مافیای خودرو هست ، نیازی به وزیر صمت نیست !

مافیای خودرو
مافیای خودرو

در جریان استیضاح فاطمی امین مشخص شد که قدرت جریان های پشت پرده بسیار زیاد است و زور کسی به آن ها نمی رسد. تا دولت و مجلس زمان زیادی صرف انتخاب وزیر جدید نکرده اند باید توصیه کرد، مافیای خودرو هست، نیازی به وزیر صمت نیست!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سالیان سال است که یک جریان قدر قدرت، پرنفوذ با هوشی شیطانی در رگ و پی صنعت خودروسازی کشور ریشه دوانده است. در تمام دولت ها نیز آن ها بوده اند و به فراخور خودروسازی کشور را آن گونه که می خواهند، اداره می کنند. در مقابل، بسیاری از مسئولان گاهی هشدارهایی مبنی بر افشاگری به مافیا داده اند که تمام آن ها در حد «بگم بگم» باقی مانده است. بنابراین با وجود مافیایی قدرتمند، قوی و اثرگذار، واقعاً آیا نیازی به وزیر صمت است؟

مدیران 777 مدیران 777

مافیای خودرو در مجلس

برخی از نمایندگان مجلس نیز در خصوص عدم برخورد وزیر صمت با مافیای خودرو گله مند بودند و در جریان استیضاح وی وزیر را مؤاخذه کردند. به عنوان مثال، نماینده ارومیه، حضرت پور، خطاب فاطمی امین گفت: «چرا آبروی مجلس را بردید؟ و اگر شما وزیر مردم هستید چرا هفته‌هاست باندهای مافیای خودرو برای حفظ شما خود را به آب و آتش می‌زنند و تیم‌های مجازی و اتاق فکرهای شما ده‌ها سناریو برای فشار به نمایندگان اجرا کردند. چه طور وزارت صمت دولت محرومان، زندگی و معیشت میلیون‌ها ایرانی را با ضعف نظارت بر بازار به جهنم تبدیل کرد و بازارهای زیرمجموعه وزارت صمت بیش ترین تورم را در کشور داشت و امروز به یاری خدا تابوی استیضاح وزیران شکسته خواهد شد و مردم می‌فهمند مجلس مستقل است و از حقوق  آن‌ها کوتاه نخواهد آمد و اگر این فرصت‌ها از دست برود مردم ما را نخواهند بخشید.»

وزیر صمت نیز مافیای خودرو را مسبب وضع فعلی می دانست و یک روز قبل از حضور در صحن علنی مجلس، گفت: «یکی از خودروسازان به طور مشخص، مبالغ هنگفتی را در رسانه‌ها هزینه می‌کند تا این آشفته بازار خودرو را آشفته‌تر کند. صنعت خودرو یک صنعت بیمارِ تحت درمان است، اما مافیاهایی در بازار و برخی خودروسازان وجود دارد که نمی‌خواهد قیمت خودرو کاهش پیدا کند؛ چراکه از این وضعیت نفع می‌برند.»

مافیای خودرو وزیر را برکنار می کند

یک عضو اتاق بازرگانی ایران نیز در گفت‌وگو با یکی از رسانه های داخلی با اشاره به این که این مافیا با قدرت همواره می‌تازد، تأکید کرده است: «هر شخصی هم که در وزارت صمت وزیر شود به همین سرنوشت دچار خواهد شد. هر وزیری اگر با مافیای خودرو همراه نشود، به راحتی بازی را برهم زده و وزیر را برکنار می‌کنند کاری که در چند دهه گذشته شاهد آن بوده ایم.»

بنابراین با توجه به اشاره های مستقیم و رسمی نسبت به حضور مافیای خودرو پرسش این است که چرا تاکنون با آن ها برخورد نشده است. به بیان دیگر، با داعیه مبارزه با فسادر کشور، هنوز نتوانسته اند این جریان را شناسایی کنند؟ یا این که در دستگاه و سازمان های مرتبط نیز نفوذ، قدرت و لابی دارند؟ آیا در خیل عظیم دولتمردان در قوای مختلف که همواره خود را دلسوز مردم و کشور نشان می دهند آیا یک شخص شجاع و با ایمان پیدا نمی شود که حداقل نام یک جریان را بر زبان بیاورد؟ در واقع، با توجه به عدم مقابله جدی و مبارزه با این جریان به نظر می رسد که اصلاً مافیای خودر وجود خارجی نداشته باشد.

به بیان ساده، تمام ناتوانی از مدیریت و کنترل بازار خودرو را به آن نسبت می دهند تا در سایه آن پنهان شوند. بنابراین وزیری که نمی تواند با مافیای خودرو مقابله کند و مرعوب می شود، چرا باید وقت، انرژی، امید و سرمایه های مردم، صرف انتخاب وزیر جدید شود. واضح تر این که وقتی وزیر صمت نمی تواند کار کند و در قبال آشفتگی بازار و ناتوانی از کنترل و کاهش قیمت ها، مافیای بازار را مقصر می داند، چرا مسئولیت قبول می کند؟ آیا دلش برای میز صدارت غنج می رود؟ آیا حقوق و مزایای آنچنانی دارد؟ جای خالی وزارت در رزومه اش خالی مانده است؟ واقعاً وقتی تمام تلاش ها و زحمات‌شان بی نتیجه می ماند، چه اصراری بر وزیر شدن دارند؟ حال فرض کنیم آن ها اشتباه می کنند، مجلس چرا دل به دل دولت می دهد؟ بنابراین یا مافیای خودرو وجود خارجی ندارد و اسم رمز بی کفایتی ها و اشتباه هاست. یا اگر وجود دارد چرا تاکنون کسی جرئت مبارزه با آن ها را پیدا نکرده است؟

۳.۳ امتیاز از ۱۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.