گروه خودروسازی سایپا بزرگترین خودروساز سواری در کشور شد

سایپا بزرگترین خودروساز سواری کشور در پنج ماه نخست سال 1400
سایپا بزرگترین خودروساز سواری کشور در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۰

بر اساس آمار تولید منتشر شده در وبسایت کدال و وزارت صمت، گروه خودروسازی سایپا توانسته تا در پنج ماه نخست ۱۴۰۰ بیشترین تولید محصولات سواری و سبک را نسبت به سایر خودروسازان داشته باشد و رشد مثبت را تجربه کند. در حال حاضر سایپا جایگاه بزرگترین خودروساز سواری کشور را به دست آورده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، با توجه به آمار کلی وزارت صمت در مرداد ۱۴۰۰ خودروسازان کشور ۶۳ هزار و ۲۵۱ دستگاه از عنوان خودروها را تولید و مونتاژ کرده اند. این آمار نشان می دهد که نسبت به بازه مشابه در سال ۱۳۹۹، خودروسازان دولتی و خصوصی رشد تولید ۴.۵ درصدی را ثبت نموده اند.

ایران خودرو در مرداد ۱۴۰۰ توانسته تا ۲۴ هزار و ۹۱۱ دستگاه خودروی سواری و سبک را در خطوط تولید مختلف خود تولید کند. از سویی سایپا در پنجمین ماه سال ۱۴۰۰ تولید ۳۰ هزار و ۷۵۵ دستگاهی را برای محصولات سبک و سواری داشته است. در پنج ماه نخست سال جاری نیز ایران خودرو توانسته تا تولید تجاری ۱۶۹ هزار و ۹۵۶ دستگاه محصول سواری و سبک را داشته باشد و همچنین گروه خودروسازی سایپا در همین مدت، ۱۷۴ هزار و ۹۳۶ دستگاه خودروی سواری و سبک را به مرحله تولید تجاری رسانده است.

دو محصول جدید این خودروسازان نیز در مرداد ۱۴۰۰ به صورت تولید انبوه در خط تولید قرار داشته اند و هنوز نوسان های کم و بیشی در فرایند تجاری سازی این خودروهای جدید دیده می شود. سایپا شاهین دنده ای تیپ G با آمار تولید ۹۱۸ دستگاه در مرداد ۱۴۰۰، توانسته تا مجموع تولیدات امسال خود را به ۶ هزار و ۶۵۰ دستگاه برساند. از آن سوی تارا دنده دستی هم با تیراژ تولید ۳۱۸ دستگاه در مرداد ۱۴۰۰ ساخته شده و در پنج ماه نخست ۱۴۰۰ نیز آمار هزار و ۳۴۱ دستگاهی را ثبت نموده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.