پرتیراژترین سدان های مونتاژی 1402 را بشناسید

تیراژ تولید سدان های مونتاژی
تیراژ تولید سدان های مونتاژی

تیراژ تولید سدان های مونتاژی در سالی که گذشت نشان می دهد از نظر بخش خصوصی اولویت اول با کراس اوور است و این نوع محصول در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد. در سال ۱۴۰۲، بخش خصوصی ۲۵۱,۰۵۷ دستگاه انواع سواری تولید کرده است، که ۶۶,۵۷۵ دستگاه به تولید انواع سدان اختصاص داشته است. ضمن این که سدان مونتاژی جایی در خطوط تولید غول های جاده مخصوص پیدا نکرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در سال ۱۴۰۲ رشد تولید سواری در بخش خصوصی رشد ۷۲ درصدی را تجربه کرده است. در این میان، سهم اصلی تولید به خودروهای کراس اوور اختصاص یافته است، اما در عین حال، تولیدکنندگان برتر بخش خصوصی از تولید سدان نیز غافل نبوده و این نوع خودرو را به سبد محصولات خود اضافه کرده اند.

البته برخلاف کراس اوور، تولیدکنندگان سدان فهرست بلندبالایی ندارند و تولید این محصول فقط در سه شرکت مدیران خودرو، کرمان موتور و بهمن موتور انجام شده است.

در میان خودروسازان بخش خصوصی، کرمان موتور با تولید ۳۴,۴۰۴ دستگاه سدان، بیش ترین میزان این نوع خودرو را به خود اختصاص داده است. آبی پوشان کرمانی در سال گذشته، ۲۳,۴۹۹ دستگاه جک جی ۴ و ۱۰۹۱۶ دستگاه جک جی ۷ تولید کرده اند.

مدیران خودرو ۲۸,۲۹۸ دستگاه سدان از خانواده آریزو تولید کرده است. در سال گذشته، ۱,۴۷۳ دستگاه آریزو ۵، ۱۳,۳۵۹ دستگاه آریوز ۶ و ۲۰۹ دستگاه آریزو ۸ از خطوط تولید این شرکت خارج شده اند.

بهمن موتور نیز در سال گذشته ۳,۸۷۳ دستگاه سدان تولید کرده است. ۴۱۴ دستگاه بی ۳۰ و ۳,۴۵۹ دستگاه ریسپکت سدان هایی هستند که توسط این خودروساز تولید شده اند.

در مجموع، سال گذشته، ۶۶,۵۷۵ دستگاه سدان مونتاژی در بخش خصوصی تولید شده است. با این حال و به رغم این که این نوع خودرو در سبد بسیاری از خودروسازان بخش خصوصی جایی ندارد، اما در عین حال، تولید سدان نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد را نشان می دهد.

نام شرکتنام محصولتولید ۱۴۰۱تولید ۱۴۰۲درصد تغییر
کرمان موتورجک جی ۴۸,۳۳۵۲۳,۴۸۸۱۸۲+
مدیران خودروآریزو ۵۱۲,۵۳۰۱۴,۷۳۰۱۸+
مدیران خودروآریزو ۶۴,۴۴۱۱۳,۳۵۹۲۰۱+
کرمان موتورکی ام سی J7۲,۳۹۷۱۰,۹۱۶۳۵۵ +
بهمن موتورریسپکت۱,۰۷۳۳,۴۵۹۲۲۲+
بهمن موتوربی ۳۰۱۹۳۴۱۴۱۱۵+
مدیران خودروآریزو ۸۰۲۰۹۱۰۰+
آمار تجمیعی۲۸۹۶۹۶۶۵۷۵
۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.