کدام خودروها در یک ماه اخیر گران شدند؟

نوسان قیمت خودرو
نوسان قیمت خودرو

بازار خودرو کشور در دو سه سال گذشته شاهد نوسان‌های بسیار شدیدی بوده و قیمت تمامی مدل‌ها در این مدت غالبا افزایش پیدا کرده است.‌

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از اقتصاد آنلاین: طی هفته‌ها و روزهای گذشته نیز این بازار شاهد نوساناتی بوده که باعث شده قیمت خودرو به طور روزانه یا هفتگی تغییر کند و با توجه به معادلات اقتصادی سیاسی موثر بر توقعات فعالان بازار، کماکان هر لحظه امکان دارد قیمت خودرو تحت تاثیر مثبت یا منفی این‌گونه اخبار قرار بگیرد. خودروهای پرفروش بازار ایران از جمله محصولات ایران خودرو و سایپا، طی یک ماه گذشته با نوسان و عمدتا افزایش قیمت روبرو بوده‌اند.

قیمت پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی مدل ۹۹ که ماه گذشته حدود ۲۳۲ میلیون تومان در بازار آزاد اعلام شده بود، در حال حاضر به حوالی ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است که نشان از افزایش قیمت حدود ۸ میلیون تومانی این خودرو در بازار دارد. همچنین پژو ۴۰۵ اس ال ایکس مدل ۱۴۰۰ که ماه پیش نزدیک به ۲۶۳ میلیون تومان قیمت داشت، در حال حاضر چیزی حدود ۱۸ میلیون تومان افزایش ارزش داشته و با بهای ۲۸۱ میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد.

 پژو پارس ال ایکس مدل ۱۴۰۰ هم در بازار آزاد قیمتی بیش از ۳۳۵ میلیون تومان پیدا کرده که این رقم در ماه گذشته حدود ۳۰۵ میلیون تومان بوده است. قیمت پژو پارس اتوماتیک مدل ۹۹ در حال حاضر ۴۰۰ میلیون تومان است، اما این رقم در سی روز پیش حوالی ۳۸۵ میلیون تومان ارزیابی شده بود.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۰ نیز که قیمت پیشین آن چیزی نزدیک به ۲۹۲ میلیون تومان در تاریخ ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ برآورد شده بود، در روز سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ارزشی به میزان ۳۰۲ میلیون تومان دارد. ارزش مدل صندوقدار نسخه وی ۸ این خودرو نیز در مدل ۱۴۰۰، از ۳۰۶ میلیون تومان به ۳۰۵ میلیون تومان رسیده است.

از دیگر محصولات پرفروش ایران خودرو می‌توان به پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما مدل ۱۴۰۰ اشاره کرد که ماه گذشته حوالی ۴۳۹ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده بود و در حال حاضر قیمت این خودرو به ۴۶۱ میلیون تومان رسیده است. نسخه صندوقدار اتوماتیک پژو ۲۰۷ مدل ۹۹ در حال حاضر نزدیک به ۴۲۰ میلیون تومان قیمت دارد که نسبت به سی روز گذشته نوسان قیمتی چندانی نداشته و با همان ارزش به کار خود در بازار ادامه می‌دهد.

 سمند ال ایکس مجهز به موتور ef7 بنزینی مدل ۱۴۰۰ حدود ۵ میلیون تومان نوسان قیمتی طی ماه گذشته داشته و بهای آن از ۲۷۱ به ۲۷۶ میلیون تومان رسیده است. نسخه دوگانه‌سوز این خودرو نیز از ۲۷۸ به ۲۹۵ میلیون تومان رسیده و حدود ۱۷ میلیون تومان افزایش بها را تجربه کرده است.

سمند سورن پلاس هم که یکی از محصولات سدان جدید ایران خودرو به شمار می‌رود، نسبت به ماه گذشته نوسان قیمتی چندانی نداشته و به همان مبلغ ۲۹۰ میلیون تومان در بازار آزاد از سوی کارشناسان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین از دیگر محصولات پرفروش ایران خودرو می‌توان به قیمت دنا پلاس توربو دنده ای اشاره کرد که ماه پیش نزدیک به ۴۰۸ میلیون تومان بوده و اکنون قیمت مدل ۱۴۰۰ این خودرو به ۴۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است. ضمنا دنا پلاس توربو اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ حدود ۴۷۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده که این رقم در ماه گذشته برابر ۴۶۰ میلیون تومان بوده است.

در میان محصولات سایپا نیز نوسان قیمتی رخ داده است که از جمله می‌توان به قیمت پراید ۱۱۱ تیپ SE مدل ۹۹ اشاره کرد. بهای این هاچبک اقتصادی ماه پیش ۱۳۶ میلیون تومان بوده و در حال حاضر به ۱۶۲ میلیون تومان رسیده است. ساینا دنده ای EX از ۱۵۴ میلیون به ۱۷۴ میلیون تومان رسیده و قیمت ساینا اس مدل ۱۴۰۰ هم از ۱۷۱ به سمت ۱۹۰ میلیون تومان میل کرده است.

یکی دیگر از محصولات سری پلتفرم  x200 سایپا، خانواده کوییک است که در این بین کوییک اتوماتیک پلاس مدل ۱۴۰۰ در حال حاضر قیمتی برابر ۲۴۱ میلیون تومان دارد. بهای این هاچبک خانوادگی نسبت به ماه گذشته افزایش قیمت حدود ۱۳ میلیون تومانی را تجربه کرده است. کوییک دنده ای معمولی مدل ۱۴۰۰ هم از ۱۶۱ به ۱۷۸ میلیون تومان رسیده و کوییک دنده ای آر مدل ۱۴۰۰ نیز ۱۸۲ میلیون تومان قیمت دارد که افزایش ۱۷ میلیون تومانی را نسبت به ۳۰ روز گذشته نشان می‌دهد.

در پایان لازم است خاطرنشان کنیم با توجه به بروز نوسانات لحظه‌ای در بازار خودرو کشور، امکان بروز اختلاف و تغییر در قیمت روز خودروهای ذکر شده در این مطلب، وجود دارد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.