جزئیات جدید از افزایش قیمت خودروها توسط شورای رقابت

جزئیات جدید از افزایش قیمت خودروها توسط شورای رقابت
جزئیات جدید از افزایش قیمت خودروها توسط شورای رقابت

بعد از ظهر امروز خبری از سوی شورای رقابت اعلام شد که در آن، میزان افزایش قیمت خودروهای داخلی غیر مونتاژی مشخص شده بود. با پیگیری های خبرنگار اسب بخار، جزئیات جدید این افزایش قیمت خودروها را توسط شورای رقابت مشخص شده است.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت با تکذیب افزایش بیش از ۷۰ درصدی قیمت برخی خودروهای داخلی تاکید کرد: «حتی برخی خودروهای بین یک تا دو درصد افزایش قیمت داشته اند».

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

پیشتر برخی رسانه به نقل از “سپهر دادجوی توکلی” از افزایش بیش از ۷۰ درصدی قیمت برخی خودروهای تولید داخل خبر داده بودند.

رسانه ها به نقل از وی نوشته بودند که افزایش بین ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودروها (که قبلاً اعلام شده بود)، عدد اشتباهی بود. زیرا بعضی از خودروها کمتر از ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و تعدادی از خودروها نیز افزایش قیمت بسیار اندکی داشتند. البته تعدادی از خودروها نیز افزایش قیمتی بیش از ۷۰ درصد داشته‌اند.

افزایش قیمت یک تا دو درصدی برخی خودروها

اما وی در گفت و گو با پایگاه خبری اسب بخار این میزان افزایش قیمت را تکذیب کرد. مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت با تاکید بر این افزایش ۷۰ درصدی کذب است، اضافه کرد: «شورای رقابت کار و وظیفه خود را انجام داده و نتیجه را به وزارت صمت ابلاغ کرده است».

دادجوی توکلی ادامه داد: «این قیمت ها محرمانه بوده و به همین روش هم برای وزارت صمت ارسال شده است. افزایش ۷۰ درصدی قیمت برخی خودرو ها نه تنها کذب است، بلکه برخی از خودروها حتی یک تا دو درصد افزایش پیدا کرده اند».

وی افزود برخی از خودروها افزایشی قیمت بسیار اندکی داشته است. برخی از خودروها نیز کمتر از ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت ادامه داد: «به استناد ماده یک دستور العمل ۵۴۳ شورای رقابت، پس از استماع نظر کار گروه خودرو شورا، موضوع مصوب ۵۳۳ در مورد قیمت محاسبه شده خودروهای تولیدی غیر مونتاژی که توسط سازمان حمایت ارائه شده بود، در جلسه ۵۵۷ شورای رقابت مورد بررسی قرار گرفت و برای تعامل به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای اطلاع رسانی لازم ابلاغ می‌شود».

دادجوی توکلی بیان کرد: «قیمت انواع خودروهای تولیدی غیر مونتاژی که امروز(۱۵ فروردین) در شورای رقابت تعیین شد، به صورت محرمانه به متولی برای ابلاغ اعلام خواهد شد».

۳.۸ امتیاز از ۱۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.