خودروهای کوروس به بازار ایران می آیند

خودروهای کوروس در بازار ایران
خودروهای کوروس در بازار ایران

منابع آگاه تایید کرده اند که قرارداد همکاری واسطه ای نشان کوروس با یکی از خودروسازان ایرانی منعقد شده است.

شب گذشته یکی از منابع آگاه طی تماسی با خبرنگار اسب بخار اعلام کرد که یکی از شرکت های خودروساز خصوصی، به صورت واسطه ای قرارداد تولید و مونتاژ خودروهای کوروس را منعقد کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، کوروس یکی از نشان های گروه چری به حساب می آید و از ابتدای معرفی، این قابلیت را پیدا کرد که پا به بازار اروپا بگذارد. محصولات کوروس در کنار داشتن استانداردهای ECE، مجوز قانونی جهت حضور در تست های تکمیلی یورو انکپ را دارند و جز معدود خودروهای چینی هستند که می توانند تا در رده بندی این موسسه ایمنی سنجی حضور داشته باشند.

سال ها قبل که گمانه زنی هایی برای حضور کوروس در بازار مطرح شد، به خاطر بحث سهام دار اسرائیلی آن عملا پیگیری حضور این نشان چینی در ایران منتفی شد. اما حال با تغییراتی که در ساختار حقوقی کوروس رخ داده و روند فعالیتی که در پیش گرفته شده است، این امکان فراهم گردیده تا این نشان خودروسازی منع داخلی برای حضور در بازار ایران نداشته باشد. البته که مسائل تحریم یکی از چالش های اصلی حضور از خودروساز خارجی در بازار ایران بوده و بدیهی است که کوروس هم امکان حضور گسترده و مستقیم را در کارخانه های ایرانی ندارد.

حال یک منبع آگاه تایید کرده است که قرارداد مونتاژ SKD و CKD پلاس محصولات سدان و کراس اوور نشان کوروس با یکی از شرکت های ایرانی منعقد شده و در حال حاضر فرایندهای اولیه بازارسنجی آن در دست انجام است. با این حال گفته می شود که در آینده نزدیک، این پروژه به صورت علنی اعلام نخواهد شد و در بهترین حالت، اواخر سال ۱۴۰۰ جزئیات دقیق حضور محصولات این نشان چینی در یکی از خودروسازان خصوصی رسانه ای می شود.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.