اطلاعات جدید از وضعیت ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه

آخرین اطلاعات از وضعیت ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه
آخرین اطلاعات از وضعیت ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه

ساعت ۲۴ امشب مورخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ مهلت ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید خودروهای وارداتی به پایان می رسد. از همین رو اطلاعات جدید در مورد وضعیت ثبت نام خودروهای وارداتی رسانه ای شده است. امید قالیباف، سخنگو و مشاور وزیر صمت در این باره به خبرنگار اسب بخار گفت: «اهداف وزارت صمت برای خودروهای وارداتی محقق شده است».

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، امید قالیباف با اشاره به پایان مهلت ثبت نام در ساعت ۲۴ امروز ۱۳ اسفند گفت: «بلافاصله پس از پایان ثبت نام تمامی اطلاعات متقاضیان بر اساس شرایط اعلام شده بررسی می شود و لیست نهایی احتمالا عصر سه شنبه جهت تعیین اولویت خرید، قرعه کشی خواهد شد».

مدیران 777 مدیران 777

سخنگوی وزارت صمت ادامه داد: «میزان ثبت نام جهت خرید خودروی وارداتی مطابق هدفگذاری وزارت صمت است».

وی همچنین افزود: «متقاضیانی که بعد از اعلام اولویت بندی قصد انصراف داشته باشند، بلافاصله مبلغ مسدود شده آن ها (که در حساب خودشان است) آزاد خواهد شد».

با توجه به سخنان سخنگوی وزیر صمت مشخص می شود که تعداد ثبت نام ها بیش از ۱۰۰ هزار تقاضا است. به همین علت وی از قرعه کشی خبر داده است. چرا که پیش از این قرار بود متقاضیان در لیست انتظار قرار بگیرند. این در حالی است که تا پایان روز پنج شنبه هفته گذشته ۷۹ هزار نفر در سامانه autosale.ir ثبت نام کرده بودند.

در همین حال با توجه به فعالیت شرکت ها به نظر می رسد که قفل ۵ ساله ممنوعیت واردات بر خلاف انتظارها با خودروهای چینی شکسته خواهد شد. در عین حال با رسیدن ثبت نام به سقف مدنظر وزارت صمت برنامه های وارداتی این وزارتخانه برای فروش خودروهای وارداتی محقق شده است و از سویی ۵۰ هزار میلیارد تومان جمع آوری نقدینگی صورت گرفته است. به بیان دیگر با این روش از ورود این مبلغ به بازار جلوگیری شده است. اما با توجه به اینکه هنوز عرضه ها آغاز نشده است، مشخص نیست که بازار چه واکنشی خواهد داشت.

۴.۳ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.