کدام خودرو‌ها فرسوده محسوب می‌شوند؟

کدام خودرو‌ها فرسوده محسوب می‌شوند؟

تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر تهران موجب آلودگی هوا و مصرف هر چه بیشتر سوخت می‌شود که باید برای از رده خارج کردن آن‌ها فکری کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هر نوع وسیله نقلیه‌ای که سن مجاز آن از مدت تعیین شده گذشته باشد، خودروی فرسوده نامیده می‌شود و در حال حاضر مدت سن مجاز وسایل نقلیه به طور میانگین ۲۰ سال است. این مقدار سن گفته شده بیشتر برای وسایل نقلیه سواری با مصرف شخصی است، چراکه وسایل نقلیه‌‌ای مانند تاکسی و یا مسافربری، به علت استفاده زیادی که از آن‌ها استفاده می‌شود و رفت و آمد زیادی که در سطح شهر دارند، تنها عمر خودرو ملاک فرسودگی‌شان نیست، البته برای این نوع وسایل نقلیه موارد دیگری نظیر میزان کارکرد خودرو نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

مدیران 777 مدیران 777

حتما بخوانیم : انتقاد از ابطال قانون «تعیین سن فرسودگی خودروها» از سوی شورای نگهبان

سن فرسودگی وسایل نقلیه یک معیار نسبی است که با توجه به شرایط اقتصادی، تکنولوژی و فرهنگی در جوامع مختلف متفاوت است، چراکه این سه وضعیت از عوامل تعیین کننده آن هستند، مثلا در کشور‌های صنعتی که از اقتصاد توسعه یافته برخوردار هستند، خودروهای بیش از ۵ سال کارکرد برای استفاده مناسب نیستند، این در حالی است که در سایر کشور‌ها این میزان بیشتر از ۵ سال است.

فرسودگی خودروها به عواملی نظیر شرایط اقلیمی، نحوه تعمیر و نگهداری، کارکرد و طراحی خودرو نیز بستگی دارد.

بر اساس گفته‌ها؛ در حال حاضر عمر مفید خودرو‌های تولید داخل در حدود ۱۰ سال است، چراکه خودرو‌های جدیدی که این روز‌ها تولید می‌شوند از کیفیت مورد نیاز برخوردار نیستند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.