نشانه ای از خودروهای برقی در نمایشگاه قطعات نیست

خودروهای برقی در نمایشگاه قطعات
خودروهای برقی در نمایشگاه قطعات

نوزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو در حالی آغاز شده است که برخلاف تصور و همچنین تأکید و تلاش مسئولان برای گسترش زمینه های توسعه استفاده از این نوع خودروها، به جز یک استند شارژ، نشانه ای از خودروهای برقی در نمایشگاه قطعات نیست.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، نوزدهمین نمایشگاه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو در حالی از امروز، سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳، آغاز به کار کرد که به نظر می رسید بخش اعظم محصولات و قطعات و دستاوردهایی که قرار است به نمایش دربیاید به خودروهای برقی اختصاص خواهد داشت، اما برخلاف تصور این رویداد تفاوت چندانی با نمایشگاه قطعات سال گذشته نداشت و تمرکز اصلی همچنان بر محور خودروهای بنزینی استوار بود.

این در شرایطی است که از سال گذشته و پس از رأی اعتماد مجلس به دومین وزیر صمت دولت سیزدهمین به طور کلی دیدگاه قالب در وزارت صمت تغییر کرد و خودروهای برقی در اولویت قرار گرفت. وزارت صمت نیز با توجه به افزایش مصرف، ناترازی تولید و نیاز به واردات بنزین بخش اعظم انرژی خود را به مسیر جدید هدایت کرد. حتا معاون اول دولت نیز شخصاً با نخست وزیر چین دیدار و برای واردات ۱۰۰ هزاردستگاه خودروی برقی مذاکره کرد.

در این میان، بحث و دغدغه اصلی مصرف کنندگان تأمین و تولید قطعات این نوع خودروها بود. با این تصور به نظر می رسید که زمینه های حرکت قطعه سازان برای تولید در حد توان قطعات خودروهای برقی نیز فراهم شود. با آغاز نمایشگاه قطعات خودرو آب پاکی روی دست صنعت خودروسازی کشور ریخته شد، چراکه غیر از یک استند شارژ خبر و نشانه ای از قطعات خودروهای برقی در این نمایشگاه نبود و به چشم نیامد.

وزیر صمت نیز در پاسخ به این که چرا در این رویداد قطعات خودروهای برقی وجود ندارد گفت: «به من گفته اند که وجود دارد و خدا کند که باشد.»

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو ۲۹ خرداد تا ۱ تیر سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. این نمایشگاه به همت شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو با حضور شرکت های داخلی و خارجی فعال در این حوزه، آماده بازدید عموم مردم از ساعت ۸ تا ۱۵ است.

به گفته مجری برگزارکننده، این نمایشگاه به متراژ ۴۲.۴۷۷ متر مربع و با حضور ۶۰۰ شرکت داخلی و ۴۶۹ شرکت خارجی از ۹ کشور رومانی، انگلیس، چین، تایوان، اندونزی، کره، ترکیه، عراق و هند و با حضور مقامات لشگری و کشوری برگزار خواهد شد.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.