ) و CS35 پلاس رفته و بزودی اولین محموله این خودروها وارد کشور می شود. در حال حاضر فرایند اخذ مجوزهای شماره گذاری و استاندارد یونی تی و CS35 پلاس به مراحل آخر نزدیک شده و به احتمال زیاد در دی ۱۴۰۱، اولین سری خودروهای وارداتی چانگان برای عرضه در ایران آماده می شوند.

چانگان یونی تی قرار است تا در جایگاه یک کراس اوور به نسبت لوکس و جدید چینی توسط سایپا به فروش برسد و جز محصولاتی به حساب می آید که از نظر فنی، امکانات و طراحی، سبکی به روز را دنبال می کند. چانگان CS35 پلاس هم کراس اووری اقتصادی است که می خواهد تا بازار خودروهای وارداتی نه چندان گران قیمت را هدف بگیرد و با زیرساخت های سایپا، شبکه خدمات پس از فروش و عرضه قوی را در ایران داشته باشد.

دومین مرحله از پروژه های خودروهای وارداتی سایپا و چانگان به خودروهای CS55 پلاس و یونی کِی ( UNI-K ) اختصاص دارد. پس از آغاز عرضه دو محصول اول چانگان در ایران، با فاصله زمانی نه چندان زیاد سایپا به سراغ واردات CS55 پلاس و یونی کی خواهد رفت. این خودرو هم در رده کراس اوورها قرار دارند و بدیهی است که با قطعی شدن حضور UNI-K، این کراس اوور یکی از لوکس ترین محصولات وارداتی بازار می شود. چانگان CS55 پلاس هم در به عنوان کراس اووری میان رده و جدید، می تواند تا خطری جدیدی برای کراس اوورهای متوسط مونتاژی باشد.

در کنار پروژه همکاری سایپا با چانگان برای واردات خودرو، این خودروساز ایرانی مذاکراتی هم برای واردات خودرو با نشان غیر چینی انجام داده و قرار است تا بزودی محصولات وارداتی غیر چینی سایپا هم به بازار معرفی شوند.

با عضویت در کانال تلگرام اسب بخار از جدیدترین اخبار روز خودرو مطلع شوید

۴.۵ امتیاز از ۲۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.