همکاری بنیادین با صنعت خودروسازی چین

همکاری با خودروسازی چین
همکاری با خودروسازی چین

این روزها بحث از قرارداد ۲۵ ساله اقتصادی و صنعتی میان ایران و چین است که چون هر حرکت دیگر دارای موافقان و مخالفان است شدت یافته، در این بین مباحث صنعت خودرو در ذهن کارشناسان و مردم علاقمند مطرح میشود و به نوعی جای سوال دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از فارس: عده ایی می گویند ایران برای نجات صنعت خودروسازی خود تنها باید به سمت شرکتهای غربی ، ژاپنی و کره ایی برود و عده ایی دیگر معتقدند که غربی ها در طول این سالها چیزی جز وابستگی به ما ندادند و حال چین فرصتی جدید است که با توجه به رشد سریع و پرقدرت و برخی منافع مشترک همکاری با آن میتواند عواید مطلوبی را برای صنعت کشور داشته باشد .

آنها باور دارند که این چین دیگر چین ۱ دهه قبل و یا حتی ۵ سال پیش هم نیست قدرت رشد و حرکت آن آنقدر سریع است که شاید گاهی غیر قابل باور و درک باشد . کل صنایع از سنگین تا مصرفی ، نظامی و هوافضا و تولید علم و تکنولوژی با سرعت در حال حرکت است و در خیلی جاها در حال پیشروی و برتری از کشورهای مدعی است  و حتی در بسیاری موارد خاص هم سطح آمریکایی ها در حال حرکت هستند .

در صنعت خودرو نیز اوضاع به همین شکل است و اتفاقا خودروسازان چینی و سرعت رشد سریع آنها در تکنولوژی  خود بازتاب دهنده پیشرفت شگرف انگیز صنعتی این کشور میباشد .چینی ها از سالهای گذشته هوشمندانه آینده بازار خودرو را پیش بینی نمودند و سرمایه گذاری کلانی را در خودروهای برقی نمودند که امروز در این زمینه کاملا پیشتاز هستند و با برنامه و قدرت و اعتماد به نفس در حال ورود به بازارهای آمریکای شمالی و اروپای غربی هستند آنهم سهم بالای بازار را می خواهند ، NIO ، هونگ شی ، بی وای دی ، هاوال ، چری، جیلی ، سایک، GAC و…. بسیاری از زیرمجموعه های آنها نامهایی هستند که حداقل در طول ۱ دهه آینده  به بسیاری از بازارهای بزرگ جهان ورود خواهند کرد و نام آنها به وفور شنیده میشود .

خودروهای چینی به لحاظ تکنولوژی نیز خود را به آخرین متد روز دنیا مجهز کرده اند نمونه قابل لمس برای ما همین خودروی چری تیگو۸ پرو است که با سر و صدای زیاد وارد بازار گردید و رسانه های گوناگون آنرا تست کردند صحبت از بالاترین حد امکانات رفاهی و ایمنی و حتی رانندگی نیمه خودکار بود و بسیاری از چینی های دیگر که پایشان به کشور نرسیده و یا در آینده نزدیک خواهند آمد و شگفتی ما را بیشتر هواهند کرد. پس قرارداد ۲۵ ساله فرصتی مناسب است تا تکنولوژی های روز را بتوانیم در قالب همکاری عمیق وارد کشور کنیم و از این فرصت و جهش چینی ها برای کل بازار خودروی جهان استفاده کنیم و سهم خود را بگیریم .

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.