شاسی بلندهای مجلسی؛ داستان یک رسوایی حکومتی؟

شاسی بلندهای مجلسی؛ داستان یک رسوایی حکومتی؟
شاسی بلندهای مجلسی؛ داستان یک رسوایی حکومتی؟

با ادعا یا افشاگری نماینده تبریز، پرونده بده بستان های زیرمیزی و پنهان دولت و مجلس ابعاد جدید پیدا کرده است و پرونده شایعات سال های قبل نیز بازهم تداعی شده است.آیا شاسی بلندهای مجلسی؛داستان یک رسوایی حکومتی خواهد شد؟

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار،  سخنان رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر درخصوص همدلی قوا،با تفسیرهای متفاوتی همراه شد و برخی نمایندگان از درخواست استیضاح وزیر صمت عقب نشینی کردند.به نحوی که نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس از پس گرفته شدن ۲۲ امضاء خبرداد.البته نمایندگانی مانند رسولی نژاد و سیاهکلی با رد این ادعا معتقد هستند که استیضاح پا بر جا و روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت وزیر صمت باید در مجلس حاضر شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

افشاگری با چاشنی خودروهای شاسی بلند

در این میان نماینده تبریز با توجه به حواشی پیش آمده مدعی شد که در جریان منتفی شدن استیضاح قبلی فاطمی امین ۷۰ خودرو شاسی بلند در اختیار مجلس قرار گرفته است و هیات رئیسه باید ارتباط این مساله با موضوع‌ استیضاح را مشخص کند.

احمد علیرضابیگی عنوان‌کرده است: بنا ندارم از امتیازاتی که داده شده است صحبت کنم، اما خوب است هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی بیاید تکلیف آن خودروهایی که به نمایندگان داده شد را مشخص کند. مشخص کند چرا قریب به  ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تکلیف و ارتباط آن را با موضوع استیضاح نمایندگان روشن کنند.

پاسخ فاطمی امین به افشاگری

فاطمی امین هم در پاسخ به این افشاگری در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفته: استیضاح حق مجلس است ما هم روز یکشنبه به مجلس می‌رویم و پاسخ می‌دهیم. اتفاقا فرصت بسیار خوبی است که برای عموم مردم و نمایندگان ابهامات موجود مطرح و پاسخ‌ها داده شود. وی همچنین در پاسخ به ادعای یکی از نمایندگان مجلس در خصوص تحویل ۷۰ دستگاه خودرو به نمایندگان در جریان استیضاح گذشته وی عنوان کرده است: اگر یک مورد هم بود، بگویید که من پیگیری کنم. چنین چیزی نبوده است.

گره خوردن حواشی با استیضاح ها

این ادعا درباره استیضاح اسفند سال گذشته مطرح شده است .البته موضوع بده بستان میان دولت و مجلس تازگی ندارد و به این دولت و آن دولت نیز مطرح نمی شود.ضمن اینکه حواشی این چنین هم در زمان استیضاح وزیر صمت در آبان ۱۴۰۱ به گوش می رسید و هم تقریبا ۱۰ سال قبل در جریان گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به پرداخت کارت هدیه های میلیاردی به ۳۷ نفر از نمایندگان مجلس و برخی مقامات دولتی از جمله معاون اول سابق رئیس جمهور اشاره شده است.

باز شدن زخمی کهنه

در این شرایط افشاگری این نماینده مجلس و همچنین اشاره به لابی قدرت دولت در جریان استیضاح اسفند سال گذشته،باعث باز شدن زخمی کهنه شده است. زخمی که که ظاهرا، اثر آن بر چهره برخی نمایندگان مجلس،دولت وسایر نهادهای مرتبط و درگیر می ماند و اعتبار آنان را خدشه دار کند.اما در اصل ضربه و درد آن بر جان و دل مردم می نشیند. با این حال پرسش اصلی این است که آیا این موضوع و موضوعات مشابه حقیقت دارد؟ آیا اولین بار است که یک نماینده به صراحت اقدام به افشاگری می کند؟ واکنش حکومت به این مساله چه خواهد بود؟ آیا در صورت حقیقت داشتن، مانند داستان اختلاس ها با فرد یا افراد خاطی برخورد خواهد شد؟ چرا زندگی مردم و آینده کشور با یک شاسی بلند معاوضه می شود؟ این افراد چه ریشه و جایگاهی دارند؟آیا همین افراد بخشی از جریان رانت محسوب نمی شوند؟ این افراد چگونه توانسته و می توانند به مراکز مهم نفوذ کنند ؟ آیا آنها از سوی جریان خاصی هدایت و حمایت می شوند ؟ هر چند هنوز صحت و سقم این افشاگری معلوم نشده است.اما با توجه شایعات مشابه وگزارش ها می توان گفت که مساله ای قدیمی و ریشه دار است که غیر از برخی موارد،در سایه غریبه بودن مردم،پنهان مانده است.با این حال این بار شرایط کشور به گونه ای است که مردم خواهان شفافیت و روشن شدن ماجرا هستند.اگر صحت نداشته باشد باید دید که با چه هدفی اقدام به تشویش اذهان تکدر خاطر عمومی شده است. در غیر این صورت باید دید که با این رسوایی حکومتی چگونه برخورد خواهد شد؟ به بیان ساده نحوه برخورد با این مساله نشان خواهد داد که آیا احقاق حق مردم واقعا برای حکمرانی کشور اهمیت دارد؟ یا اینکه صورت مساله را عوض خواهند کرد؟

۲.۴ امتیاز از ۴۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.