15 ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران راه‌اندازی شد

ایستگاه شارژ خودرو برقی
ایستگاه شارژ خودرو برقی

عباس علی‌آبادی امروز در آئین بهره‌برداری همزمان از ۱۵ ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران که در برج آزادی برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد برقی‌شدن خودرو در تهران هستیم و سال‌ها برای آن تلاش شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از فارس: علی آبادی گفت: تولید خودروهای برقی در شرکت‌های بزرگ داخلی شروع شده، ولی ما معطل نمی‌مانیم، لذا با ماشین‌های وارداتی برقی زمینه را برای برقی شدن فراهم می‌کنیم.

وی اظهار داشت: به خودروسازان اعلام کرده‌ایم که ۵۰ درصد ظرفیت خود را به تولید خودروهای برقی اختصاص دهند، البته اول از خودروهای مونتاژی آغاز کرده‌ایم، ولی به مرور نوبت به خودروهای داخلی نیز می‌رسد و اولویت ما برقی کردن اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌ها است.

وی بیان داشت: ماشین‌های برقی برای تحویل به شهرداری آماده است، اما تعداد آنها به اندازه کافی نیست و فکر می‌کنم، طرف دو تا سه ماه آینده چهره شهر تغییر کند.

علی آبادی اظهار داشت: در کنار این مزایا یک خودروی برقی می‌تواند ظرف پنجاه دقیقه شارژ شود.

وزیر صمت در مورد تعرفه شارژ خودرو برقی گفت: این تعرفه را وزارت نیرو تعیین می‌کند و قطعا از هزینه بنزین کمتر است.

وزیر صمت افزود: نهضت برقی‌سازی از انقلاب صنعتی دوم آغاز شد و سال ۱۹۳۶ فورد در آمریکا بیش از ۳۰ هزار خودرو برقی فروخت، اما این حرکت به دلیل مشکل ذخیره انرژی متوقف شد و خودروهای دیزلی و بنزینی آغاز به کار کرد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه خودروهای برقی در دنیا در حال افزایش است، اظهار داشت: ماشین‌های برقی به شدت اقتصادی است، ضمن اینکه آلودگی ندارند.

وی با بیان اینکه امروزه دنیا به سمت هیدروژنی‌کردن خودروها در حرکت است گفت: امیدواریم این اتفاق به زودی برای کشورمان محقق شود.

وی با بیان اینکه‌ حدود ۱۰۰ دستگاه شارژر خودروی برقی در کشور نصب شده است، گفت: این ایستگاه‌های شارژ‌ به صورت پایلوت نصب شده است ضمن اینکه امکان شارژ خودروها در منزل هم فراهم است.

وی با بیان اینکه شارژرهای نصب شده سریع و کند است، گفت: ایستگاه‌های شارژر‌ خیابانی برای مواقع اضطراری است.

۳.۸ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.