فراخوان 462 هزار کیا تلوراید به دلیل آتش گرفتن صندلی

فراخوان کیا تلوراید
فراخوان کیا تلوراید

شاسی بلند محبوب کیا، Telluride، اخیراً با مشکل بیش از حد داغ شدن موتور برقی صندلی مواجه شده است، که در پی آن احتمال آتش سوزی در خودرو وجود دارد، از این رو نیز کمپانی کیا فراخوان گسترده‌ای برای این خودرو صادر کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، کیا فراخوان گسترده ای برای خودروی تلوراید صادر کرده است که در مجموع ۴۶۲,۸۶۹ دستگاه از مدل های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ را شامل می شود. این فراخوان به دلیل آن که خطر آتش سوزی ناشی از بیش از حد داغ شدن موتورهای صندلی الکتریکی برای صندلی راننده یا سرنشین وجود دارد، صادر شده است.

این اتفاق ممکن است در حال حرکت و یا حتا در زمان پارک رخ دهد و به همین دلیل کیا اعلام کرده است که دارندگان، این خودرو را بیرون از منزل پارک کنند. با این وجود فراخوان اعلام می کند که علت اصلی این مسئله موتور صندلی نیست، بلکه دستگیره کشویی‌ای است که آن را کنترل می کند. اعلامیه فراخوان اعلام می کند که یک ضربه خارجی می تواند پوشش پشت سوییچ صندلی را از جای خود خارج کند. این می تواند باعث ناهماهنگی سوییچ کنترل کننده موتور صندلی شود و با گیرکردن سوییچ، برق ثابتی به موتور وارد شود. اگر سرنشینان از این موضوع آگاه نباشند، ممکن است موتور به اندازه کافی داغ شود تا آتش ایجاد کند.

براساس اسنادی که همراه با فراخوان ثبت شده است، کیا از یک آتش سوزی کوچک در صندلی راننده که در تلوراید ۲۰۲۳ هنگام رانندگی رخ داده است، خبر می دهد. همچنین ۶ مورد تأیید شده از ذوب شدن اجزای زیر صندلی ها وجود دارد. دود داخل کابین نیز همراه با برخی از حوادث گزارش شده است.
کیا در اطلاعیه خود هیچ علائم خاصی را برای پیشگیری از حادثه اعلام نکرده است و تنها توصیه می‌کند که حرکت صندلی‌ها «حتا پس از رها شدن دستگیره کشویی صندلی» اگر همراه با بوی سوختن، دود یا متوقف شدن صندلی باشد، امکان ایجاد مشکل وجود دارد.

از این رو، کیا با صدور فراخوان اعلام کرده است که نمایندگی های کیا یک براکت جدید برای درِ پشت سوییچ صندلی برقی نصب می کنند و دستگیره های کنترل صندلی نیز تعویض می شوند و این اقدام مشکل احتمالی را رفع می کند.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.