وزیر صمت رفت

رأی اعتماد فاطمی امین
رأی اعتماد فاطمی امین

حضور رئیس جمهور هم در مجلس افاقه نکرد و این بار فاطمی امین نتوانست نظر منتقدان را جلب و رأی اعتماد کسب کند. پس برخلاف آبان سال ۱۴۰۱ باید نوشت: «وزیر صمت رفت.»

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سرانجام امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت) مجلس پس از یک ماراتن سنگین، به این نتیجه رسید که دیگر فاطمی امین نباید سکان صمت کشور را در اختیار داشته باشد، هر چند فاطمی امین سعی کرد با ارائه آمار و عملکرد از رشد صنعت آن ها را قانع کند و به کار خود ادامه بدهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

امروز ابتدا مخالفان وزیر از جمله نماینده دماوند و فیروز کوه، رسولی‌نژاد، نماینده نیشابور، هاجر چنارانی، نماینده فلاورجان، ناصر موسوی لاراگانی، نماینده ایلام، سارا فلاحی، نماینده ملایر، احد آزادی‌خواه، نماینده ورزقان، الله وردی دهقانی و  نماینده اردبیل، سدیف بدری، انتقادات و دلایل استیضاح را مطرح کردند. وزیر سابق صمت پس از شنیدن سخنان مخالفان پشت تریبون قرار گرفت و از خود دفاع کرد و بخشی از وقت خود را به میرتاج  الدینی نماینده تبریز و میرمحمدی نماینده میبد از مخالفان قرار داد.

در این میان، رئیس مجلس هم رسید و با نزدیک شدن به وقت نماز، زنگ تنفس به صدا درآمد و از ساعت ۱ جلسه ادامه یافت.

پس از آن، رئیس جمهور که در آغاز جلسه استیضاح در مجلس حضور نداشت، در مجلس حضور یافت و به دفاع از وزیر «صمت» پرداخت و در نهایت طرح استیضاح وزیر به رأی نمایندگان گذاشته شد.

در جلسه بعدازظهر نیز ابتدا دو تن از  مخالفان وزیر، لطف‌الله سیاه‌کلی نماینده قزوین و حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر، به ایراد سخنرانی پرداختند و پس از آن، آقای فاطمی امین از وقت باقی مانده خود استفاده کرد و به دفاع از خود پرداخت و توضیحاتی نیز پیرامون موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان موافق  استیضاح ارائه کرد.

در پایان نیز از نمایندگان خواست برای ادامه کار به وی اعتماد کنند تا برنامه خود در وزارت صمت را نشان بدهد. البته پیش از استیضاح، با توجه به حواشی به وجود آمده و همچنین حضور رئیس جمهور، این گونه به نظر می رسید که فاطمی امین باز هم به خیابان سمیه و طبقه ده ساختمان وزارت رفته و نفسی تازه خواهد کرد، اما نتایج آرا نشان داد که وی باید به وزارتخانه برود، وسایلش را جمع کند و با وزارت و یارانش خداحافظی کند.

بر این اساس، نمایندگان با ۱۶۲رأی موافق، ۱۰۲رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع، ۶ رأی باطله از مجموع ۲۷۴ رأی ماخوذه، با استیضاح فاطمی امین موافقت کردنده و وی از وزارت صمت برکنار شد.

حالا ۱۰ اردیبهشت به روزی تلخ برای دولت و فاطمی امین تبدیل شده است و باید دید چه تحولاتی در وزارتخانه روی خواهد داد. البته پیش تر نام های علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت، و مهدی عضنفری، وزیر صمت دولت محمود احمدی نژاد، به عنوان جانشینان وزیر صمت دولت رئیسی مطرح شده بودند.

۳.۷ امتیاز از ۱۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.